Kompresor i pompa póżniowa w jednym, by Sławek
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Kompresor i pompa póżniowa w jednym, by Sławek
Zakupiłem kiedyś agregat od lodówki i postanowiłem zrobić z niego kompresor do aerografu i jednocześnie pompę próżniową do form silikonowych
Długo dumałem nad koncepcją jak rozwiązać konstrukcję aby cały kompresor był kompaktowy i nie zajmował zbyt dużo miejsca. Cały problem leży w zbiorniku wyrównawczym, w necie jest sporo rozwiązań bazujących na gaśnicy samochodowej lub butli turystycznej, jednak oba te rozwiązania nie leżały mi z powodu rozbudowanej konstrukcji, zbiornik trzeba umieścić z boku agregatu co powoduje duże gabaryty całego kompresora. No i przyszedł mi do głowy taki oto pomysł, aby wykorzystać cztery kolana hamburskie jako zbiornik ciśnienia i jednocześnie podstawa kompresora
Z pomocą przyszedł przyjaciel specjalizujący się w instalacjach gazów przemysłowych i pomógł mi pospawać zbiornik i parę innych elementów
Wykorzystałem kolana hamburskie stalowe D65, do których dospawaliśmy śruby mocujące agregat oraz gwint do mocowania presostatu który odpowiadał będzie za utrzymanie min. i maks. ciśnienia w układzie.
Z tyłu będzie dospawana rura pionowa przechodząca w poziomą nad agregatem do której będzie przymocowany odolejacz i regulator ciśnienia z manometrami. Oczywiście pomiędzy agregatem a zbiornikiem będzie połączenie wraz z zaworem zwrotnym, a na rurce ssącej filtr powietrza oraz końcówka pozwalająca założyć wąż podciśnienia do komory do odlewania sylikonu itp.. Będzie jeszcze zawód bezpieczeństwa oraz zawór spustowy służący do wyrzutu powietrza podczas korzystania z vaccum
Na razie tyle zdążyliśmy zrobić, kolejne prace wkrótce
Teraz szukam schematu jak podłączyć prąd do agregatu bo mam 4 styki oznaczone jako L, N,C i jeszcze raz N może ktoś wie ?
Pozdr
Długo dumałem nad koncepcją jak rozwiązać konstrukcję aby cały kompresor był kompaktowy i nie zajmował zbyt dużo miejsca. Cały problem leży w zbiorniku wyrównawczym, w necie jest sporo rozwiązań bazujących na gaśnicy samochodowej lub butli turystycznej, jednak oba te rozwiązania nie leżały mi z powodu rozbudowanej konstrukcji, zbiornik trzeba umieścić z boku agregatu co powoduje duże gabaryty całego kompresora. No i przyszedł mi do głowy taki oto pomysł, aby wykorzystać cztery kolana hamburskie jako zbiornik ciśnienia i jednocześnie podstawa kompresora
Z pomocą przyszedł przyjaciel specjalizujący się w instalacjach gazów przemysłowych i pomógł mi pospawać zbiornik i parę innych elementów
Wykorzystałem kolana hamburskie stalowe D65, do których dospawaliśmy śruby mocujące agregat oraz gwint do mocowania presostatu który odpowiadał będzie za utrzymanie min. i maks. ciśnienia w układzie.
Z tyłu będzie dospawana rura pionowa przechodząca w poziomą nad agregatem do której będzie przymocowany odolejacz i regulator ciśnienia z manometrami. Oczywiście pomiędzy agregatem a zbiornikiem będzie połączenie wraz z zaworem zwrotnym, a na rurce ssącej filtr powietrza oraz końcówka pozwalająca założyć wąż podciśnienia do komory do odlewania sylikonu itp.. Będzie jeszcze zawód bezpieczeństwa oraz zawór spustowy służący do wyrzutu powietrza podczas korzystania z vaccum
Na razie tyle zdążyliśmy zrobić, kolejne prace wkrótce
Teraz szukam schematu jak podłączyć prąd do agregatu bo mam 4 styki oznaczone jako L, N,C i jeszcze raz N może ktoś wie ?
Pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rio
- Kierowca
- Posty: 792
- Rejestracja: 28 cze 2012, 22:13
- Cornel
- Kierowca
- Posty: 215
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:19
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
Co do podłączenia, to z tego co pamiętam to gdzieś trzeba zrobić mostek (do cewki rozruchowej), jutro wytargam spod sterty gratów moją sprężarkę i Ci powiem co i jak Masz presostat z zaworem upustowym ?
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
Znalazłem schemat
http://www2.renkulde.no/MKDokume.nsf/F6 ... V_50Hz.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
I nie wiem czy dobrze myślę, na drugiej stronie ostatni rysunek, pomiędzy C a L jest chyba czujnik ciśnienia lub jakiś termostat, czy jak zewrę oba styki to będzie ok ? no i pytanie czy mogę na stałe ?
Jak podłączam 230V pod L i N to nic się nie dzieje
Presostat mam zwykły, bez zaworu
Pozdr
http://www2.renkulde.no/MKDokume.nsf/F6 ... V_50Hz.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
I nie wiem czy dobrze myślę, na drugiej stronie ostatni rysunek, pomiędzy C a L jest chyba czujnik ciśnienia lub jakiś termostat, czy jak zewrę oba styki to będzie ok ? no i pytanie czy mogę na stałe ?
Jak podłączam 230V pod L i N to nic się nie dzieje
Presostat mam zwykły, bez zaworu
Pozdr
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
No i po testach, jak pisałem, zwarty musi być styk C i L i działa
Nie wiem czy to normalne, ale po wyłączeniu agregatu nie da się go od razu z powrotem włączyć, trzeba odczekać kilkanaście sekund czyżby jakiś włącznik termiczny i musi wystygnąć ? Cornel, do tablicy
Pozdr
Nie wiem czy to normalne, ale po wyłączeniu agregatu nie da się go od razu z powrotem włączyć, trzeba odczekać kilkanaście sekund czyżby jakiś włącznik termiczny i musi wystygnąć ? Cornel, do tablicy
Pozdr
- Cornel
- Kierowca
- Posty: 215
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:19
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
No to jest to co mówiłem czyli cewka rozruchowa. A co do przerwy po wyłączeniu to testowałeś sama sprężarkę czy pod obciążeniem zbiornika ?
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
Samą
Wyczytałem na elektrodzie (przy innym agregacie co prawda), że takie buczenie agregatu i brak startu zaraz po wyłączeniu może też być spowodowane brakiem kondensatora. Zalecali w tym przypadku 3-6 mikro F, co o tym sądzisz ? czy po prostu tak będzie, ze trzeba odczekać, aż ten pozystor wystygnie ? bo to mi skomplikuje znacząco całą ideę
Wyczytałem na elektrodzie (przy innym agregacie co prawda), że takie buczenie agregatu i brak startu zaraz po wyłączeniu może też być spowodowane brakiem kondensatora. Zalecali w tym przypadku 3-6 mikro F, co o tym sądzisz ? czy po prostu tak będzie, ze trzeba odczekać, aż ten pozystor wystygnie ? bo to mi skomplikuje znacząco całą ideę
- luki
- Kierowca
- Posty: 1630
- Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
Luknij tutaj
http://w840.wrzuta.pl/obraz/7XWKgz07RIF ... _wki_mi_sk" onclick="window.open(this.href);return false;
i tu
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/vie ... 0269aae285" onclick="window.open(this.href);return false;
Swego czasu bawiłem się w kompresorek z agregatu lecz od razu zrezygnowałem z napędu oryginalnego na rzecz własnego, ciśnienie rzędu 2 bar i dość wysoka temp. po 5-10 min pracy i dlatego to wszystko jest chłodzone i smarowane olejem wewnątrz obudowy.
http://w840.wrzuta.pl/obraz/7XWKgz07RIF ... _wki_mi_sk" onclick="window.open(this.href);return false;
i tu
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/vie ... 0269aae285" onclick="window.open(this.href);return false;
Swego czasu bawiłem się w kompresorek z agregatu lecz od razu zrezygnowałem z napędu oryginalnego na rzecz własnego, ciśnienie rzędu 2 bar i dość wysoka temp. po 5-10 min pracy i dlatego to wszystko jest chłodzone i smarowane olejem wewnątrz obudowy.
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
W jakim sensie ?luki pisze: ... Swego czasu bawiłem się w kompresorek z agregatu lecz od razu zrezygnowałem z napędu oryginalnego na rzecz własnego....
- luki
- Kierowca
- Posty: 1630
- Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18
Re: Kompresor z lodówki by Sławek
Właśnie problemy z cewkami i czujnikami to świetnie działa jako całość w lodówce sam agregat w innych warunkach i pojawiają się problemy ,a sam tłok z zaworem to jakieś 5 na 5 cm więc dodać jakąś przekładnię pasową silnik i gotowe .