Sterownik siłowników elektrycznych
Sterownik siłowników elektrycznych
Witajcie !
Ponieważ Sławek jest zajętym człowiekiem przedstawiam gotowy sterownik do siłowników elektrycznych.
Urządzenie ma na pokładzie mostek H do sterowania dwukierunkowego silników, oraz układ pomiaru prądu pozwalający na wyłączenie silnika w razie zatrzymania wirnika / przekroczenia prądu silnika (0,8A)
Zdjęcie :
i prezentacja :
Ponieważ Sławek jest zajętym człowiekiem przedstawiam gotowy sterownik do siłowników elektrycznych.
Urządzenie ma na pokładzie mostek H do sterowania dwukierunkowego silników, oraz układ pomiaru prądu pozwalający na wyłączenie silnika w razie zatrzymania wirnika / przekroczenia prądu silnika (0,8A)
Zdjęcie :
i prezentacja :
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Sterownik siłowników elektrycznych
Czy mogę go przetestować na tym silniku ?
Liczba obrotów na biegu jałowym 6000 rpm
Prędkość obrotowa robocza silnika 4650 rpm
Moment obrotowy silnika 35 g/cm
Pobór prądu silnika na biegu jałowym ok. 80 mA (bez przekładni)
Pobór prądu przez silnik przy obciążeniu ok. 300 mA
Ø silnika 35 mm
Ø przekładni 37 mm
Wydajność 66%
Wymiary (ØxD) 37 mmx72 mm
Moment obrotowy szczytowy 60 Ncm
Zasilanie 12 V
Napięcie znamionowe 12 V
Długość wałów silnika 12 mm
Maks. prąd obciążenia 2,1 A
Redukcja 1:30
Prędkość obrotowa robocza 174 rpm
Liczba obrotów biegu jałowego (napięcie znamionowe) 200 rpm
Obciążenie mechanizmu (maks.) 6 kg/cm · permanent 2 kg/cm
Ø wałów 6 mm
Kod: Zaznacz cały
http://www.conrad.pl/Silnik-ze-skrzyni%C4%85-bieg%C3%B3w-Modelcraft-RB-35%2c-prze%C5%82o%C5%BCenie-1%3a35.htm?websale7=conrad&pi=227544&Ctx={ver%2F7%2Fver}{st%2F3ec%2Fst}{cmd%2F0%2Fcmd}{m%2Fwebsale%2Fm}{s%2Fconrad%2Fs}{l%2F01-aa%2Fl}{sf%2F%3Cs1%3Esilnik+modelcraft%3C%2Fs1%3E%2Fsf}{p1%2Fd32e556bafdf479bf2342ad7e12634cf%2Fp1}{md5%2Ff9a42b132e67e31220e61fa6599208ad%2Fmd5}
Liczba obrotów na biegu jałowym 6000 rpm
Prędkość obrotowa robocza silnika 4650 rpm
Moment obrotowy silnika 35 g/cm
Pobór prądu silnika na biegu jałowym ok. 80 mA (bez przekładni)
Pobór prądu przez silnik przy obciążeniu ok. 300 mA
Ø silnika 35 mm
Ø przekładni 37 mm
Wydajność 66%
Wymiary (ØxD) 37 mmx72 mm
Moment obrotowy szczytowy 60 Ncm
Zasilanie 12 V
Napięcie znamionowe 12 V
Długość wałów silnika 12 mm
Maks. prąd obciążenia 2,1 A
Redukcja 1:30
Prędkość obrotowa robocza 174 rpm
Liczba obrotów biegu jałowego (napięcie znamionowe) 200 rpm
Obciążenie mechanizmu (maks.) 6 kg/cm · permanent 2 kg/cm
Ø wałów 6 mm
- igor1300
- Kierowca
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 cze 2012, 15:56
Re: Sterownik siłowników elektrycznych
Sławku, czaje się na te przekładnie. Masz 1:30 i 1:100 z tego co pamiętam, masz może 1:600?
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Sterownik siłowników elektrycznych
Nie mam, a do czego ci 1600 ? ona ma 9 obr/min bez obciążenia więc ślimak jest szybszy
Mam 1:800 ale MFA, one są szybsze
Mam 1:800 ale MFA, one są szybsze
- igor1300
- Kierowca
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 cze 2012, 15:56
Re: Sterownik siłowników elektrycznych
Bezpośredni napęd koła. Średnica 150mm. W ciężki teren, jakieś pomysły?
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Sterownik siłowników elektrycznych
Kod: Zaznacz cały
http://www.conrad.pl/Silnik-z-przek%C5%82adni%C4%85-MFA-148%3a14%2c5%2d15V-540ER.htm?websale7=conrad&pi=222366&Ctx=%7Bver%2F7%2Fver%7D%7Bst%2F3ec%2Fst%7D%7Bcmd%2F0%2Fcmd%7D%7Bm%2Fwebsale%2Fm%7D%7Bs%2Fconrad%2Fs%7D%7Bl%2F01-aa%2Fl%7D%7Bsf%2F%3Cs1%3Eprzek%B3adnia%3C%2Fs1%3E%2Fsf%7D%7Bp1%2Fe72ebaa8e4a28455111ab67b1459947e%2Fp1%7D%7Bmd5%2F4d34278fcfa7e18f6231e78a114d61db%2Fmd5%7D
Ja tym będę napędzał spychacz
Re: Sterownik siłowników elektrycznych
Możesz testować na silniku jakim chcesz
Przy 0,8 i tak odłączy.
Pomiar startuje po 500ms od uruchomienia. Jeśli po tym czasie nadal będzie przekraczał próg, silnik zostanie wyłaczony a jego ponowne uruchomienie wymaga przejscia przez neutrum
Przy 0,8 i tak odłączy.
Pomiar startuje po 500ms od uruchomienia. Jeśli po tym czasie nadal będzie przekraczał próg, silnik zostanie wyłaczony a jego ponowne uruchomienie wymaga przejscia przez neutrum