Mercedes Benz Arocs 3363 6x6

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7774
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: Maciej »

Borek chciał napisać "hips" a napisał "gips" - to nie o szpachlę chodzi, ale o hipsowy ślizg.

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9750
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: Pawloosw »

No ta literowka wnosi powiew swiezosci do naszej „branzy”. Juz sobie wypbrazam gipsowe modele smigajace po placu w Fałkowie. :he

Z niwelacja luzow mozesz sprobowac jeszcze sciskajac profil z 2 stron, tak że krawedzie pozostana nienaruszone natomiast brzuchy do srodka powstana na srodku profila. Tylko probe bym zrobil na jakims surowym elemencie jak to giecie pojdzie.

Awatar użytkownika
Drabek
Kierowca
Posty: 9097
Rejestracja: 09 sie 2012, 20:35
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: Drabek »

Na początek profilu tego większego robisz nakładkę z hips-u. Na koniec tego mniejszego przyklejasz hips. W ten sposób niwelujesz luz między profilami.

Awatar użytkownika
czolgruski
Kierowca
Posty: 435
Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: czolgruski »

Pomysł z nakładki z hipsu chyba będzie tutaj najlepszym wyjściem, nie pomyślałem o tym. Dzięki panowie :)

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: Sławek »

borek pisze:
22 lis 2021, 08:27
Na luz można wydrukować tulejki albo wklej pasek odpowiedniej grubości gipsu przez całość będzie jako ślizg, ale trzeba profil ładnie oszlifować żeby nie zadzierał.
Zakładam, że chodziło o hips :)

EDIT

Widzę, ża nasz nadworny polonista już skorygował :D

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5212
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: borek »

Dokładnie

Awatar użytkownika
czolgruski
Kierowca
Posty: 435
Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: czolgruski »

Hej,
w końcu była chwila wolnego czasu, to i przy Arocsie się udało coś grzebnąć. Mało, ale zawsze coś.

Zmieniłem tylną belkę - przeszczep do Actrosa wymusił założenie czegoś innego, więc korzystając z drukarki wydrukowałem belkę do oryginalnego zakończenia ramy. Do tego mały zaczep i jest wg mnie ok :)
1.jpg
Skoro Actros dostał atrapę silnika i przegrodę do kabiny, to automatycznie w Arocsie musiało się znaleźć dokładnie to samo.
2.jpg
Silnika jeszcze nie zamontowałem, bo pod kabiną bajzel w kablach, jak diabli, jakoś nie mam weny, żeby się za to zabrać :he
3.jpg
I jeszcze dźwięk, a właściwie jego brak. Mam tego chińskiego TBS-a, który swego czasu montowałem. Starałem się go zaprogramować, jednak po podłączeniu do komputera program w ogóle go nie widzi. Wszystkie sterowniki poinstalowane, kabelki podłączone i lipa. Próbowałem na laptopie, na PC i lipa, nie idzie go zaprogramować. Byłby ktoś skłonny pomóc i mi go zaprogramować? Ja już straciłem wszelkie nadzieje, że to zadziała tak, jakbym chciał :decha
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7774
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: Maciej »

Zaprogramowanie to już z górki - są na forum ładnie opisane wszytskie etapy. Natomiast niewykrywanie przez kompa programatora to zawsze była droga przez mękę.

Awatar użytkownika
czolgruski
Kierowca
Posty: 435
Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: czolgruski »

Hej,
od spota u Redina minął tydzień, emocje opadły, to czas na podsumowanie działania modelu. Ogólnie jeździ i skręca, ale przez dwa dni zaliczyłem chyba wszystkie możliwe usterki :he

Jak to zazwyczaj bywa, dwa tygodnie przed spotem się okazało, że kilka rzeczy trzeba poprawić/przerobić, więc zaczął się wyścig z czasem, czy uda się wszystko poskładać do kupy.
Na początek wymyśliłem, że trzeba dołożyć przedni napęd, bo na poprzednim spocie okazało się, że sam napęd na tył w połączeniu z wywrotką pełną ziemi to dość słaby pomysł. Przystąpiłem więc do roboty. Kupiłem przedni most napędowy od Heulera i aluminiowe przednie koła na hexa od TiroManiaka, więc początek był całkiem dobry.
9.jpg
8.jpg
Potem wydrukowałem rozdzielacz z projektu Sławka i do tego momentu było dobrze. Na szybko poskładałem całość do kupy i po przejechaniu 10 metrów w piątkowy wieczór na spocie nastąpił nagle chrobot zębatek o siebie i tyle było z jazdy :he okazało się, że zębatka na wałku silnika nie działa tak, jak powinna, więc w sobotę rano trzeba było się pozbyć całego rozdzielacza, przez co dalej mam tylko napęd na tył :he

Cały czas korzystam z dobrodziejstwa drukarki 3D i coś tam drukuję do modelu. Nie podobało mi się puste miejsce za błotnikiem, więc narysowałem w DSM imitację wydechu. Po pomalowaniu srebrną farbą wygląda nawet dobrze :)
3.jpg
6.jpg
Idąc za ciosem wydrukowałem rączkę do siodła oraz nową podstawę siodła.
1.jpg
2.jpg
No i przyszła od majfrenda pompa do hydro i siłownik do naczepy.
4.jpg
7.jpg
Po podłączeniu pompy i szybkim ustawieniu apki (dzięki Maciej za pomoc :) ) okazało się, że regiel, który kupiłem jest jednokierunkowy. Kolejny, który kupiłem też jest jednokierunkowy, więc teraz mam dwa :he teraz, jak chcę opuścić pakę, to muszę przepiąć kable od pompy. Cały spot tak przejeździłem, więc można :he ale i tak idzie już do mnie dwukierunkowy, więc obejdzie się bez przepinania kabli :he

Ale co do pompy, to jestem pozytywnie zaskoczony. Przez chwilę miałem obawy, że przy załadowanej pełnej naczepie będzie problem z podniesieniem tych kilku/kilkunastu kilogramów. Niepotrzebnie. Po włączeniu pompy paka idzie do góry jak złoto. Tylko muszę pamiętać, żeby wyłączyć pompę, jak już siłownik wyjdzie do samej góry. Inaczej nastąpi syk i nagle pod modelem będzie mokro :he

Plan jest teraz taki, aby naprawić to, co się zepsuło i zmodernizować tak, żeby uniknąć problemów w przyszłości :he
Na razie hydro jest spięte na sztywno, więc nie mam jak odłączyć naczepy, ale już idzie do mnie szybkozłączka, więc wszystko będzie jak należy :)
Dodatkowo chcę zmienić opony na bardziej terenowe i tylne koła na amelinowe. I muszę jakoś dociążyć przód, w tej chwili jest tam około pół kilo śrubek w oponach, ale to i tak mało. Przy pełnej naczepie ziemi skręcanie to spore wyzwanie. Nie wiem, czy nie wsadzę w ramę jakiegoś kawałka ołowiu, tak z kilo, może dwa :he
5.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7774
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Mercedes Benz Arocs 3363 6x4

Post autor: Maciej »

Proszę jaki elaborat :he drukarki 3d robią dobra robotę w naszych modelach :ok

Co do dociążania przodu modelu to jak masz miejsce to lepiej przesuń siodlo na ramie do przodu ile się da. Inaczej zwalczasz skutek a nie przyczynę unoszenia przodu.

Co z tą zębatka ? Wymieniasz?

ODPOWIEDZ