Scania Balbine
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1430
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 6 times
Re: Scania Balbine
Tytułem wyjaśnienia to trzy dni temu bardzo zatęskniłem za tym by móc sobie czymkolwiek popyrkać choćby po pokoju. Tym bardziej że bardzo podupadłem na zdrowiu a skończenie takiej Scani jak chciałem czy tego asenizacyjnego to kwestia miesięcy w moim tempie. Postanowiłem reaktywować rtr'a którego tuż po zakupie i jeździe próbnej rozebrałem na części. Rtr nie spełniał moich oczekiwań konstrukcyjnych dlatego zamierzałem z jego elementów pobudować Scanię z prawdziwego zdarzenia. Teraz złożę go na zasadzie kompromisu bez zaawansowanych przeróbek ale z kilkoma wypróbowanymi modyfikacjami które od jakiegoś czasu stosuję w moich wypocinach z powodzeniem. Mocno liczę na to że zabawa rtr'em rozbudzi we mnie na nowo miłość do tamyjki i da motywację do pracy nad właściwym docelowym modelem. Z góry przepraszam za jakość zdjęć ale robię je telefonem i z niego dodaję. Postaram się polepszyć ich jakość w kolejnych upach. Z modyfikacji to rtr dostanie odchudzone pióra na przód i tył. Postaram się osiągnąć przybliżony promień skrętu do Ackermana. Wolniejsza szczotka 55t, zblokowana na jedynce skrzynia na łożyskach, most też na łożyskach ale rozblokowany. Mfc 01, wzmocnienia ramy i dupki, podmienione skrzynki i baczki z oryginalnego setu na bardziej 'twarzową' skrzynkę na centralkę Mfc w postaci zaokrąglonego baku i skrzynię akumulatorową ze zbiornikiem powietrza z Volva. Siodło z Mercedesa 1838Ls bo bardzo mi się podoba. Posiadam Borku cały kit. Rtr'y nie mają tylko interioru kabiny dlatego szyby są przydymione.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1430
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 6 times
Re: Scania Balbine
Różni się mocowaniem, tą ramką bo samo jest identyczne jak w innych. Chyba że jest dedykowane pod mfc wtedy nie jest okrągłe tylko pociągłe i ma strefę pod spodem na mikrostyk omrona taki pyci. Same mocowania siodeł dla Scani jest inne (filigranowe takie fit) niż dla starego Mercedesa(średnie), nie wiem jak w Volvie ale później są te muskularne(mocne, grube) jak w amerykańcach. W Arocsie mam to amerykańskie i przypuszczam że w Manach dwu i trzy osiowych też jest to amerykańskie tak jak w nowych Mercach. Drabek kiedyś wychwycił subtelną różnicę w samych siodłach że są wersje z zamkiem na lewą i prawą stronę. Ja mam fakultet tylko z rozpórkowania, obecnie robię habilitację z błotnikowania a największym specjalistą od siodłowania jest Kolega Czesio także jak coś Jego musisz pytać drogi Macieju.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1430
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 6 times
Re: Scania Balbine
Tak z grubsza tak to wygląda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1430
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 6 times
Re: Scania Balbine
I jeszcze trzy fotki, nie ma tam tylko alu łoża pod siodło mfc. Poglądowo jednak każdy się zorientuje w różnicach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.