Valtra T191

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Valtra T191

Post autor: Sławek »

Silniki z przekładnią, powszechnie stosowane rozwiązanie przez sąsiadów zza Odry, też tak mam w Liebherr do napędu gąsienic :)

Pozdr

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5212
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Valtra T191

Post autor: borek »

mauy-miu pisze:Nie kumam tych silników, tak bezpośrednio do kół? :scratch
pozdro
Oczywiście zamiast mostów i układu różnicowego, zaleta mniej miejsca zajmuje. Na modeltruckforum.de Już od dawna sprawdzone w skali 1 / 16. Ja również tak zrobiłem. :brawa

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Dokładnie tak jak napisał sławek i borek :) W 1:16 jakby doszedł most i inne ułożenie silnika to ciężko by było cokolwiek zmieścić, przynajmniej przy w miare zachowanej konstrukcji brudera.

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Valtra T191

Post autor: mauy-miu »

ok :D czytałem w autobusie i zrozumiałem, że silniczki z napędu od dyskietek :hehe
jednak co mały ekran telefonu to nie duży komputera... :he
pozdro

maruda
Kierowca
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2012, 06:05

Re: Valtra T191

Post autor: maruda »

A jest jakaś możliwość wpływania na różnice obrotów pomiędzy poszczególnymi silnikami?? Tzn: Jak to się będzie zachowywać podczas skrętu??

pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Valtra T191

Post autor: mauy-miu »

podczas skrętu to będzie się zachowywało jak z lekką szperą, czyli jak dyferencjał ale na wpół zblokowany ;) pod obciążeniem silnik po wewnętrznej będzie się wolniej kręcił :)
pozdro

maruda
Kierowca
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2012, 06:05

Re: Valtra T191

Post autor: maruda »

mauy-miu pisze:podczas skrętu to będzie się zachowywało jak z lekką szperą, czyli jak dyferencjał ale na wpół zblokowany ;) pod obciążeniem silnik po wewnętrznej będzie się wolniej kręcił :)
pozdro
podziękował :D

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Odświeżę sobie temat bo i miałem chwilę, żeby znów przy valtrze coś porobić. I tak drobnymi kroczkami, ale do przodu:
- zwęziłem przednią oś, którą wcześniej poszerzałem :decha
- wszystkie koła od wewnątrz zalane silikonem, aby nabrały wagi i wyglądu jak normalne koło... Pozostało pomalować sylikon. Plus jest taki, że przód się trochę dociążył i model zdecydowanie lepiej skręca. Jak dojdzie jeszcze przedni tuz i obciążnik myślę, że będzie już całkiem spoko.
- Poprawiłem mocowanie piasty do ośki silnika, ponieważ po jakimś czasie gwint puszczał i ośka silnika sama się kręciła.
- Wyciąłem trochę niepotrzebnego plastiku tak aby przednia oś bardziej mogła pracować na nierównościach

Zakupiłem sobie arkusze mosiądzu i pomału wycinam elementy do przedniego i tylnego podnośnika. Jeśli drugi raz miałbym budować model ciągnika to zdecydowanie użyłbym silników 1:50, ponieważ te 1:100 są jednak trochę za powolne. Być może się je kiedyś podmieni. Docelowo chciałbym, aby Valtra była 4x4, póki co zostanie 2wd, a ja w wolnym czasie będę próbował zakupić jakiś most i go zwęzić na tyle, aby proporcje w modelu zachować.

Jazdy próbne i 1 foto:

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7774
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Valtra T191

Post autor: Maciej »

Super ! Jak możesz to wrzuć foto jak poupychałeś bebechy. Jestem ciekaw ile w tych bruderach miejsca pod plastikiem i czy da radę zamontować rozdzielacz na dwie osie.

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Miejsca tam malutko, dlatego część tylna od miejsca gdzie zaczyna się kabina do końca jest całkowicie od nowa wstawiona. Wykorzystałem do tego blachę i hips, ale najlepiej będzie to pokazać na zdjęciu. Wieczorem jak będę w domu cyknę fotę jak bez kabiny wszystko wygląda.

ODPOWIEDZ