MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
No to jeszcze raz zaczynamy wątek, bo ponoć wczoraj była mała awaria serwera i nie udało się go odtworzyć.
Tutaj podzielę się tym co będę chciał poskładać z tego zestawu startowego jaki kupiłem w DE.
Docelowo na tym podwoziu bym chciał mieć małą wywrotkę.
Póki co to wszystko zmierza do tego aby się bawić tym modelem wraz z synem na działce u teściów.
Założenie kształtu modelu jest +- takie: Model ma być oświetlony, bo w tej skali i przy tym zasilaniu to obowiązek dla mnie. Chciałbym aby były:
- obrysy
- światła pozycyjne przód/tył
- kierunki
- koguty (właśnie zamówione w dalekim świecie)
- stop
- wsteczny
Model ma być zbudowany bez wszelakich owiewek, bo one mi nie pasują do wywrotki.
Koledzy wcześniej proponowali obniżenie dachu w kabinie, ale obawiam się że to mało realne, bo by mi ta operacja zajęła pewnie z miesiąc lub dwa, a na to teraz nie mam weny i chęci.
Chętniej bym przerobił kabinę MANa TGA od Brudera i osadził na tym podwoziu. Może kiedyś się uda
Model z racji tej że nie będzie miał wszystkich osłon po bokach musi mieć:
- zrobiony w całości zbiornik paliwa
- oraz zbiorniki powietrza pod skrzynką narzędziową
- plus tłumik z wydechem (tutaj nie mam pomysłu jak to zrobić-może coś doradzicie)
Model w ostatni weekend udało sie uruchomić z Apki (Orange T-six) Działa i jeździ. Po pierwszych testach już wiem że skrzynia 3 biegów od Tamiya to lekka przesada. Przerobiłem układ na 2. Zobaczymy jak to sie sprawdzi w terenie.
Jest to moja przygoda z tą skalą. Flagową jest 1:87 Dla porównania fotka ciągnika siodłowego MANa TGX w skali 1:87 na ramie tego samego modelu w skali 1:14 Na dzień dzisiejszy model/zabawka prezentuje się tak:
- do ramy mam zrobione uchwyty dla połówki zbiornika paliwa (czekam na przesyłkę z druga połówką)
- z drugiej strony są uchwyty na ramie od skrzynki narzędziowej, pod spodem będą zbiorniki powietrza.
- battery box z podwozia poleciał do kartonu. Jego lokalizacja oraz chęć odsłonięcia boków spowodowała u mnie odruch wymiotny. Bateria docelowo wejdzie w kabinę.
- tyle światła są uzbrojone w lampy. Muszę dołożyć tylko stopy. Dziś kupiłem diody- wiem kable to grubasy. Może kiedyś wymienię na cienkie. Malowanie kabinki jeszcze przemyślę. Nie mam wizji na jej barwy
Tutaj podzielę się tym co będę chciał poskładać z tego zestawu startowego jaki kupiłem w DE.
Docelowo na tym podwoziu bym chciał mieć małą wywrotkę.
Póki co to wszystko zmierza do tego aby się bawić tym modelem wraz z synem na działce u teściów.
Założenie kształtu modelu jest +- takie: Model ma być oświetlony, bo w tej skali i przy tym zasilaniu to obowiązek dla mnie. Chciałbym aby były:
- obrysy
- światła pozycyjne przód/tył
- kierunki
- koguty (właśnie zamówione w dalekim świecie)
- stop
- wsteczny
Model ma być zbudowany bez wszelakich owiewek, bo one mi nie pasują do wywrotki.
Koledzy wcześniej proponowali obniżenie dachu w kabinie, ale obawiam się że to mało realne, bo by mi ta operacja zajęła pewnie z miesiąc lub dwa, a na to teraz nie mam weny i chęci.
Chętniej bym przerobił kabinę MANa TGA od Brudera i osadził na tym podwoziu. Może kiedyś się uda
Model z racji tej że nie będzie miał wszystkich osłon po bokach musi mieć:
- zrobiony w całości zbiornik paliwa
- oraz zbiorniki powietrza pod skrzynką narzędziową
- plus tłumik z wydechem (tutaj nie mam pomysłu jak to zrobić-może coś doradzicie)
Model w ostatni weekend udało sie uruchomić z Apki (Orange T-six) Działa i jeździ. Po pierwszych testach już wiem że skrzynia 3 biegów od Tamiya to lekka przesada. Przerobiłem układ na 2. Zobaczymy jak to sie sprawdzi w terenie.
Jest to moja przygoda z tą skalą. Flagową jest 1:87 Dla porównania fotka ciągnika siodłowego MANa TGX w skali 1:87 na ramie tego samego modelu w skali 1:14 Na dzień dzisiejszy model/zabawka prezentuje się tak:
- do ramy mam zrobione uchwyty dla połówki zbiornika paliwa (czekam na przesyłkę z druga połówką)
- z drugiej strony są uchwyty na ramie od skrzynki narzędziowej, pod spodem będą zbiorniki powietrza.
- battery box z podwozia poleciał do kartonu. Jego lokalizacja oraz chęć odsłonięcia boków spowodowała u mnie odruch wymiotny. Bateria docelowo wejdzie w kabinę.
- tyle światła są uzbrojone w lampy. Muszę dołożyć tylko stopy. Dziś kupiłem diody- wiem kable to grubasy. Może kiedyś wymienię na cienkie. Malowanie kabinki jeszcze przemyślę. Nie mam wizji na jej barwy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
Fajny pomysł
Zauważ, że musisz jeszcze gdzieś upchnąć mechanizm wywrotu - więc nie przywiązuj się do poprzeczek.
Jak zamierzasz zapewnić kierunki, stop, wsteczny ? Jakiś moduł ?
Zauważ, że musisz jeszcze gdzieś upchnąć mechanizm wywrotu - więc nie przywiązuj się do poprzeczek.
Jak zamierzasz zapewnić kierunki, stop, wsteczny ? Jakiś moduł ?
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
Z wywrotem mogę mieć problem, lecz narazie stresu nie mam dopóki go nie trzebabędzie zmontować. Liczę się jednak z tym że może polecieć jedna poprzeczka. Trudno.... może auto się nie rozleci
Co do oświetlenia to napewno będzie ono na modułach robione. Mam kilka sztuk różnych zebranych na etapie budowy autek w skali 1:87 to się coś wykombinuje. Większy problem to ich włączanie - albo ręcznie guzikiem, albo srrwo z włącznikiem. Tak czy siak takie bajery muszą być. W skali mini się da to i tutaj też. Widziałem na forum info o modułach Czubiego (tak?) Więc jak mi taki trafi w ręce to zmienię instalacje. Na razie muszę bazować na carsonie i tym co mam
Co do oświetlenia to napewno będzie ono na modułach robione. Mam kilka sztuk różnych zebranych na etapie budowy autek w skali 1:87 to się coś wykombinuje. Większy problem to ich włączanie - albo ręcznie guzikiem, albo srrwo z włącznikiem. Tak czy siak takie bajery muszą być. W skali mini się da to i tutaj też. Widziałem na forum info o modułach Czubiego (tak?) Więc jak mi taki trafi w ręce to zmienię instalacje. Na razie muszę bazować na carsonie i tym co mam
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
Rama Ci się nie rozleci bo mocowanie silnika od wywrotu i samego mechanizmu też zepnie ramę - spełni dokładnie tą samą funkcję do poprzeczka.
Poprzeglądaj garaże. Są różne mechanizmy - gwint metryczny i trapezowy, "wypychane" i na wałku równoległym do ramy itd
Poprzeglądaj garaże. Są różne mechanizmy - gwint metryczny i trapezowy, "wypychane" i na wałku równoległym do ramy itd
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
Co do niskiego dachu to są gotowe rozwiązania: http://www.rcbrmin.com/index.php?main_p ... k3dunhsmj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
znów coś zamawiać ze świata i płacić za to ?? Kiedy to się wreszcie skończy. Miałem nadzieję że sklecę kita i będzie ok... a tu co krok to jakaś mini inwestycja
Opcja bardzo ciekawa, warta rozważenia, ale na chwilę obecną ciągnik powstanie z wysoką kabiną. Może w niedalekiej przyszłości by sie udał taki manewr
Maćku - domyślam sie że rama mi się nie rozleci Wszak jestem nawet pewny że producenci tak wymyślili uchwyty siłownika kipra że raczej się on opiera na ramie
Opcja bardzo ciekawa, warta rozważenia, ale na chwilę obecną ciągnik powstanie z wysoką kabiną. Może w niedalekiej przyszłości by sie udał taki manewr
Maćku - domyślam sie że rama mi się nie rozleci Wszak jestem nawet pewny że producenci tak wymyślili uchwyty siłownika kipra że raczej się on opiera na ramie
- barman_pl
- Moderator
- Posty: 9778
- Rejestracja: 04 lip 2012, 19:24
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
Wszystko zależy od tego jakie kiprowanie zamontujesz ...
Oczywiście do wywrotki dodatkowa rama na górę
Oczywiście do wywrotki dodatkowa rama na górę
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
barman_pl pisze:Wszystko zależy od tego jakie kiprowanie zamontujesz ...
Oczywiście do wywrotki dodatkowa rama na górę
Przyznam się że nad tym to jeszcze nie myślę. Póki co to chce postawić model z kabiną i odpalić. Kiper to będzie kolejny krok.... Rama na istniejącą to podstawa. Tylko pytanie brzmi z czego robicie takie ramy. Macie już jakieś wymierzone i sprawdzone [-eowniki np w Castoramie czy innym Liroyu ??
Póki co to nurtuje mnie link Maxu30 i ten niski dach.... a w zasadzie cała kabina MANA TGA
http://www.rcbrmin.com/index.php?main_p ... cts_id=928" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ktoś to miał?? A może ma u siebie i może sie podzielić wrażeniami
- Fallen
- Kierowca
- Posty: 420
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 07:34
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
Ja na ramę ceowniki kupuje w obi 20x8 scianka 1mm długość 1m
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MAN TGX 26.540 - modyfikacje - PADO
Ja miałem wywrotkę na ceownikach z casto i było ok.
Chłopaki ze Scale Parts mają bardziej realistyczne ceowniki na ramy - z zaokraglonymi rantami i bardziej skalowe.
Chłopaki ze Scale Parts mają bardziej realistyczne ceowniki na ramy - z zaokraglonymi rantami i bardziej skalowe.