Spych DXR2

Rozmowy ogólne o industrialu i aspektach technicznych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Andreas
Maszynista
Posty: 695
Rejestracja: 22 wrz 2016, 14:07
Been thanked: 14 times

Spych DXR2

Post autor: Andreas »

Witam,
w związku z licznymi awariami napędów gąsek w moim spychu,
podjąłem decyzje o zamianie silników szczotkowych na bezszczotki,
chciałbym abyście pomogli mi w zamianie silników,
parametry obecnych silników:
silnik szczotkowy
540 55T
zasilanie 11,1V
obroty 8000
max WATT 37W
prąd:1,82A
średnica oski 3,17 mm spiłowana
długośc oski 12 mm
wymiary 36X55T
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: Spych DXR2

Post autor: Maciej »

Te 8000 obrotów jest dla 2S Andrzeju, więc wychodzi, że silnik ma 12 666 obrotów przy zasilaniu 3S.

Więc ok 1100 kv (czyli liczba obrotów z jednego Volta napięcia zasilania).
Szukaj więc silników brushless 1100 kv, (myślę z tolerancją miedzy 900-1200 kv), rozmiar 540, z wałem 3.17 mm. No i pewnie wyskoczą Ci różne, ale za słabe, za mało watt. Tutaj masz 37 watt (nie wiem dla jakiej to wartości zasilania, pewnie 2S).

Np takie coś wpasowuje się w to czego szukasz:
https://www.hobbypartz.com/96m293-3650-1100-32t.html

Uważaj na takie:
https://pl.aliexpress.com/item/4000312216608.html

Stąd mógłbyś wziąć sam silnik, ale bez regulatora bo tam są jednokierunkowe do latadeł.

Awatar użytkownika
Irmscher30
Kierowca
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2022, 11:02

Re: Spych DXR2

Post autor: Irmscher30 »

Wychodzi 1100kV, najbliżej jest surpass 3650 1650KV albo outrunnery albo "po bandzie" hobbywing axe 540 1200kV foc.

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Spych DXR2

Post autor: Sławek »

Cześć,

W czym zmiana silnika ze szczotki na bezszczotke ma pomóc w tym przypadku ? Moim zdaniem będzie jeszcze gorzej bo z natury bezszczotki mają większy moment obrotowy, zwłasza te o niższym kV.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: Spych DXR2

Post autor: Maciej »

Sławku, nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem albo czy na pewno chciałes napisać "większy moment obrotowy".

Większy moment obrotowy jest korzystny - chyba, że uzyskuje się go w wysokim zakresie obrotów. Chyba takiej zależności między szczotkowym, a bezszczotkowym nie ma.

Stąd chyba tylko przy założeniu, że bezszczotki mają niższy (nie większy) moment obrotowy (przy takich samych obrotach) - zmiana będzie na gorszą?

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Spych DXR2

Post autor: Sławek »

Bezszczotki maja wiekszy moment, dlatego są płynne przy niskich prędkościach. Dlatego po wymianie silnika mielenie napędu się nasili. Tu jest problem konstrukcji napędu a nie silnika.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: Spych DXR2

Post autor: Maciej »

Noo teraz już rozumiem o co Ci chodzi :ok

Awatar użytkownika
Andreas
Maszynista
Posty: 695
Rejestracja: 22 wrz 2016, 14:07
Been thanked: 14 times

Re: Spych DXR2

Post autor: Andreas »

OK,
Przeczytałem wasze opinie,
Sławku zmielenie zębatek /2 szt/było raz,
problem z silnikami był parę razy,
blokowanie napędów wiele razy, po rozebraniu przekładni nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia zębatek,
po złożeniu jakiś czas było ok.
ostatnio silnik się zjarał ,
zamieniłem silnik na nowy, trzeba będzie sprawdzić w terenie,
dlaczego silniki bezszczotkowe?
dlatego, że Niemcy i Amerykanie wymieniają od razu w nowych spychach i sobie chwalą,
jest jeden producent w Australii ,który robii nowe przekładnie z bezszczotkami i nawet zamiast smaru, jest wlewany olej
przekładniowy,
chciałem zamówić sobie takie przekładnie ,ale facet się nie odzywa, nie ma na stanie ,
dlatego zwróciłem się do was o pomoc w dobraniu odpowiednich zamienników,
pozdro

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Spych DXR2

Post autor: wajha1983 »

Bez urazy Andrzeju, ale ja mysle ze tu jest błąd po stronie operatora. Widzialem kilka filmikow jak obsługujesz spychem i niestety muszę stwierdzić że uzywasz go zbyt mocno, w sensie to jest model nie prawdziwa maszyna, fizyki nie oszukasz.
Jeśli teren jest sypki, świeżo nawieziony mozna prezwalac masy materialu, ale jak jest zbity jak ziemia, kamien, czy nawet piach ktory przeleżał troche czasu, trzeba wziąć powoli równanie terenu.
Oczywiście jeśli chcesz wymienic silniki, na lepsze to jak najbardziej jestem za, tylko musisz pamiętać ze zawsze gdzies bedzie słabszy element ktory prędzej czy później się podda.
A druga sprawa, napisałeś ze w Ameryce i Niemczech wymieniają silniki, nie mozesz podejrzeć jakie silniki stosują, po co wywarzać otwarte drzwi?

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5212
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Spych DXR2

Post autor: borek »

Podstawa to jeszcze silniki sensorowane z racji równości pracy i regulator 100% przód 100%tył

ODPOWIEDZ