Strona 1 z 2

MAN TGX 6x4

: 08 sie 2018, 21:18
autor: misiek
Zamówiłem sobie ciężarówkę MAN.
Skonfigurowałem wszystkie opcje wg poniższej specyfikacji:
Clipboard01.jpg
Niestety fabryka nie jest w stanie wyprodukować takiego modelu :( Muszę się zabrać za to sam.

W tym celu w warsztacie wylądował kit z fabryki Tamiya, Man Tgx 26.540.

Odgarnąłem pajęczyny w stodole, zapewniłem oświetlenie, rozłożyłem narzędzia i zacząłem radosną twórczość. Długość oryginalnej ramy pasuje do ciągnika siodłowego, więc należało wykonać kopię ramy o zwiększonym rozstawie osi. Skład stali i metali nieżelaznych dostarczył na warsztat potrzebne aluminiowe elementy i nastąpiło trasowanie wymiarów. Fabryczny rozstaw osi wzrósł do 4200mm.

Na chwilę obecną wygląda tak:
IMG_20180808_205049.jpg
650 koni mechanicznych dostarczy jednostka 1/50 z firmy Modelcraft.

W specjalistycznym zakładzie elektronicznym cioci Alicji zostało zamówione oświetlenie ostrzegawcze.

Oświetlenie modelu powstanie na podzespołach od Pana Sławomira.

Zabudowa hakowa na silnikach elektrycznych zostanie stworzona w późniejszym czasie, na razie powstaje baza.


Niestety fachowcy od wszystkiego są do niczego i nie wiedzą jak zrobić niektóre rzeczy więc spytam w ich imieniu:

Pan Mieczysław, mistrz pistoletu lakierniczego pyta o karoserie:
Czy oryginalne plastiki należy zmatowić przed malowaniem?
Czy stosować podkład i kolor ze specjalistycznej mieszalni lakierów samochodowych? I czy na koniec pokryć wszystko klarem?

Pan Ireneusz, kierownik kanału:
''Widziałem gdzieś, że to ustrojstwo co robi skręt niektórzy montują w środku ramy, bez tych dodatkowych patyków z kijkami. Jak i gdzie to mam montować?''

Pan Staszek, lokalny wulkanizator:
''Te świecące felgi słabo pasują do woła roboczego, sprzedać te chromowane, czy pordzewić te co mamy?
A to siodło i skrzynia biegów z zestawu to Nam się będą potrzebne, czy mogę wziąć do garażu?'' czytaj sprzedam

Pan Ignacy, były stoczniowy elektryk:
''Panie, ja tu na razie nie mam co robić to idę do domu''

Pan Eugeniusz: tutejszy body detailer:
''Kabina na magnesach ma być osadzona ma stockowej płycie czy w ogóle jej nie dawać? I jak silne te magnesy?''

Pan Krzysztof zajmujący się wszelką mechanizacją na razie nie ma pytań.

Gdy pytania mamy już za sobą to pokażę jak ma wyglądać docelowy model.
9_hakowiec_2008_view.jpg
MAN-TGX-6x2-CA-006_Content.jpg
Ma być fuzją tych dwóch samochodów, pozbawiony owiewek, dodane antyrowery, duży zbiornik paliwa, hak do przyczepy.

Wszelakie pochwały i słowa krytyki mile widziane :)

Re: MAN TGX 6x4

: 08 sie 2018, 21:30
autor: mongrel
Bardzo fajnie że tak na wesoło z humorkiem prowadzisz ten garaż. :ok

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 06:54
autor: Sławek
Oby tak dalej, zakupiłem popcorn i zasiadłem w pierwszym rzędzie :)

Pozdr

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 07:14
autor: Maciej
Co do lakierowania się nie wypowiem. Mocowań serwa jest tyle wariantów, że głowa boli. Zerknij w inne garaże.

Jak chcesz sprzedać coś to załóż oddzielny temat w dziale Offtopic (bo na razie chyba nie możesz w dziale Sprzedam) i ktoś przeniesie na giełdę.

Co do magnesów: ja brałem z allegro małe płytkowe o wymiarach 1x1 cm, albo 1,5 x 1 cm. Te mniejsze jak mi słabo łapały to dawałem po dwa.
Stockowa płyta ma swoje plusy (punkty mocowania nadkoli) i minusy (stała wysokość względem ramy). Jak masz chęci to kupuj hips i strugaj sobie customową (tez odsyłam do garaży).

Powodzenia w pracach!

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 08:07
autor: Arcidiablo
Dla Panów Mieczysława i Staszka mam odpowiedź.
Nie ma potrzeby matowania karoserii która trafiła do Waszego warsztatu. Zaszpachlujcie tylko dziurki w prawych drzwiach, przez które podglądał chiński szef produkcji swoich pracowników jak konsumowali ryż w godzinach pracy. Kolejną czynnością będzie położenie podkładu nie byle jakiego na ową karoserię ( spray jak najbardziej) udajcie się do mieszalni lakierów samochodowych i dobierzcie sobie odpowiedni kolor który zaakceptowały żony majstrów Jeżeli będzie to metalik, otrzymacie bazę i klar. Malowanie oczywiście pistoletem lakierniczym przez doświadczonego lakiernika, aby efekt końcowy był zadawalający.
Co do kół.
Stockowe to chromy dedykowane amerykańskim i holenderskim driverom z upodobaniami sroki lub dla Arcidiablo, który lubi lśniące i błyszczące trucki. Jeżeli Waść nie podzielasz owego zafascynowania, przemyj felgi nitrem i pomaluj na kolor odpowiedni dla projektu.Jest jeszcze opcja wymiany na felgi aluminiowe, ale to pod warunkiem posiadania przez firmę finansowych nadwyżek produkcyjnych.
Jest 8:06, wszyscy mechanicy proszeni o podjęcie pracy bo czas ucieka :brawa

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 09:37
autor: barman_pl
Fajny garaż się zapowiada :brawa

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 12:13
autor: Pawloosw
Na wesoło, lubię to! :)
Diablos, jestes pewien, ze nitro to dobry pomysl? Slyszalem niejednokrotnie o krecie do czyszczenia rur, ale nitro? :scratch

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 12:59
autor: barman_pl
Jak zrobi nitro to od razu kupi felgi alu :brawa

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 14:17
autor: Arcidiablo
Pawloosw pisze:Na wesoło, lubię to! :)
Diablos, jestes pewien, ze nitro to dobry pomysl? Slyszalem niejednokrotnie o krecie do czyszczenia rur, ale nitro? :scratch
W dwóch modelach malowałem stockowe felgi na srebrny kolor, zmywając uprzednio chiński chrom nitrem. Wiadomo że jak przesadzisz to roztopisz plastik, do tego trzeba więc podejść delikatnie i z wyczuciem - jak z kobietą :D

Re: MAN TGX 6x4

: 09 sie 2018, 14:24
autor: Pawloosw
A skad Ty mozesz wiedzieć jak z kobietą... a nie czekaj, to nie Racuś :he

Nie ryzykowalbym z tym nitrem jak sposob z kretem sorawdzony. :D