Valtra T191
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Valtra T191
Silniki z przekładnią, powszechnie stosowane rozwiązanie przez sąsiadów zza Odry, też tak mam w Liebherr do napędu gąsienic
Pozdr
Pozdr
- borek
- Traktorzysta
- Posty: 5212
- Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Valtra T191
Oczywiście zamiast mostów i układu różnicowego, zaleta mniej miejsca zajmuje. Na modeltruckforum.de Już od dawna sprawdzone w skali 1 / 16. Ja również tak zrobiłem.mauy-miu pisze:Nie kumam tych silników, tak bezpośrednio do kół?
pozdro
Re: Valtra T191
Dokładnie tak jak napisał sławek i borek W 1:16 jakby doszedł most i inne ułożenie silnika to ciężko by było cokolwiek zmieścić, przynajmniej przy w miare zachowanej konstrukcji brudera.
- mauy-miu
- Śpioch
- Posty: 5873
- Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
Re: Valtra T191
ok czytałem w autobusie i zrozumiałem, że silniczki z napędu od dyskietek
jednak co mały ekran telefonu to nie duży komputera...
pozdro
jednak co mały ekran telefonu to nie duży komputera...
pozdro
-
- Kierowca
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2012, 06:05
Re: Valtra T191
A jest jakaś możliwość wpływania na różnice obrotów pomiędzy poszczególnymi silnikami?? Tzn: Jak to się będzie zachowywać podczas skrętu??
pozdrawiam
pozdrawiam
- mauy-miu
- Śpioch
- Posty: 5873
- Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
Re: Valtra T191
podczas skrętu to będzie się zachowywało jak z lekką szperą, czyli jak dyferencjał ale na wpół zblokowany pod obciążeniem silnik po wewnętrznej będzie się wolniej kręcił
pozdro
pozdro
-
- Kierowca
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2012, 06:05
Re: Valtra T191
podziękowałmauy-miu pisze:podczas skrętu to będzie się zachowywało jak z lekką szperą, czyli jak dyferencjał ale na wpół zblokowany pod obciążeniem silnik po wewnętrznej będzie się wolniej kręcił
pozdro
Re: Valtra T191
Odświeżę sobie temat bo i miałem chwilę, żeby znów przy valtrze coś porobić. I tak drobnymi kroczkami, ale do przodu:
- zwęziłem przednią oś, którą wcześniej poszerzałem
- wszystkie koła od wewnątrz zalane silikonem, aby nabrały wagi i wyglądu jak normalne koło... Pozostało pomalować sylikon. Plus jest taki, że przód się trochę dociążył i model zdecydowanie lepiej skręca. Jak dojdzie jeszcze przedni tuz i obciążnik myślę, że będzie już całkiem spoko.
- Poprawiłem mocowanie piasty do ośki silnika, ponieważ po jakimś czasie gwint puszczał i ośka silnika sama się kręciła.
- Wyciąłem trochę niepotrzebnego plastiku tak aby przednia oś bardziej mogła pracować na nierównościach
Zakupiłem sobie arkusze mosiądzu i pomału wycinam elementy do przedniego i tylnego podnośnika. Jeśli drugi raz miałbym budować model ciągnika to zdecydowanie użyłbym silników 1:50, ponieważ te 1:100 są jednak trochę za powolne. Być może się je kiedyś podmieni. Docelowo chciałbym, aby Valtra była 4x4, póki co zostanie 2wd, a ja w wolnym czasie będę próbował zakupić jakiś most i go zwęzić na tyle, aby proporcje w modelu zachować.
Jazdy próbne i 1 foto:
- zwęziłem przednią oś, którą wcześniej poszerzałem
- wszystkie koła od wewnątrz zalane silikonem, aby nabrały wagi i wyglądu jak normalne koło... Pozostało pomalować sylikon. Plus jest taki, że przód się trochę dociążył i model zdecydowanie lepiej skręca. Jak dojdzie jeszcze przedni tuz i obciążnik myślę, że będzie już całkiem spoko.
- Poprawiłem mocowanie piasty do ośki silnika, ponieważ po jakimś czasie gwint puszczał i ośka silnika sama się kręciła.
- Wyciąłem trochę niepotrzebnego plastiku tak aby przednia oś bardziej mogła pracować na nierównościach
Zakupiłem sobie arkusze mosiądzu i pomału wycinam elementy do przedniego i tylnego podnośnika. Jeśli drugi raz miałbym budować model ciągnika to zdecydowanie użyłbym silników 1:50, ponieważ te 1:100 są jednak trochę za powolne. Być może się je kiedyś podmieni. Docelowo chciałbym, aby Valtra była 4x4, póki co zostanie 2wd, a ja w wolnym czasie będę próbował zakupić jakiś most i go zwęzić na tyle, aby proporcje w modelu zachować.
Jazdy próbne i 1 foto:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7785
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Valtra T191
Super ! Jak możesz to wrzuć foto jak poupychałeś bebechy. Jestem ciekaw ile w tych bruderach miejsca pod plastikiem i czy da radę zamontować rozdzielacz na dwie osie.
Re: Valtra T191
Miejsca tam malutko, dlatego część tylna od miejsca gdzie zaczyna się kabina do końca jest całkowicie od nowa wstawiona. Wykorzystałem do tego blachę i hips, ale najlepiej będzie to pokazać na zdjęciu. Wieczorem jak będę w domu cyknę fotę jak bez kabiny wszystko wygląda.