Spych DXR2
Spych DXR2
Witam,
w związku z licznymi awariami napędów gąsek w moim spychu,
podjąłem decyzje o zamianie silników szczotkowych na bezszczotki,
chciałbym abyście pomogli mi w zamianie silników,
parametry obecnych silników:
silnik szczotkowy
540 55T
zasilanie 11,1V
obroty 8000
max WATT 37W
prąd:1,82A
średnica oski 3,17 mm spiłowana
długośc oski 12 mm
wymiary 36X55T
w związku z licznymi awariami napędów gąsek w moim spychu,
podjąłem decyzje o zamianie silników szczotkowych na bezszczotki,
chciałbym abyście pomogli mi w zamianie silników,
parametry obecnych silników:
silnik szczotkowy
540 55T
zasilanie 11,1V
obroty 8000
max WATT 37W
prąd:1,82A
średnica oski 3,17 mm spiłowana
długośc oski 12 mm
wymiary 36X55T
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7793
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spych DXR2
Te 8000 obrotów jest dla 2S Andrzeju, więc wychodzi, że silnik ma 12 666 obrotów przy zasilaniu 3S.
Więc ok 1100 kv (czyli liczba obrotów z jednego Volta napięcia zasilania).
Szukaj więc silników brushless 1100 kv, (myślę z tolerancją miedzy 900-1200 kv), rozmiar 540, z wałem 3.17 mm. No i pewnie wyskoczą Ci różne, ale za słabe, za mało watt. Tutaj masz 37 watt (nie wiem dla jakiej to wartości zasilania, pewnie 2S).
Np takie coś wpasowuje się w to czego szukasz:
https://www.hobbypartz.com/96m293-3650-1100-32t.html
Uważaj na takie:
https://pl.aliexpress.com/item/4000312216608.html
Stąd mógłbyś wziąć sam silnik, ale bez regulatora bo tam są jednokierunkowe do latadeł.
Więc ok 1100 kv (czyli liczba obrotów z jednego Volta napięcia zasilania).
Szukaj więc silników brushless 1100 kv, (myślę z tolerancją miedzy 900-1200 kv), rozmiar 540, z wałem 3.17 mm. No i pewnie wyskoczą Ci różne, ale za słabe, za mało watt. Tutaj masz 37 watt (nie wiem dla jakiej to wartości zasilania, pewnie 2S).
Np takie coś wpasowuje się w to czego szukasz:
https://www.hobbypartz.com/96m293-3650-1100-32t.html
Uważaj na takie:
https://pl.aliexpress.com/item/4000312216608.html
Stąd mógłbyś wziąć sam silnik, ale bez regulatora bo tam są jednokierunkowe do latadeł.
- Irmscher30
- Kierowca
- Posty: 43
- Rejestracja: 22 sie 2022, 11:02
Re: Spych DXR2
Wychodzi 1100kV, najbliżej jest surpass 3650 1650KV albo outrunnery albo "po bandzie" hobbywing axe 540 1200kV foc.
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14537
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Spych DXR2
Cześć,
W czym zmiana silnika ze szczotki na bezszczotke ma pomóc w tym przypadku ? Moim zdaniem będzie jeszcze gorzej bo z natury bezszczotki mają większy moment obrotowy, zwłasza te o niższym kV.
W czym zmiana silnika ze szczotki na bezszczotke ma pomóc w tym przypadku ? Moim zdaniem będzie jeszcze gorzej bo z natury bezszczotki mają większy moment obrotowy, zwłasza te o niższym kV.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7793
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Spych DXR2
Sławku, nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem albo czy na pewno chciałes napisać "większy moment obrotowy".
Większy moment obrotowy jest korzystny - chyba, że uzyskuje się go w wysokim zakresie obrotów. Chyba takiej zależności między szczotkowym, a bezszczotkowym nie ma.
Stąd chyba tylko przy założeniu, że bezszczotki mają niższy (nie większy) moment obrotowy (przy takich samych obrotach) - zmiana będzie na gorszą?
Większy moment obrotowy jest korzystny - chyba, że uzyskuje się go w wysokim zakresie obrotów. Chyba takiej zależności między szczotkowym, a bezszczotkowym nie ma.
Stąd chyba tylko przy założeniu, że bezszczotki mają niższy (nie większy) moment obrotowy (przy takich samych obrotach) - zmiana będzie na gorszą?
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14537
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Spych DXR2
Bezszczotki maja wiekszy moment, dlatego są płynne przy niskich prędkościach. Dlatego po wymianie silnika mielenie napędu się nasili. Tu jest problem konstrukcji napędu a nie silnika.
Re: Spych DXR2
OK,
Przeczytałem wasze opinie,
Sławku zmielenie zębatek /2 szt/było raz,
problem z silnikami był parę razy,
blokowanie napędów wiele razy, po rozebraniu przekładni nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia zębatek,
po złożeniu jakiś czas było ok.
ostatnio silnik się zjarał ,
zamieniłem silnik na nowy, trzeba będzie sprawdzić w terenie,
dlaczego silniki bezszczotkowe?
dlatego, że Niemcy i Amerykanie wymieniają od razu w nowych spychach i sobie chwalą,
jest jeden producent w Australii ,który robii nowe przekładnie z bezszczotkami i nawet zamiast smaru, jest wlewany olej
przekładniowy,
chciałem zamówić sobie takie przekładnie ,ale facet się nie odzywa, nie ma na stanie ,
dlatego zwróciłem się do was o pomoc w dobraniu odpowiednich zamienników,
pozdro
Przeczytałem wasze opinie,
Sławku zmielenie zębatek /2 szt/było raz,
problem z silnikami był parę razy,
blokowanie napędów wiele razy, po rozebraniu przekładni nie stwierdziłem żadnego uszkodzenia zębatek,
po złożeniu jakiś czas było ok.
ostatnio silnik się zjarał ,
zamieniłem silnik na nowy, trzeba będzie sprawdzić w terenie,
dlaczego silniki bezszczotkowe?
dlatego, że Niemcy i Amerykanie wymieniają od razu w nowych spychach i sobie chwalą,
jest jeden producent w Australii ,który robii nowe przekładnie z bezszczotkami i nawet zamiast smaru, jest wlewany olej
przekładniowy,
chciałem zamówić sobie takie przekładnie ,ale facet się nie odzywa, nie ma na stanie ,
dlatego zwróciłem się do was o pomoc w dobraniu odpowiednich zamienników,
pozdro
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: Spych DXR2
Bez urazy Andrzeju, ale ja mysle ze tu jest błąd po stronie operatora. Widzialem kilka filmikow jak obsługujesz spychem i niestety muszę stwierdzić że uzywasz go zbyt mocno, w sensie to jest model nie prawdziwa maszyna, fizyki nie oszukasz.
Jeśli teren jest sypki, świeżo nawieziony mozna prezwalac masy materialu, ale jak jest zbity jak ziemia, kamien, czy nawet piach ktory przeleżał troche czasu, trzeba wziąć powoli równanie terenu.
Oczywiście jeśli chcesz wymienic silniki, na lepsze to jak najbardziej jestem za, tylko musisz pamiętać ze zawsze gdzies bedzie słabszy element ktory prędzej czy później się podda.
A druga sprawa, napisałeś ze w Ameryce i Niemczech wymieniają silniki, nie mozesz podejrzeć jakie silniki stosują, po co wywarzać otwarte drzwi?
Jeśli teren jest sypki, świeżo nawieziony mozna prezwalac masy materialu, ale jak jest zbity jak ziemia, kamien, czy nawet piach ktory przeleżał troche czasu, trzeba wziąć powoli równanie terenu.
Oczywiście jeśli chcesz wymienic silniki, na lepsze to jak najbardziej jestem za, tylko musisz pamiętać ze zawsze gdzies bedzie słabszy element ktory prędzej czy później się podda.
A druga sprawa, napisałeś ze w Ameryce i Niemczech wymieniają silniki, nie mozesz podejrzeć jakie silniki stosują, po co wywarzać otwarte drzwi?
- borek
- Traktorzysta
- Posty: 5213
- Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Spych DXR2
Podstawa to jeszcze silniki sensorowane z racji równości pracy i regulator 100% przód 100%tył