Scania R620 6x4 Highline
- Sogun
- Kierowca
- Posty: 1424
- Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 16 times
Re: Scania R620 6x4 Highline
na pakiecie 3S bedzie Ci zapiptalał bo to szczotka na 7,4V zmień na 2S i zmiksuj drążek od gazu jak masz taką mozliwośc w apce i bedzie jezdził wolno i w miare płynnie
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
Tak podejrzewałem że to wina 3S.
Póki co ustawiłem krzywą gazu i dałem to pod jeden z przełączników.
Jak chcę szybko to przełącznikiem dezaktywuję ustawienie krzywej i jest rakieta.
W przeciwnym wypadku jeździ się normalnie.
Chyba coś złożyłem źle w skrzyni bo na najwyższym biegu coś blokuje i się nie obraca, tylko czasami udaje się że wskoczy bieg i koła się kręcą normalnie.
Będzie czas to poskładam ją od nowa. Na razie jest zblokowana na 1 bieg.
Póki co ustawiłem krzywą gazu i dałem to pod jeden z przełączników.
Jak chcę szybko to przełącznikiem dezaktywuję ustawienie krzywej i jest rakieta.
W przeciwnym wypadku jeździ się normalnie.
Chyba coś złożyłem źle w skrzyni bo na najwyższym biegu coś blokuje i się nie obraca, tylko czasami udaje się że wskoczy bieg i koła się kręcą normalnie.
Będzie czas to poskładam ją od nowa. Na razie jest zblokowana na 1 bieg.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
Emocje po zakupie i zmontowaniu pierwszej ciężarówki już opadły więc czas na rozebranie jej i złożenie od nowa.
Szkoda tylko czasu straconego na czyszczenie plastików z wybranej na szybko farby.
To co już zrobione to przeniesione serwo na ramę.
Jak się okazuje to w Kielcach problem jest z zakupem pręta o średnicy 3mm aby z niego zrobić nowe cięgno łączące zwrotnice.
Prawdopodobnie jeden z rodzai szprych ma dobrą średnicę. Tylko w Kielcach jest chyba jeden sklep w centrum gdzie to można dostać ale znaleźć tam miejsce parkingowe to masakra więc specjalnie po 1 szprychę nie jadę.
Cały czas czekam na 2 komplety lusterek zamówionych na eBay-u.
Prawdopodobnie dzisiaj przyjdzie zaczep kabiny, również z eBaya a robiony przez naszego kolegę forumowego.
Korzystając z okazji że czekam na lusterka to na spokojnie marynuję plastiki w DOT3.
Został jeszcze ostatni, najistotniejszy kawał plastiku- kabina.
Zmianie uległa koncepcja kolorystyczna.
Nowy kolor RAL7016 zagościł na zderzaku, przednich nadkolach oraz osłonach zbiorników.
Jeśli czas pozwoli to dzisiaj również tylne błotniki dostaną ten kolor.
Rama i mosty pozostają czarne - rama fabrycznie, mosty pomalowałem czarnym matem.
Do tego koloru dolnych plastików pasuje wizualnie praktycznie każdy kolor kabiny.
Wstępnie zaplanowałem że będzie biały.
Scania dostała również nowe łożyska 5x11x4 zamiast fabrycznych tulejek.
Póki co przednie koła - tulejki lekko podniszczyły piasty, oraz oba mosty.
Nad skrzynią jeszcze się zastanawiam. Coś źle poskładałem i nie działa najwyższy bieg.
I tak mam zablokowaną na 1 biegu więc tego na razie nie ruszam. Możliwe że zrezygnuję z tej skrzyni. Ale łożyska czekają.
Dojdzie jeszcze forumowy moduł świetlny.
Szkoda tylko czasu straconego na czyszczenie plastików z wybranej na szybko farby.
To co już zrobione to przeniesione serwo na ramę.
Jak się okazuje to w Kielcach problem jest z zakupem pręta o średnicy 3mm aby z niego zrobić nowe cięgno łączące zwrotnice.
Prawdopodobnie jeden z rodzai szprych ma dobrą średnicę. Tylko w Kielcach jest chyba jeden sklep w centrum gdzie to można dostać ale znaleźć tam miejsce parkingowe to masakra więc specjalnie po 1 szprychę nie jadę.
Cały czas czekam na 2 komplety lusterek zamówionych na eBay-u.
Prawdopodobnie dzisiaj przyjdzie zaczep kabiny, również z eBaya a robiony przez naszego kolegę forumowego.
Korzystając z okazji że czekam na lusterka to na spokojnie marynuję plastiki w DOT3.
Został jeszcze ostatni, najistotniejszy kawał plastiku- kabina.
Zmianie uległa koncepcja kolorystyczna.
Nowy kolor RAL7016 zagościł na zderzaku, przednich nadkolach oraz osłonach zbiorników.
Jeśli czas pozwoli to dzisiaj również tylne błotniki dostaną ten kolor.
Rama i mosty pozostają czarne - rama fabrycznie, mosty pomalowałem czarnym matem.
Do tego koloru dolnych plastików pasuje wizualnie praktycznie każdy kolor kabiny.
Wstępnie zaplanowałem że będzie biały.
Scania dostała również nowe łożyska 5x11x4 zamiast fabrycznych tulejek.
Póki co przednie koła - tulejki lekko podniszczyły piasty, oraz oba mosty.
Nad skrzynią jeszcze się zastanawiam. Coś źle poskładałem i nie działa najwyższy bieg.
I tak mam zablokowaną na 1 biegu więc tego na razie nie ruszam. Możliwe że zrezygnuję z tej skrzyni. Ale łożyska czekają.
Dojdzie jeszcze forumowy moduł świetlny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7775
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 71 times
Re: Scania R620 6x4 Highline
Jak masz rezygnować ze skrzyni to i tak musisz czymś zredukować obroty silnika.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1427
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 6 times
Re: Scania R620 6x4 Highline
" tulejki lekko podniszczyły piasty, oraz oba mosty." - jakim cudem ?, ośmielam się zapytać.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
mongrel pisze:" tulejki lekko podniszczyły piasty, oraz oba mosty." - jakim cudem ?, ośmielam się zapytać.
za szybko napisałem i przez to niezrozumiale (walczę z instalacją Windowsa na nowym dysku i w wolnej chwili np. piszę na forum)
Dokładnie to chodziło mi o to że uszkodzone lekko (przytarte) zostały czopy w przednich kołach.
Za mało smaru dałem a ta miedziana tulejka obracała się na czopie i go lekko podtarła.
A po przecinku miało być info o tym że mosty również dostały łożyska.
tak byłoby poprawnie i zrozumiale:
Póki co przednie koła (tulejki lekko podniszczyły piasty), oraz oba mosty.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1427
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 6 times
Re: Scania R620 6x4 Highline
To i tak dość dziwny przypadek. Bo i na sucho ile i pod jakim obciążeniem musiały by się przednie koła 'kręcić' żeby przytrzeć dość twardy materiał na tych 'piastach' zwrotnic. Widać jakiś wyjątkowo kijowy materiał, albo już naczaskałeś ze 100000 tamyjskich kilometrów.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
Na pakiecie 3S przy zablokowaniu na najniższym biegu jest rakieta i kilka dni było szybkiej jazdy.mongrel pisze:To i tak dość dziwny przypadek. Bo i na sucho ile i pod jakim obciążeniem musiały by się przednie koła 'kręcić' żeby przytrzeć dość twardy materiał na tych 'piastach' zwrotnic. Widać jakiś wyjątkowo kijowy materiał, albo już naczaskałeś ze 100000 tamyjskich kilometrów.
Na łożyskach powinno być OK.
W felgę siadły na wcisk ale na czop w zwrotnicy już z dość dużym luzem. Tak więc jeśli wewnętrzne opory toczenia łożyska będą większe niż opory od tarcia łożysko-czop to i tak nic nie da wymiana łożysk.
Pojeździmy-zobaczymy.