VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
Zacząłem dziś przymierzać kabinę do ramy - tj. ustalać jej wysokość względem kół, a także sposób mocowania. Powiem tak - ta kabina jest najmniejsza jaką miałem. Stary patent z robieniem przegrody za fotelami średnio się sprawdzi - bo tutaj z kabiną do góry idzie podłoga, a ja tradycyjnie nie zamierzam mieć kabiny odchylanej, ale zdejmowaną całkiem do góry...
Wszystko więc trzeba upchać pod podłogą: silnik, regulator, 2 serwa, moduł Sm7, moduł światła, odbiornik 8ch i pakiet
Już widać, że będzie ciężko. Na początek będę musiał trochę przyciąć od wewnątrz nadkola z przodu bo opona dotyka przy max. skręcie: Wstępnie taka wysokość, tak żeby dolna krawędź zderzaka była na tej samej wysokości co oś koła. W poprzednich modelach też tak starałem się ustawiać. Tutaj widać ile jest do zabudowania, chyba jakąś podstawę z hipsu zrobię:
Wszystko więc trzeba upchać pod podłogą: silnik, regulator, 2 serwa, moduł Sm7, moduł światła, odbiornik 8ch i pakiet
Już widać, że będzie ciężko. Na początek będę musiał trochę przyciąć od wewnątrz nadkola z przodu bo opona dotyka przy max. skręcie: Wstępnie taka wysokość, tak żeby dolna krawędź zderzaka była na tej samej wysokości co oś koła. W poprzednich modelach też tak starałem się ustawiać. Tutaj widać ile jest do zabudowania, chyba jakąś podstawę z hipsu zrobię:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
Coś tam dalej działam,
Na początek rozebrałem rozdzielacz bo coś ma punktowo opory. Niczego mądrego się nie dowiedziałem, jak miał opory tak ma Dostał tylko trochę smaru grafitowego. Smaru dostała też przekładnia planetarna zanim złożyłem ją z silnikiem. Wymagało to obcięcia ośki silnika. Po raz kolejny sięgnąłem po stary łańcuch rowerowy i zrobiłem wieszaki z ogniw. Mam tak w Arocsie i się sprawdza: Nawet wykrzyż jakiś jest (@Rasalo: rama pracuje jak Mireczek przy meblach ) Kombinowałem z jakimiś swoimi mocowaniami cab, a okazało się, że najciemniej pod latarnią. Użyłem fabrycznych zawiasów, tylko przewierciłem w innym miejscu plate z przodu, żeby model poszedł do góry. Kabinka pięknie się otwiera do przodu, nie haczy o zderzak Niestety miejsca dalej mało... Doszły też metalowe błotniki na tylne osie. Wykonanie ok: Problem jest taki, że żeby były na odpowiedniej wysokości pręty powinny mieć punkt mocowania gdzieś nad ramą. Tu nie ma drugiej ramy jak w wywrotce, stąd wymyśliłem, że wygnę pręty unosząc błotniki. Przy okazji zmienię miejsca mocowania bo na tych prętach "na wprost" wychodzi mocowanie w połowie otworów ramy itp.
Tutaj pytanko do fachowców: jaki pręt kupić do nagwintowania? Mosiężny czy miedziany? Zamierzam kupić mosiężny fi 3 i gwintować na M3. Co Wy na to?
Na koniec porównanie z Arocsem:
Na początek rozebrałem rozdzielacz bo coś ma punktowo opory. Niczego mądrego się nie dowiedziałem, jak miał opory tak ma Dostał tylko trochę smaru grafitowego. Smaru dostała też przekładnia planetarna zanim złożyłem ją z silnikiem. Wymagało to obcięcia ośki silnika. Po raz kolejny sięgnąłem po stary łańcuch rowerowy i zrobiłem wieszaki z ogniw. Mam tak w Arocsie i się sprawdza: Nawet wykrzyż jakiś jest (@Rasalo: rama pracuje jak Mireczek przy meblach ) Kombinowałem z jakimiś swoimi mocowaniami cab, a okazało się, że najciemniej pod latarnią. Użyłem fabrycznych zawiasów, tylko przewierciłem w innym miejscu plate z przodu, żeby model poszedł do góry. Kabinka pięknie się otwiera do przodu, nie haczy o zderzak Niestety miejsca dalej mało... Doszły też metalowe błotniki na tylne osie. Wykonanie ok: Problem jest taki, że żeby były na odpowiedniej wysokości pręty powinny mieć punkt mocowania gdzieś nad ramą. Tu nie ma drugiej ramy jak w wywrotce, stąd wymyśliłem, że wygnę pręty unosząc błotniki. Przy okazji zmienię miejsca mocowania bo na tych prętach "na wprost" wychodzi mocowanie w połowie otworów ramy itp.
Tutaj pytanko do fachowców: jaki pręt kupić do nagwintowania? Mosiężny czy miedziany? Zamierzam kupić mosiężny fi 3 i gwintować na M3. Co Wy na to?
Na koniec porównanie z Arocsem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
Mozesz mieć problem z nagwintowaniem na M3 bo 3mm to za dużo.
Kiedyś sobie zniszczylem fajna narzynke przez takie chamskie dociskanie bo mi sie nie chcialo
A może stary sposób z pretem gwintowanym i termokurczke na to
Kiedyś sobie zniszczylem fajna narzynke przez takie chamskie dociskanie bo mi sie nie chcialo
A może stary sposób z pretem gwintowanym i termokurczke na to
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
Pręt gwintowany z termokurczką słabo będzie wyglądał przy tych błotnikach.
Co do rozmiaru pręta - zgodnie z tabelami do gwintowania tolerancja jest aż do 2,98 mm (dla M3).
Mosiądz jest bardziej miękki niż stal - może się uda
Co do rozmiaru pręta - zgodnie z tabelami do gwintowania tolerancja jest aż do 2,98 mm (dla M3).
Mosiądz jest bardziej miękki niż stal - może się uda
- Denis
- Kierowca
- Posty: 4029
- Rejestracja: 18 lip 2013, 09:46
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
Pret będzie większej miary niż 3mm zaswyczaj tak jest z pręta i chyba że jest szlifowany
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1430
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 6 times
Re: VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
Pręt 3mm, ciekawe zagadnienie. Niby tylko pręt i to 3mm a pół strony już na garażu nagwintował.
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: VOLVO FMX 6x6 ciągnik siodłowy
Ale tu Mecenasa zwodzicie. Pręt mosiężny się lepiej gwintuje niż stalowy, a tych każdy już nagwintował tu sporo...
Jedyna istotna rzecz, żeby równo wprowadzić narzynkę, by nakręcała się osiowo, a nie jakoś koślawo, bo wtedy czym głębiej zaczyna się zacierać i może ukręcić drut.
Miedź do gwintów się nie nadaje, za miękka.
Dodam, że nawet M2 mosiężne gwintowałem, więc....
Jedyna istotna rzecz, żeby równo wprowadzić narzynkę, by nakręcała się osiowo, a nie jakoś koślawo, bo wtedy czym głębiej zaczyna się zacierać i może ukręcić drut.
Miedź do gwintów się nie nadaje, za miękka.
Dodam, że nawet M2 mosiężne gwintowałem, więc....