AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Awatar użytkownika
Hauler
Kierowca
Posty: 2013
Rejestracja: 26 kwie 2015, 11:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: Hauler »

1. Tak jeden włącznik i już
2. Tak możesz zalutować kabelki i wywalić włączniki bo będziesz wyłączał główne zasilanie
3. Tak plus z jednego regulatora zostaje nie wpięty, moduł czubiego, odbiornik i serwa pobiorą zasilanie z podłączonego regulatora

Awatar użytkownika
pado
Kierowca
Posty: 929
Rejestracja: 11 wrz 2015, 22:08
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: pado »

No to chyba wszystko już jasne ;) Będzie trzeba powoli się pochylić nad tym modelem, aby go jakoś ogarnąć do końca ;)

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: Maciej »

Możesz dać wspólny włącznik i robi się go na plusie, a nie na minusie.

Włączniki z regulatorów możesz obciąć i zmostkować - będą ciągle włączone jak dostaną prąd.
Tak - jeden plus wypinasz, żeby nie zasilać odbiornika X2.

Nie pamiętam jak się podłącza moduł czubiego, ale on chyba ma zasilanie z regulatora i przez niego idzie na odbiornik. Więc tu bym zostawił plusy jak są, a wypiął plusa z wtyczki silnika od kipra.

Awatar użytkownika
Hauler
Kierowca
Posty: 2013
Rejestracja: 26 kwie 2015, 11:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: Hauler »

Maciej pisze:
26 wrz 2023, 11:46
Możesz dać wspólny włącznik i robi się go na plusie, a nie na minusie.

Włączniki z regulatorów możesz obciąć i zmostkować - będą ciągle włączone jak dostaną prąd.
Tak - jeden plus wypinasz, żeby nie zasilać odbiornika X2.

Nie pamiętam jak się podłącza moduł czubiego, ale on chyba ma zasilanie z regulatora i przez niego idzie na odbiornik. Więc tu bym zostawił plusy jak są, a wypiął plusa z wtyczki silnika od kipra.
Macieju Macieju nie ma różnicy czy dasz włącznik na plusie czy minsie działać będzie tak samo

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7789
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 72 times

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: Maciej »

Gdzieś czytałem że na plusie hebelki się daje ale oczywiście nie upieram się :friends

Awatar użytkownika
pado
Kierowca
Posty: 929
Rejestracja: 11 wrz 2015, 22:08
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: pado »

To dla pewności odcięcie dam na + i - :)

Awatar użytkownika
kajoj333
Kierowca
Posty: 163
Rejestracja: 29 sty 2015, 21:04
Been thanked: 1 time

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: kajoj333 »

Według zasad elektrycznych zawsze odłączamy masę, w samochodach straży pożarnej hebel jest na masie

Awatar użytkownika
Hauler
Kierowca
Posty: 2013
Rejestracja: 26 kwie 2015, 11:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: Hauler »

kajoj333 pisze:
02 paź 2023, 15:56
Według zasad elektrycznych zawsze odłączamy masę, w samochodach straży pożarnej hebel jest na masie
No to czemu wszystkie zabezpieczenia w rozdzielniach sa na fazie lub w urzadzeniach elektronicznych na plusie?
Masa ci nie kopnie a plus czy faza juz tak

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: Sławek »

Przy napięciu stałym powstaje duży problem z odłączaniem zasilania, szczególnie pod dużym obciążeniem. Na stykach mechanicznych powstaje tzw. łuk niegasnący, czyli w praktyce można porównać do łuku podczas spawania. Dlatego bezpieczniki na napięcie stałe zawierają np. piasek kwarcowy służący do gaszenia łuku. Nie ma znaczenia czy hebel jest na "minusie" czy "plusie" gdyż jest on montowany szeregowo w obwodzie i zawsze po jednej stronie ma plus a po drugiej minus, bez względu gdzie go zamontujesz, Być może taka praktyka bierze się stąd, że prąd w obwodzie napięcia stałego płynie od wyższego potencjału w kierunku niższego potencjału i ktoś wydedukował, że na niższym potencjale rozłączenie obwodu może być bardziej sprawne, aczkolwiek wątpię. Wynika to zapewne z podejścia praktycznego gdyż minus jest zwykle na całej ramie pojazdu która jest wykorzystywana jak punkt zasilania dla wielu urządzeń w pojeździe, i łatwiej jest ogarnąć jeden wspólny punkt podłączenia z akumulatorów do ramy.

Problemu tego nie ma w układach napięcia przemiennego, gdyż okresowo następuje przejście napięcia przez "zero" (sinusoida) i w tym momencie rozłączenie obwodu nie powoduje powstania łuku elektrycznego.

Pozdr

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: AROCS 3348 w kolorze BIAŁYM

Post autor: Sławek »

Taka ciekawostka, mam magazyn energii na LiFePO4 o napięciu 56V i pojemności 28kWh. DO tego podłączony falownik który może dać w piku 6kW czyli pobierany prąd wynosi około 110A. Aby móc rozłączyć obwód akumulatora w sytuacji awaryjnej pod pełnym obciążeniem, musiałem kupić rozłącznik napięcia stałego do 500A i 60V który kosztował ... 1200 zł. Taki sam dla napięcia przemiennego kosztował by może ze 100 zł.

https://www.vigorwebshop.nl/product/tbs ... 0vdc-500a/
Można nim sterować ręcznie za pomocą przycisków i/lub zdalnie, u mnie przez diyBMS.


Pozdr

ODPOWIEDZ