
Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1453
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 6 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
Trzeci raz piszę komentarz i przepina mnie kilka stron w garażu dalej ale pewnie to wina telefonu. Ty to Jesteś, kompleksowe wykończenie dopieszczenie w najdrobniejszych szczegółach. Teraz to nawet nie można pociść Ciebie za malowanie i zacieki bo pełna profeska. Zastanawiam się co myslą o nas niemiaszki wchodząc na taki garaż. 

- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7983
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 92 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
Mam chwilę czasu więc po kolei naprawiam jakieś drobiazgi w modelach. Wczoraj przyczepa, dziś siadłem do połamanych błotników w Fendt. Często pękają przy mocowaniu, kleiłem wiele razy, ale materiał jest kruchy. Nie wiem z czego Niemiec to drukuje, ale to chyba ASA.
Mając drukarkę 3d mogę sobie nadrukować czarnych błotników ile chcę i zmieniać nawet co spota
I tak zrobiłem. Najpierw projekcik w DSM:
Potem 10 przymiarek ustawienia wydruku i samej jego orientacji w drukarce (dzięki za pomoc chłopaki
) i coś tam wyszło. Wydruk z PETG od Sunlu, warstwa 0.12, wypełnienie standard, temperatura standard (chociaż błyszczy się jakby była ciut za duża, ale wolę tak niż zapchać dyszę):
Po lewej ori błotnik od Niemca, po prawej pierwsza wersja mojego (o czym dalej):
Nie jest może jakiś tragiczny, ale coś za krótki mi się narysował bo na oko tworzyłem:
Dziś jeszcze pyknąłem wersję V2 - dłuższą: Powstała jeszcze wersja V3 - ze zmienionym kątem dolnego odcinka, gdyż jak porównałem z oryginalnym to nieco inny kształt ma. Ja rysowałem jako część okregu dolny odcinek, okazuje się, że powinien być fragment prosty. Różni się minimalnie, nie wrzucam zdjęć.
Zobaczymy na spocie jak się sprawdzą
pozdro!
Mając drukarkę 3d mogę sobie nadrukować czarnych błotników ile chcę i zmieniać nawet co spota


Po lewej ori błotnik od Niemca, po prawej pierwsza wersja mojego (o czym dalej):
Nie jest może jakiś tragiczny, ale coś za krótki mi się narysował bo na oko tworzyłem:
Dziś jeszcze pyknąłem wersję V2 - dłuższą: Powstała jeszcze wersja V3 - ze zmienionym kątem dolnego odcinka, gdyż jak porównałem z oryginalnym to nieco inny kształt ma. Ja rysowałem jako część okregu dolny odcinek, okazuje się, że powinien być fragment prosty. Różni się minimalnie, nie wrzucam zdjęć.
Zobaczymy na spocie jak się sprawdzą

pozdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7983
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 92 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
To taki popielaty materiał po wydruku. Może być, że żywica.
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4902
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 11 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
Jakbys chcial sie jeszcze pobawic to zaokragl te przetloczenia na blotiku, w really one nie maja kata protego jak uciebie I latwiej bedzie drukace to wydrukowac.
A druga sprawa, wez od spodu podklej albo tylko przyłóż kawalek jakieś blachy mosiadz, nierdzewka, czy zwykly ocynk, 0.5 albo 1mm w miejscu gdzie jest mocowanie, widzę że są 2 śruby na gorze i nie wiem czy są jakieś jeszcze, myślę że może yo rozwiazac problem pękających blotnikow
A druga sprawa, wez od spodu podklej albo tylko przyłóż kawalek jakieś blachy mosiadz, nierdzewka, czy zwykly ocynk, 0.5 albo 1mm w miejscu gdzie jest mocowanie, widzę że są 2 śruby na gorze i nie wiem czy są jakieś jeszcze, myślę że może yo rozwiazac problem pękających blotnikow
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7983
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 92 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
Niestety DSM nie chce zaokrąglić brzegów tych przetloczeń - i co mu zrobisz? Próbowałem, uwierz mi.
Co do blaszki - mogę w każdej chwili wydrukować nowy wiec zamienię. Blasza pomogła by w tym, żeby się nie rozpadł i nie odłamał, ale nie zapobiegnie powstaniu pęknięcia- a to brzydko będzie wyglądać. Więc jakby co będę podmieniał.
Co do blaszki - mogę w każdej chwili wydrukować nowy wiec zamienię. Blasza pomogła by w tym, żeby się nie rozpadł i nie odłamał, ale nie zapobiegnie powstaniu pęknięcia- a to brzydko będzie wyglądać. Więc jakby co będę podmieniał.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7983
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 92 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
I znów musiałem posiedzieć przy Fendcie bo targi w Poznaniu za pasem
Problemem była niedziałająca blokada mechanizmu różnicowego mostu tylnej osi. Poprzednia taka awaria była spowodowana tym, że spaliłem serwo - źle ustawiłem endpointy lub za długo jeździłem z zapiętą blokadą. Tym razem sprawa była bardziej tajemnicza bo serwo było sprawne, poruszało dźwignią, ale mechanizm się nie zapinał
Niestety w przypadku tej awarii jest sporo rozbierania:
Trzeba zdjąć kabinę, tylne koła, podnośnik - żeby dostać się do serwa i tylnego mostu. Sam most ma nabite łożyska na obudowę by nie przenosić całych obciążeń na półosie, więc je też trzeba zbić: Potem milion śrubek od pokryw: I diagnoza: blokada mechanizmu jest realizowana za pomocą sprzęgła kłowego. Microserwo poprzez system dźwigni porusza wałkiem, który ma wyfrezowaną płaszczyznę. Obrót tego wałka powoduje przesunięcie przesuwki sprzęgła kłowego na półosi i zapięcie lub rozpięcie blokady. By mechanizm się nie rozpinał - przesuwkę pcha sprężyna. Jeden obraz tysiąc słów: Myślałem na początku, że sprężyna się wyrobiła czy też wpadła pod pierścień zabezpieczający i nie ma siły pchać przesuwki i w konsekwencji zapinać blokady.
Problem był inny - przesuwka blokowała się na półosi przez tarcie, zapewne wyrobienie materiału lub jakieś drobne zarysowania półosi. Są to bardzo drobne elementy nie ma tam za bardzo co szlifować. Więc dałem nieco smaru do przekłądni, rozruszałem i niby teraz się zapina. Zobaczymy na jak długo
Nie byłbym sobą gdybym od razu nie spalił serwa, które jeszcze przed naprawą było sprawne. Rozpiąłem dźwignie blokady od mostu, chciałem sprawdzić czy serwo działa i wodzik na ramieniu serwa tak niefartownie się ustawił, że zblokował się o ramę. Oczywiście zabzyczało i zanim wyłączyłem to serwo zjarane. Więc teraz jest już nowe
Sprzęty gotowe na Poznań:

Problemem była niedziałająca blokada mechanizmu różnicowego mostu tylnej osi. Poprzednia taka awaria była spowodowana tym, że spaliłem serwo - źle ustawiłem endpointy lub za długo jeździłem z zapiętą blokadą. Tym razem sprawa była bardziej tajemnicza bo serwo było sprawne, poruszało dźwignią, ale mechanizm się nie zapinał

Niestety w przypadku tej awarii jest sporo rozbierania:
Trzeba zdjąć kabinę, tylne koła, podnośnik - żeby dostać się do serwa i tylnego mostu. Sam most ma nabite łożyska na obudowę by nie przenosić całych obciążeń na półosie, więc je też trzeba zbić: Potem milion śrubek od pokryw: I diagnoza: blokada mechanizmu jest realizowana za pomocą sprzęgła kłowego. Microserwo poprzez system dźwigni porusza wałkiem, który ma wyfrezowaną płaszczyznę. Obrót tego wałka powoduje przesunięcie przesuwki sprzęgła kłowego na półosi i zapięcie lub rozpięcie blokady. By mechanizm się nie rozpinał - przesuwkę pcha sprężyna. Jeden obraz tysiąc słów: Myślałem na początku, że sprężyna się wyrobiła czy też wpadła pod pierścień zabezpieczający i nie ma siły pchać przesuwki i w konsekwencji zapinać blokady.
Problem był inny - przesuwka blokowała się na półosi przez tarcie, zapewne wyrobienie materiału lub jakieś drobne zarysowania półosi. Są to bardzo drobne elementy nie ma tam za bardzo co szlifować. Więc dałem nieco smaru do przekłądni, rozruszałem i niby teraz się zapina. Zobaczymy na jak długo

Nie byłbym sobą gdybym od razu nie spalił serwa, które jeszcze przed naprawą było sprawne. Rozpiąłem dźwignie blokady od mostu, chciałem sprawdzić czy serwo działa i wodzik na ramieniu serwa tak niefartownie się ustawił, że zblokował się o ramę. Oczywiście zabzyczało i zanim wyłączyłem to serwo zjarane. Więc teraz jest już nowe

Sprzęty gotowe na Poznań:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- martryb
- Kierowca
- Posty: 234
- Rejestracja: 25 sty 2023, 18:06
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
Gruby remont niedzwiedzia zrobiłeś
. Ale konkretny ten kosz satelit w tym moście jest, Można gdzieś kupić sam mechanizm różnicowy z kołem talerzowym i wałkiem atakującym czy trzeba cały most?

- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7983
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 92 times
Re: Fendt Favorit 926 Vario - na podwoziu RC FAVORIT
Nigdy nie szukałem, jeśli już to mogą być na aliexpress.