MB Arocs 8x8 kipper
- Sogun
- Kierowca
- Posty: 1433
- Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 16 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
kawał tłustej naprawy PS Maciej tak z ciekawosci , padla Ci koparecka? co sie stało?
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
W pewnym momencie silnik złapał obroty. Po wyłączeniu już nie chce wstać. Terkocze jakby jednej fazy nie miał. Sprawdzaliśmy połączenia - wszytsko gra. Więc albo regiel albo silnik. Regiel do testów mam więc przy kolejnej wolnej chwili zajmę się koparką.
- TiroManiaK_2006
- Kierowca
- Posty: 1386
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Z ciekawości obejrzałem ten filmik i wychodzi na to że siłownik jest skręcany, w dodatku bez żadnego oringu a w środku ma pierścień zegera.... Ciekawa budowa...
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Dzięki
Nie no oringi są - widać po rozebraniu. Chyba trzeba korzystając z okazji, że do wiosny nie będzie spota wymienić też oringi w siłowniku......TiroManiaK_2006 pisze: ↑17 paź 2020, 17:33
Z ciekawości obejrzałem ten filmik i wychodzi na to że siłownik jest skręcany, w dodatku bez żadnego oringu a w środku ma pierścień zegera.... Ciekawa budowa...
- Denis
- Kierowca
- Posty: 4029
- Rejestracja: 18 lip 2013, 09:46
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Siłownik też swój rozkrecalem zobaczyć co i jak i raczej nie powinno być problemu z serwisem tego
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Budowa silownika prosta jak cep. I oring jest na kazdym z elementow, bez nich bylby niezly bajzel.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Dobrałem się i ja do swojego siłownika. Widać już było przy pracy smugi oleju na elementach tłoczyska co raczej nie świadczy dobrze o kondycji uszczelnień:
Jak sobie ostatnio pomierzyłem oring od ośki pompy to wyszło tak: W woreczku są oringi 2,5x2 mm (bo tak mi wyszło z pomiaru), a po prawej tuż obok woreczka ten, który tam siedzi oryginalnie (maksymalnie na prawo jest tulejka, a nie oring). Wychodzi na to, że ma być 2,5x1,5 mm
Do siłownika też niby mierzyłem bardzo dokładnie i wyszły rózne rozmiary, każdy o grubości 2mm, ale zamówiłem po 2 komplety - każdy o grubości 1,5 i 2 mm.
Takie oringi kosztują złotówkę za sztukę więc żaden problem.
Naprawa została przeprowadzona przy wsparciu likieru krówkowego własnego wyrobu
Rzeczywiście zacząć trzeba od odkręcenia spodniej pokrywy:
Potem już jak domino - wypiąć pierścień zabezpieczający, wysunąć element, powtórzyć:
Na każdym pierścieniu jest oring (na pokrywce też):
Pomierzyłem, zamówiłem. Zobaczymy co przyjdzie.Jak sobie ostatnio pomierzyłem oring od ośki pompy to wyszło tak: W woreczku są oringi 2,5x2 mm (bo tak mi wyszło z pomiaru), a po prawej tuż obok woreczka ten, który tam siedzi oryginalnie (maksymalnie na prawo jest tulejka, a nie oring). Wychodzi na to, że ma być 2,5x1,5 mm
Do siłownika też niby mierzyłem bardzo dokładnie i wyszły rózne rozmiary, każdy o grubości 2mm, ale zamówiłem po 2 komplety - każdy o grubości 1,5 i 2 mm.
Takie oringi kosztują złotówkę za sztukę więc żaden problem.
Naprawa została przeprowadzona przy wsparciu likieru krówkowego własnego wyrobu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.