MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
- ostrich
- Kierowca
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 maja 2021, 22:41
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
@TiroManiaK_2006
Z resorami się pobawię, może coś wymodzę.
Serwo to wiadomo że pójdzie na przód, nawet w WPL tak mam.
Z tą ramą to myślę że do lekkiej plastikowej atrapy HDS to by można przedłużyć, nic nie powinno się wydarzyć, druga sprawa że na 99,9% nie będę zakładać HDS.
Robić będę robił, ale pomału, zawsze wszystko działam na szybko, tym razem chcę sobie dumać i popijać przy tym herbatkę
Z resorami się pobawię, może coś wymodzę.
Serwo to wiadomo że pójdzie na przód, nawet w WPL tak mam.
Z tą ramą to myślę że do lekkiej plastikowej atrapy HDS to by można przedłużyć, nic nie powinno się wydarzyć, druga sprawa że na 99,9% nie będę zakładać HDS.
Robić będę robił, ale pomału, zawsze wszystko działam na szybko, tym razem chcę sobie dumać i popijać przy tym herbatkę
- Drabek
- Kierowca
- Posty: 9099
- Rejestracja: 09 sie 2012, 20:35
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
To kup super wiertłaostrich pisze: ↑05 paź 2021, 14:30@TiroManiaK_2006
Z resorami się pobawię, może coś wymodzę.
Serwo to wiadomo że pójdzie na przód, nawet w WPL tak mam.
Z tą ramą to myślę że do lekkiej plastikowej atrapy HDS to by można przedłużyć, nic nie powinno się wydarzyć, druga sprawa że na 99,9% nie będę zakładać HDS.
Robić będę robił, ale pomału, zawsze wszystko działam na szybko, tym razem chcę sobie dumać i popijać przy tym herbatkę
Można przedłużyć jak zrobisz to z głową , a najlepiej jak byś miał oryginał zbędny.
- ostrich
- Kierowca
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 maja 2021, 22:41
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
Nie obawiajcie się
Mam wykształcenie techniczne, jestem mechanikiem, elektromechanikiem, mechatronikiem i całe życie pracuję w różnej maści serwisach, wszystkie techniczne rzeczy robię sam.
Wiercić nie zamierzam, szkoda kasy na wiertła, często kosztują więcej niż gotowy produkt, zdecydowanie lepiej wybić otwory w takim twardym paskudztwie. Zresztą najpierw muszę złożyć ramę i tylne zawieszenie, wtedy będzie wiadomo czy te resory podejdą na wysokość czy nie, dorobić nowe strzemiona czy jakieś inne uchwyty to nie jest duży problem.
Mam wykształcenie techniczne, jestem mechanikiem, elektromechanikiem, mechatronikiem i całe życie pracuję w różnej maści serwisach, wszystkie techniczne rzeczy robię sam.
Wiercić nie zamierzam, szkoda kasy na wiertła, często kosztują więcej niż gotowy produkt, zdecydowanie lepiej wybić otwory w takim twardym paskudztwie. Zresztą najpierw muszę złożyć ramę i tylne zawieszenie, wtedy będzie wiadomo czy te resory podejdą na wysokość czy nie, dorobić nowe strzemiona czy jakieś inne uchwyty to nie jest duży problem.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1430
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 6 times
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
Na wysokość pióra podejdą tylko od razu już składaj tył i przód z tym liftem do podwyższenia. Jak będziesz chciał wybijać otwory to pierw musisz usunąć środkowy nit, z tym nie ma problemu i pojedyńczo, bo jak siekniesz przez całość to raczej kiepsko to widzę. Wiertła wcale nie kosztują tak drogo a jak będziesz smarkał kiepskimi to rozgrzejesz, rozhartujesz i osłabisz w newralgicznym punkcie. Żeby pióro dobrze dolegało do mostu trzeba sobie tylko zrobić niewielką podkładkę np z gumy żeby wyrównać paraboliczny kształt pióra z płaską obudową mostu.
- ostrich
- Kierowca
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 maja 2021, 22:41
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
@mongrel
Tak właśnie chcę zrobić, wszystko od razu z liftem, podejrzewam że przy tym moście przednie resory z kitu będą blisko właściwej wysokości bez podkładek liftowych.
Otworów na razie nie robię, najpierw to przymierzę i zobaczę jak to wszystko leży.
Co do wiercenia to wiem ocb, robiłem już resory z różnych sprężyn płaskich, wycieraczek samochodowych itp, robiłem też różnego rodzaju sprężyny które po uformowaniu hartowałem i odpuszczałem.
Tak właśnie chcę zrobić, wszystko od razu z liftem, podejrzewam że przy tym moście przednie resory z kitu będą blisko właściwej wysokości bez podkładek liftowych.
Otworów na razie nie robię, najpierw to przymierzę i zobaczę jak to wszystko leży.
Co do wiercenia to wiem ocb, robiłem już resory z różnych sprężyn płaskich, wycieraczek samochodowych itp, robiłem też różnego rodzaju sprężyny które po uformowaniu hartowałem i odpuszczałem.
- ostrich
- Kierowca
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 maja 2021, 22:41
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
Ok, resory ogarnięte, wywierciłem dodatkowe otwory i wszystko podpasowało bardzo ładnie, gdyby ktoś się zastanawiał to ori pióra resorów da się bez problemu przewiercić porządnym wiertłem HSS, użyłem również kobaltowych, poszło bez wyższych temperatur, myślę że podczas wiercenia blaszki miały ok 40* Wydaje mi się że oni hartują bardziej powierzchniowo a pod warstwą 0,1-0,15 jest już w miarę plastyczny materiał.
Przednie resory pasują bardzo dobrze, wystarczy podkładka ~2mm i będzie idealny poziom przód/tył.
Natrafiłem na problem z hexami, koła które mam mają otwór mniejszy o około 0,2mm i hex nie wchodzi, trza szlifować. Są również małe problemy ze śrubami resora w tylnym zawieszeniu, haczą o ramę, muszę dać bardziej płaskie nakrętki i lekko skrócić śruby.
Amory, po zastosowaniu lifta są za krótkie, co z tym robicie? Wymieniacie amortyzatory czy coś kombinujecie? Muszę poszukać w gratach bo może znajdę główki/końcówki drążków z dłuższym gwintem, ale myślę że i tak będą deczko za krótkie.
Macie jakiś sprawdzony ESC sensorowy do silnika 21,5T?
Przednie resory pasują bardzo dobrze, wystarczy podkładka ~2mm i będzie idealny poziom przód/tył.
Natrafiłem na problem z hexami, koła które mam mają otwór mniejszy o około 0,2mm i hex nie wchodzi, trza szlifować. Są również małe problemy ze śrubami resora w tylnym zawieszeniu, haczą o ramę, muszę dać bardziej płaskie nakrętki i lekko skrócić śruby.
Amory, po zastosowaniu lifta są za krótkie, co z tym robicie? Wymieniacie amortyzatory czy coś kombinujecie? Muszę poszukać w gratach bo może znajdę główki/końcówki drążków z dłuższym gwintem, ale myślę że i tak będą deczko za krótkie.
Macie jakiś sprawdzony ESC sensorowy do silnika 21,5T?
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
Przecież pisałem, że wiercenie to nie problem. Wielu już wiercilo resory. Dawaj więcej zdjęć z prac. regulatory polecam Trackstar.
- czolgruski
- Kierowca
- Posty: 437
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
Raczej powiedziałbym, żeby były jakiekolwiek zdjęcia
Co do śrub w tylnym zawieszeniu, to jak już wymienisz na inne nakrętki, to będzie trzeba je dać na klej do gwintów. Też natrafiłem na ten problem przy lifcie zawieszenia
- ostrich
- Kierowca
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 maja 2021, 22:41
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: MB Arocs 3348, 6x6 patykowóz.
Będą zdjęcia, na razie nie widzę za bardzo potrzeby wrzucania zdjęć kolejnej Tamiyowskiej konstrukcji obiecuję że w weekend coś wrzucę.
Odnośnie tego wiercenia to przyznam że jestem zaskoczony, nawet badziewny WPL ma twarde blachy że bez węglika czy kobaltu to się nic nie zrobi.
Te nakrętki przy tylnych resorach to wymienię na płytsze, zyskam ze 2mm i powinno być git, choć myślę że jak się zawieszenie wytrzepie to i tak będzie obcierać przy mocniejszym wychyle.
Odnośnie tego wiercenia to przyznam że jestem zaskoczony, nawet badziewny WPL ma twarde blachy że bez węglika czy kobaltu to się nic nie zrobi.
Te nakrętki przy tylnych resorach to wymienię na płytsze, zyskam ze 2mm i powinno być git, choć myślę że jak się zawieszenie wytrzepie to i tak będzie obcierać przy mocniejszym wychyle.