Strona 22 z 26

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 15:49
autor: Rasalo
Spoko, miło się czyta i ogląda :)

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 16:00
autor: Sogun
:ok kawał tłustej naprawy PS Maciej tak z ciekawosci , padla Ci koparecka? co sie stało?

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 16:34
autor: Maciej
Sogun pisze:
17 paź 2020, 16:00
:ok kawał tłustej naprawy PS Maciej tak z ciekawosci , padla Ci koparecka? co sie stało?
W pewnym momencie silnik złapał obroty. Po wyłączeniu już nie chce wstać. Terkocze jakby jednej fazy nie miał. Sprawdzaliśmy połączenia - wszytsko gra. Więc albo regiel albo silnik. Regiel do testów mam więc przy kolejnej wolnej chwili zajmę się koparką.

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 16:47
autor: L3ll3K


Proszę :ok

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 17:33
autor: TiroManiaK_2006
L3ll3K pisze:
17 paź 2020, 16:47
https://youtu.be/jCYALkBfWuw

Proszę :ok
Z ciekawości obejrzałem ten filmik i wychodzi na to że siłownik jest skręcany, w dodatku bez żadnego oringu a w środku ma pierścień zegera.... Ciekawa budowa...

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 18:04
autor: Maciej
L3ll3K pisze:
17 paź 2020, 16:47
https://youtu.be/jCYALkBfWuw

Proszę :ok
Dzięki :friends
TiroManiaK_2006 pisze:
17 paź 2020, 17:33

Z ciekawości obejrzałem ten filmik i wychodzi na to że siłownik jest skręcany, w dodatku bez żadnego oringu a w środku ma pierścień zegera.... Ciekawa budowa...
Nie no oringi są - widać po rozebraniu. Chyba trzeba korzystając z okazji, że do wiosny nie będzie spota wymienić też oringi w siłowniku......

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 18:33
autor: Drabek
Mnie też czeka serwis koparki. Ale czekam na uszczelnienia z Ali ;)

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 17 paź 2020, 18:44
autor: Denis
Siłownik też swój rozkrecalem zobaczyć co i jak i raczej nie powinno być problemu z serwisem tego

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 22 paź 2020, 08:15
autor: Pawloosw
Budowa silownika prosta jak cep. I oring jest na kazdym z elementow, bez nich bylby niezly bajzel. :D

Re: MB Arocs 8x8 kipper

: 01 lis 2020, 06:46
autor: Maciej
Dobrałem się i ja do swojego siłownika. Widać już było przy pracy smugi oleju na elementach tłoczyska co raczej nie świadczy dobrze o kondycji uszczelnień:
20201031_163044 (Kopiowanie).jpg
Rzeczywiście zacząć trzeba od odkręcenia spodniej pokrywy:
20201031_163406 (Kopiowanie).jpg
Potem już jak domino - wypiąć pierścień zabezpieczający, wysunąć element, powtórzyć:
20201031_163511 (Kopiowanie).jpg
Na każdym pierścieniu jest oring (na pokrywce też):
20201031_164058 (Kopiowanie).jpg
20201031_165605 (Kopiowanie).jpg
Pomierzyłem, zamówiłem. Zobaczymy co przyjdzie.
Jak sobie ostatnio pomierzyłem oring od ośki pompy to wyszło tak:
20201031_170642 (Kopiowanie).jpg
W woreczku są oringi 2,5x2 mm (bo tak mi wyszło z pomiaru), a po prawej tuż obok woreczka ten, który tam siedzi oryginalnie (maksymalnie na prawo jest tulejka, a nie oring). Wychodzi na to, że ma być 2,5x1,5 mm :hehe
Do siłownika też niby mierzyłem bardzo dokładnie i wyszły rózne rozmiary, każdy o grubości 2mm, ale zamówiłem po 2 komplety - każdy o grubości 1,5 i 2 mm.
Takie oringi kosztują złotówkę za sztukę więc żaden problem.

Naprawa została przeprowadzona przy wsparciu likieru krówkowego własnego wyrobu :barman
20201031_183630 (Kopiowanie).jpg