Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
-
- Kierowca
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 21:21
- Has thanked: 1 time
Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
Cześć wszystkim !
Jakiś czas temu rozmawialiśmy pod jednym z tematów na temat wyboru pierwszego RC TRUCK’a. Jak już zapewne część z Was wie zamówiłem gotowy kit TAMIYA AROCS 3348 6x4. Słowo się rzekło! Tym samym moja przygoda się rozpoczęła!
Po kilku dniach zamówiona paczka dotarła do mnie z Niemiec. Radość, która mi towarzyszła podczas rozpakowywania była nie do opisania
Tak więc w wolnych chwilach rozpocząłem składanie pierwszego truck’a. Dzisiaj tak po krótce postaram się Wam opowiedzieć na jakim aktualnie etapie jestem (choć to nie jest pewnie dla Was aż tak fascynujace bo pewnie większość z Was miała do czynienia z gotowym kitem). Niemniej jednak postaram się Wam nakreślić jak ja to widzę i jaki jest mój plan na tą ciężarówkę.
Na ten moment mam złożone przednie oraz tylne zawieszenie, tylne mosty i jestem w trakcie składania skrzyni biegów. Póki co wszystko składam na sucho bo zgodnie z moim planem, o którym za chwilę, rama będzie malowana na czerwono więc z racji tego, że stety/niestety jestem cholernym pedantykiem, to będę chciał rozebrać ramę tak aby jak najdokłądniej ją wymalować i podobnie sprawa się będzie tyczyć przyległych jej elementów. Póki co z racji, że jest to moja pierwsza ciężarówka chcę ją w całości złożyć tak żeby “załapać” zasadę działania, to jak jest skonstruowana, dokonać pierwszej tury modyfikacji, rozebrać, pomalować, a następnie ponownie złożyć.
Poniżej kilka zdjęć aktualnego stanu pracy. Pomału uzupełniam swój “warsztat” o nowe narzędzia tak żeby usprawnić swoją pracę no ale małymi kroczkami do celu. Nie od razu Rzym zbudowano.
Pozostaję kwestia celu do jakiego zmierzam. Chciałbym zbudować wywrotkę, na ten moment zostanę przy napędzie 6x4 ale przypuszczam że w drugiej turze modyfikacji wpadnie 6x6. Na początek tradycyjnie chciałbym wymienić silnik, następnie dokupić baterię, serwa, radio, jednostkę sterującą tak żeby AROCS był w stanie wykonać swój pierwszy przejazd po pokoju. Nastęnie z Waszą pomocą będę chciał go dostosowywać do jazdy w terenie z większym obciążeniem oraz zmodyfikować o inne drobne ulepszenia.
Jeśli chodzi o kolorystykę, to jeśli nic nie zmieni mi się po drodze, to chciałbym go pomalować na wzór poniższego ARCOS’a.
Docelowo do Arocs’a będzie zrobiona przyczepa dwuosiowa ale może nie wybiegajmy aż tak do przodu. Pracy i nauki jest ogrom więc póki co skupmy się na tym.
Zaczynam pomału przeglądać inne garaże tak żeby zebrać jak najwięcej informacji ale zapewne będę Was też tutaj męczył pytaniami więc nie miejcie mi za złe jeśli będę nieraz pytał o trywialne rzeczy.
Myślę, że na ten moment to tyle. Postaram się co jakiś czas aktualizować postępy choć zakładam, że pójdzie to dosyć powoli.
Trzymajcie kciuki!
Jakiś czas temu rozmawialiśmy pod jednym z tematów na temat wyboru pierwszego RC TRUCK’a. Jak już zapewne część z Was wie zamówiłem gotowy kit TAMIYA AROCS 3348 6x4. Słowo się rzekło! Tym samym moja przygoda się rozpoczęła!
Po kilku dniach zamówiona paczka dotarła do mnie z Niemiec. Radość, która mi towarzyszła podczas rozpakowywania była nie do opisania
Tak więc w wolnych chwilach rozpocząłem składanie pierwszego truck’a. Dzisiaj tak po krótce postaram się Wam opowiedzieć na jakim aktualnie etapie jestem (choć to nie jest pewnie dla Was aż tak fascynujace bo pewnie większość z Was miała do czynienia z gotowym kitem). Niemniej jednak postaram się Wam nakreślić jak ja to widzę i jaki jest mój plan na tą ciężarówkę.
Na ten moment mam złożone przednie oraz tylne zawieszenie, tylne mosty i jestem w trakcie składania skrzyni biegów. Póki co wszystko składam na sucho bo zgodnie z moim planem, o którym za chwilę, rama będzie malowana na czerwono więc z racji tego, że stety/niestety jestem cholernym pedantykiem, to będę chciał rozebrać ramę tak aby jak najdokłądniej ją wymalować i podobnie sprawa się będzie tyczyć przyległych jej elementów. Póki co z racji, że jest to moja pierwsza ciężarówka chcę ją w całości złożyć tak żeby “załapać” zasadę działania, to jak jest skonstruowana, dokonać pierwszej tury modyfikacji, rozebrać, pomalować, a następnie ponownie złożyć.
Poniżej kilka zdjęć aktualnego stanu pracy. Pomału uzupełniam swój “warsztat” o nowe narzędzia tak żeby usprawnić swoją pracę no ale małymi kroczkami do celu. Nie od razu Rzym zbudowano.
Pozostaję kwestia celu do jakiego zmierzam. Chciałbym zbudować wywrotkę, na ten moment zostanę przy napędzie 6x4 ale przypuszczam że w drugiej turze modyfikacji wpadnie 6x6. Na początek tradycyjnie chciałbym wymienić silnik, następnie dokupić baterię, serwa, radio, jednostkę sterującą tak żeby AROCS był w stanie wykonać swój pierwszy przejazd po pokoju. Nastęnie z Waszą pomocą będę chciał go dostosowywać do jazdy w terenie z większym obciążeniem oraz zmodyfikować o inne drobne ulepszenia.
Jeśli chodzi o kolorystykę, to jeśli nic nie zmieni mi się po drodze, to chciałbym go pomalować na wzór poniższego ARCOS’a.
Docelowo do Arocs’a będzie zrobiona przyczepa dwuosiowa ale może nie wybiegajmy aż tak do przodu. Pracy i nauki jest ogrom więc póki co skupmy się na tym.
Zaczynam pomału przeglądać inne garaże tak żeby zebrać jak najwięcej informacji ale zapewne będę Was też tutaj męczył pytaniami więc nie miejcie mi za złe jeśli będę nieraz pytał o trywialne rzeczy.
Myślę, że na ten moment to tyle. Postaram się co jakiś czas aktualizować postępy choć zakładam, że pójdzie to dosyć powoli.
Trzymajcie kciuki!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- TiroManiaK_2006
- Kierowca
- Posty: 1386
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
Nareszcie się ujawniłeś . Jeśli chodzi o pytania zadawaj je jak najbardziej, na pewno pomożemy. Kolorek merca mi się osobiście podoba, tak jak w Volvie Macieja. Co do Napędu 6x6 najlepiej odrazu do niego zakupić rzeczy. Czyli albo dobrać most na przód żeby miał takie samo przełożenie jak tylne mosty, lub cały komplet odrazu 6x6. Do tego oczywiście też rozdzielacz.
Zasiadam w pierwszym rzędzie i obserwuję postęp prac.
Zasiadam w pierwszym rzędzie i obserwuję postęp prac.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1431
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 6 times
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
Nie to że się czepiam ale śmieszne to brzmi: "zamówiłem gotowy kit". Tytułem sprostowania, gotowy 'kit' to rtr, czyli wyciągasz z pudła, wkładasz baterię i jazda. Ty kupiłeś zwykłego golucha do składania i malowania, bo jeszcze istnieją z wstępnie pomalowanymi kabinami. Nie ma nie-gotowych kit'ów w sensie nie dostajemy gumy do wulkanizacji na opony tylko już opony, itd. To jednak tylko szczegół. Ważniejsze to co kolega pisze powyżej, szczególnie jak jesteś cholernym pedantykiem, to od razu rób wersję docelową inaczej zaleje Cię krew i zaczniesz kląć jak szewc(pierwszy rym), no i zaoszczędzisz sporo kasy i czasu bez kwasu(drugi rym). Mam nadzieję że ktoś następny odpowie co najmniej trzema rymami. Trzymam kciuki.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7797
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
Radocha że składania pierwszego kita - rzecz bezcenna Dołożenie napędu na przód to już grubsze modyfikacje: dobranie przełożenia, dojdzie rozdzielacz, wiec nagle bedzie za mało miejsca na tę stockową beznadziejną skrzynie biegów. Więc zaczniesz szukać przekładni z redukcją. Wszystko to powoduje konieczność dziurawienia ramy. Poza tym najpewniej zmiana zawieszenia z przodu. Zabawy będziesz miał po pachy ale nie Ty pierwszy i nie ostatni.
Tym malowaniem też się zainspirowałem do Volvo
Tym malowaniem też się zainspirowałem do Volvo
- czolgruski
- Kierowca
- Posty: 437
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
To już po chłopie, kolejny przepadł
Jak już poprzednicy napisali, przeróbki na 6x6 planuj od razu, potem jest z tym od groma roboty i myślenia jak wszystko pomieścić. Warto od razu to zrobić, chyba, że naprawdę lubisz wkręcać i wykręcać śrubki
Działaj dalej, kolor będzie mega
Jak już poprzednicy napisali, przeróbki na 6x6 planuj od razu, potem jest z tym od groma roboty i myślenia jak wszystko pomieścić. Warto od razu to zrobić, chyba, że naprawdę lubisz wkręcać i wykręcać śrubki
Działaj dalej, kolor będzie mega
-
- Kierowca
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 21:21
- Has thanked: 1 time
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
No nie ukrywam wbiliście mi dużego klina z tym napędem na przedniej osi
Ale chyba póki co ze względów na budżet zostanę przy 6x4 choć za pewne jeszcze to przekalkuluję Póki co chciałbym go uruchomić, a poza zestawem nic nie mam więc czeka mnie jeszcze zakup całej aparatury, baterii itd itd.
Na pierwszy rzut chciałbym zacząć od napędu, czyli wymina silnika. Powiem szczerze, że czytam te tematy googluje i mam jeden wielki chaos w głowie bo nie wiem co wybrać i co z czym będzie współgrać...
Co sądzicie o takim silniku w połączeniu z przekładnią modelcrfafta 1:30 ?
https://allegro.pl/oferta/szczotkowany- ... 2334896527
Albo coś takiego z HSP
https://allegro.pl/oferta/zestaw-hsp-es ... 2111033583
nie wiem czy jest to wgl warte uwagi?
Kolejna sprawa pojemność baterii. Moglibyście doradzić z własnego doświadczenia, jakie jest minimum tak żeby zasilić napęd, przyszłościowy kiper, oświetlenie (conajmniej podstawowe) i moduł dźwięku? W miarę możliwości chciałbym kupić od razu z pewnym zapasem, żeby nie okazało się że za miesiąc czy dwa po uruchomieniu napędu będzie brakować prądu do uruchomienia koguta
Z góry dzięki!
Ale chyba póki co ze względów na budżet zostanę przy 6x4 choć za pewne jeszcze to przekalkuluję Póki co chciałbym go uruchomić, a poza zestawem nic nie mam więc czeka mnie jeszcze zakup całej aparatury, baterii itd itd.
Na pierwszy rzut chciałbym zacząć od napędu, czyli wymina silnika. Powiem szczerze, że czytam te tematy googluje i mam jeden wielki chaos w głowie bo nie wiem co wybrać i co z czym będzie współgrać...
Co sądzicie o takim silniku w połączeniu z przekładnią modelcrfafta 1:30 ?
https://allegro.pl/oferta/szczotkowany- ... 2334896527
Albo coś takiego z HSP
https://allegro.pl/oferta/zestaw-hsp-es ... 2111033583
nie wiem czy jest to wgl warte uwagi?
Kolejna sprawa pojemność baterii. Moglibyście doradzić z własnego doświadczenia, jakie jest minimum tak żeby zasilić napęd, przyszłościowy kiper, oświetlenie (conajmniej podstawowe) i moduł dźwięku? W miarę możliwości chciałbym kupić od razu z pewnym zapasem, żeby nie okazało się że za miesiąc czy dwa po uruchomieniu napędu będzie brakować prądu do uruchomienia koguta
Z góry dzięki!
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7797
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
Pakiet największy jaki zmieścisz ja używałem w truckach Turnigy 2s ale w hardcase czyli krótkie. Pogooglej i zobaczysz co to. Pojemność 4200 mAh starczają na pół dnia zabawy wywrotką 8x8. Wysoki prąd rozładowania co też jest ważne.
Co do przekladni modelcraft to głośna jest i ciężko ja wyciszyć. Jest tylko jedna ze skośnymi zębami i ta jest cicha ale chyba ma przełożenie 1:18. Jakbyś wziął do tego rozdzielacz 1:2 to przelozenie zrobi się przyzwoite.
Altwrnatywą jest przekładnia planetarna 1:14 i rozdzielacz 1:2 albo 1:1,75. Skrzynia biegów out.
Co do przekladni modelcraft to głośna jest i ciężko ja wyciszyć. Jest tylko jedna ze skośnymi zębami i ta jest cicha ale chyba ma przełożenie 1:18. Jakbyś wziął do tego rozdzielacz 1:2 to przelozenie zrobi się przyzwoite.
Altwrnatywą jest przekładnia planetarna 1:14 i rozdzielacz 1:2 albo 1:1,75. Skrzynia biegów out.
- Sogun
- Kierowca
- Posty: 1435
- Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
puki co zablokuj sobie dyfer na środkowej osi możesz zablokować obie osie napędowe ale dobrze się prowadzi i skręca autko jak ma drugą oś napędową z działającym mechanizmem różnicowym , u mnie to działa , to taki zabieg budżetowy przed wymianą w przyszłości napedu 6x6 z wypasionym blokowaniem mostów
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
Ja używam 3f sensorowa Skyrc i pakiet 3S. Działa bardzo dobrze
- TiroManiaK_2006
- Kierowca
- Posty: 1386
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mercedes Benz AROCS 6x4 Green Tipper by Gibson
Możesz zrobić tak jak piszesz, najpierw poskładać zobaczyć jak jeździ i wogole. Ale jak już pomalujesz ramę to szkoda będzie ją rozbierać znów i robić otwory w niej. Ale to jest Twoja decyzja. Ja mogę powiedzieć Ci na swoim przykładzie. Najpierw zrobiłem tak jak Ty tylko napęd na tył. I po złożeniu przerabiałem na 4x4. Czekamy na dalsze etapy prac