Volvo A 25 6x6

Pawel

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Pawel »

Dorobiłem 2 siłownik do Volviaka.

Środek siłowników wygląda tak:

Obrazek

A tak sie prezentuje Volvo w wychyloną kipą:

Obrazek

Jutro zrobię test na obciążenie siłowników. Jeśli się powiedzie to następne siłowniki trafia w końcu do Jelcza DS

:england

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14177
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Been thanked: 6 times

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Sławek »

Jakie przełożenie ? :) właśnie byłem ciekawy konstrukcji ;) jednak w 1:12 jest prościej bo siłownik moze być grubszy, w 1:14 taka średnica bez szans ;)

Pawel

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Pawel »

Starałem się dobrać tak przekładnie żeby ilość obrotów wynosiła około 200 obr/min.

Zastosowałem te przekładnie http://botland.com.pl/silniki/723-silni ... 150-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wydaje mi się że maja spory zapas momentu obrotowego ale powinny być chyba troszkę szybsze.

Wiesz Sławek trzeba by poszukać silniczka takiego jak w CTI i wtedy chyba udało by się zrobić odpowiednio mniejszy siłownik.

Zobaczymy jutro jak wrzucę ziemie na wywrotkę jak się sprawdzą siłowniki.

:england

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14177
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Been thanked: 6 times

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Sławek »

Mnie wyszło, ze przy śrubie M3 to przełożenie 1:75 będzie optymalne i taki muszę zamówić ;)
W CTI jest 1:3 chyba ale oni tam dali śrubę M5 ze skokiem 0,8mm a w M3 jest 0,5mm czyli dwa obroty silnika na 1mm a w CTI 1,25 - a to spora różnica ;)

Optymalnie jest aby siłownik wysuwał sie z prędkością około 6-8 mm/s, czyli przy M3 trzeba około 12-16 obrotów/s czyli około 720 obr min i właśnie ten silnik http://botland.com.pl/silniki/722-silni ... -75-1.html" onclick="window.open(this.href);return false; przy 12V będzie miał około tych obrotów ;) trzeba brać serię HP bo mają zwiększony moment obrotowy ;)

Zamówię nawet zaraz na testy ;)

Pozdr

Pawel

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Pawel »

Z tym przełożeniem to chyba własnie tak by wychodziło. Tylko że 1:75 ma moment o połowę mniejszy niż 1:150.
Zobaczymy jak to będzie z ciężarem. Może rzeczywiście się okaże że 1:75 by wystarczył.
Wszystko wyjdzie w praniu.

ps Sławek ten silniczek ma napisane w specyfikacji że napięcie od 3-9V? Nie spalisz go na 12V?

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14177
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Been thanked: 6 times

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Sławek »

Nie, testowałem na 3S i nic mu się nie dzieje ;)

Pawel

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Pawel »

Tak jak obiecałem test siłowników z pełnym załadunkiem.



Siłowniki z silniczkiem o przełożeniu 1:150 bez żadnego "ale" pchają ciężar.
Myślę że spokojnie można zmienić na przełożenie 1:75 zyskując szybsza pracę.

:england

Awatar użytkownika
Pablo
R.I.P 1971-2018 [*]
Posty: 9679
Rejestracja: 08 sty 2012, 20:20

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Pablo »

:ok

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14177
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Been thanked: 6 times

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: Sławek »

Jakim napięciem zasilasz ? bo moim zdaniem jest prawie idealnie, jakby zwięszkyć zasilanie o 2-3 volty to bedzie pełnia sukcesu :ok

Awatar użytkownika
barman_pl
Moderator
Posty: 9735
Rejestracja: 04 lip 2012, 19:24

Re: Volvo A 25 6x6

Post autor: barman_pl »

Ano trzeba, bo jak na razie m/z jest sporo za wolno ;)

Pozdr.

ODPOWIEDZ