Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Tak mnie troszkę naszło na 8-kołowce i postanowiłem sobie sprawić na gwizdkę BTR 80.
Materiały podwozia to oczywiście Lego.
Plan jest następujący:
-zbudować w stopniu zadowalającym
-zobaczyć jak jeździ
- jeśli będzie ok to chciałbym go również zrobić jako pływającego
Tak wygląda:
Materiały podwozia to oczywiście Lego.
Plan jest następujący:
-zbudować w stopniu zadowalającym
-zobaczyć jak jeździ
- jeśli będzie ok to chciałbym go również zrobić jako pływającego
Tak wygląda:
- eagle
- Kierowca
- Posty: 1178
- Rejestracja: 25 lis 2012, 21:03
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Walczę z "pływalnością" modelu.
Do celów doświadczalnych zastosowałem miękki styropian jako koła i efekt jest dobry:
Docelowo zastosuje twardy styropian i dodatkowo wzdłuż ramy jeszcze dojdą paski styropianu. W samym nadwoziu również są przestrzenie wypełnione pianką więc i ono powinno mieć dodatnią pływalność.
Zaczynam optymistycznie patrzeć na kwestię pływania BTR-a
Do celów doświadczalnych zastosowałem miękki styropian jako koła i efekt jest dobry:
Docelowo zastosuje twardy styropian i dodatkowo wzdłuż ramy jeszcze dojdą paski styropianu. W samym nadwoziu również są przestrzenie wypełnione pianką więc i ono powinno mieć dodatnią pływalność.
Zaczynam optymistycznie patrzeć na kwestię pływania BTR-a
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Krótki test BTR 80 w terenie i na wodzie.
Docelowo silnik napędzający śrubę będzie zmieniony na normalną szczotkę (teraz jest jakiś wolnoobrotowy) więc powinien troszkę szybciej pływać.
Docelowo silnik napędzający śrubę będzie zmieniony na normalną szczotkę (teraz jest jakiś wolnoobrotowy) więc powinien troszkę szybciej pływać.
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Chodzi bombowo. Bardzo ładna praca zawieszenia. W jaki sposób rozwiązałeś kwestię skręcania we wodzie? Śruba może zmieniać swoje położenie względem pojazdu?
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Moje założenie jest takie że powinny mu wystarczyć przednie koła. Czyli skręcamy kołami i model również zaczyna skręcać w wodzie. Po zmianie na docelowy silnik , model będzie pływał szybciej i skręty powinny znacznie lepiej "reagować".
Takie jest moje założenie.
Może Drabek będzie wiedział jak jest w oryginale.
Takie jest moje założenie.
Może Drabek będzie wiedział jak jest w oryginale.
- Drabek
- Kierowca
- Posty: 9099
- Rejestracja: 09 sie 2012, 20:35
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Paweł nie wiem. Bo to już nie te czasy. Ten sprzęt już dawno wycofanyPawel pisze:Moje założenie jest takie że powinny mu wystarczyć przednie koła. Czyli skręcamy kołami i model również zaczyna skręcać w wodzie. Po zmianie na docelowy silnik , model będzie pływał szybciej i skręty powinny znacznie lepiej "reagować".
Takie jest moje założenie.
Może Drabek będzie wiedział jak jest w oryginale.
Zresztą u nas czyli w polskiej armi były 60 .
A rosomak ma inaczej rozwiązany napęd do pływania.
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
To jeszcze jeden z serii "skośnych przodów".
Mniejszy brat BTR czyli BRDM-2.
Tak sobie dłubię i w końcu trzeba jakąś fotkę dodać:
Oczywiście model jest dostosowany do pływania. Już wykazuje się pływalnością.
Być może później dojdą te dodatkowe kółka pomiędzy osiami. Zobaczymy.
Mniejszy brat BTR czyli BRDM-2.
Tak sobie dłubię i w końcu trzeba jakąś fotkę dodać:
Oczywiście model jest dostosowany do pływania. Już wykazuje się pływalnością.
Być może później dojdą te dodatkowe kółka pomiędzy osiami. Zobaczymy.