Peterbilt 389

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
martryb
Kierowca
Posty: 168
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:06
Been thanked: 2 times

Re: Peterbilt 389

Post autor: martryb »

Wykonałem oświetlenie na minimum bo na czterech diodach i tył nie równo świeci, dwie diody czerwone a 10 niby lampek :P



Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7774
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Peterbilt 389

Post autor: Maciej »

Zmień diody na ciepłe :he

Awatar użytkownika
martryb
Kierowca
Posty: 168
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:06
Been thanked: 2 times

Re: Peterbilt 389

Post autor: martryb »

Panowie mam do Was pytanie: Co może powodować bardzo mocne grzanie się regla? W ursusie jest taki sam regiel, odbiornik, pakiet i oświetlenie jak w peterbilcie silniki są takie same tylko różnią się przekładnią ale ursus ma większe koła co mniej więcej wychodzi na to samo. Ursus waży 2.5kg plus przyczepy załadowane czyli cały zestaw waży około 8 kg jest wstanie na pakiecie jezdzić 80 minut i regiel jest jedynie ciepły. Peterbilt waży tylko 4.5 kg i po pół godziny regiel parzy. Czy symulator dzwięku może to powodować? bo tylko tym się różnią te dwa przypadki. Pytam gdyż jest to dopiero mój drugi model RC i jeszcze wiele nie wiem. Za pomoc z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7774
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Peterbilt 389

Post autor: Maciej »

Mosty masz samoróbki - mogą być inne opory toczenia modelu, kwestia powtarzalności wykonania.

Awatar użytkownika
czarny Ślązak
Kierowca
Posty: 98
Rejestracja: 25 sty 2022, 16:13
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Peterbilt 389

Post autor: czarny Ślązak »

Tak jak Maciej wspomniał, ściągnij silnik i pokręć ręcznie sprawdzając, czy nie ma zbyt dużego oporu.
Regiel grzeje się z powodu dużego obciążenia prądowego, jeszcze sprawdź, czy serwo w neutralnym położeniu nie jest obciążone.
Ewentualnie temperaturę silnika po przejażdżce.

Awatar użytkownika
martryb
Kierowca
Posty: 168
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:06
Been thanked: 2 times

Re: Peterbilt 389

Post autor: martryb »

Dzięki Panowie za pomoc, sprawdziłem i okazało się że nakrętka koła piasty się skręcała ponieważ koło jest na tulejce ślizgowej a nie na łożysku tocznym i blokując powodowało opór. Od kurcze pieczone taka prosta sprawa, a ja szukałem od razu w elektronice :decha

ODPOWIEDZ