SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: Maciej »

Nie macie podejścia leszcze :he

Nawet jeśli nie jest to pierwsza P-tka na forum, to na pewno jest to pierwsza "nie R-ka" na forum :D Więc skleić wary lamusy i przypatrujcie się mistrzowi przy manewrowaniu na spocie :hehe

Awatar użytkownika
Rasalo
Maszynista Fi 26
Posty: 4293
Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: Rasalo »

A czym ty chcesz manewrować, nawet naczepy nie możesz podpiąć :he

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: Maciej »

Technicznie rzecz biorąc mogę podpiąć carsona :spadaj

Tylko nie będę mógł skręcać w ogóle bo się zablokuje silnik mechanizmu o ramę ciągnika :hehe

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: mauy-miu »

Że zacytuję Uziego z rctank.pl
"Nie ma też co tak piać z zachwytu sam kit posiada wile uproszczeń i niezgodności z pierwowzorem. Puryści i fachowcy od skali 1/35 gdyby zobaczyli coś takiego to napisali by że straszna kicha :P "
:hehe
pozdro

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: Sławek »

:P

Awatar użytkownika
Rasalo
Maszynista Fi 26
Posty: 4293
Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: Rasalo »

:he

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: Maciej »

@czayo - sprawdziłem w necie specyfikację silników HPI 35T i 55T. Mąją po 54-55mm długośc bez wałka (sama puszka). Dokładnie tyle ile ten Modelcraft 35T. Więc zmianą na HPi nic nie ugram.

Rozglądam się po necie za silnikiem szczotkowym, który byłby krótszy. Na pewno będzie coś, ale na razie ciężko mi idzie szukanie. Zakładam, że wałek może być 3,17 mm (wtedy zębatka z HK) lub 2 mm (wtedy stockowa zębatka z modelcrafta podejdzie). Problemem jest znalezienie silnika, który będzie wystarczająco mocny. Bez znaczenia czy w puszce 540 czy 380.

Może forumowa brać coś namierzy na tych aliexpresach ?

Awatar użytkownika
barman_pl
Moderator
Posty: 9778
Rejestracja: 04 lip 2012, 19:24
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: barman_pl »

Maciej - m/z nie kombinuj z silnikiem tylko zmieńcie mechanizm kipra. Raczej nie ma szans żeby znaleźć silnik o tyle krótszy żeby Ci się mieścił... Zauważ, że przy skręcaniu będzie jeszcze więcej zachodził na ramę...
Napisałeś że zachodzi Ci 5cm - tyle mniej więcej ma silnik, więc jak chcesz znaleźć silnik o długości około 0,5cm ? :D... Niby to śmieszne, ale jedyne mądre rozwiązanie to przeróbka mechanizmu wywrotu ;)

Pozdr.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: Maciej »

Michał - planuję nie tylko znaleźć krótszy silnik. Po wyjęciu dystansu między przekładnią, a silnikiem odejdzie prawie 10 mm. Jeśli znajdę krótszy silnik o te 20 mm (uważam, że to osiągalne) to przesunę siodło o 2 cm i będzie git.

Ingerencja w mechanizm to ostateczność - nie chcę żeby czayo wykasował mnie z kontaktów w tele :he

Awatar użytkownika
barman_pl
Moderator
Posty: 9778
Rejestracja: 04 lip 2012, 19:24
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: SCANIA P440 ciągnik siodłowy 4x4

Post autor: barman_pl »

Jak przesuniesz kingpina i siodło to automatycznie zrobi Ci się pusta przestrzeń między naczepą i ciągnikiem - więc do dupy ;)...
Zyskasz tymi zabiegami 30mm - sprawdzałeś ile zachodzi silnik na ramę podczas skrętu ? - raczej więcej niż przy jeździe na wprost, więc te zabiegi raczej mało co dadzą ;)...
Także nie kombinuj i przerabiajcie wywrot ;)...
To oczywiście moje zdanie - możesz coś szukać - może znajdziesz ;)

ODPOWIEDZ