Valtra T191

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Znów koledzy potrzebuję podpowiedzi. Pomału przychodzą części układanki, doszedł regulator, okazyjnie kupiona apka 6ch i serwa. Ale naszły mnie pewne wątpliwości.

Regulator ma takie parametry:
-dwukierunkowy
-parametry elektryczne: wsparcie: nikiel nimh kadmowych (7.2 V) lub bateria litowa 2 cell (7.4V)
-Obciążenie: do przodu 320A (chwilowe) do tyłu 240A (chwilowe)
-Obciążenie stałe 250A
-BEC wyjście: 5.6V, 2A

Silnik planowałem ze skrzynią biegów RB-35:
-Prędkość jałowa silnika 6000 rpm
-Prędkość silnika przy obciążeniu 4650 rpm
-Moment obrotowy silnika 35 g/cm
-Zużycie prądu przez silnik przy pracy jałowej: ok. 80 mA (bez skrzyni biegów)
-Zużycie prądu przez silnik przy pracy z obciążeniem: ok. 300 mA

-Efektywność: 66 %.
-Moment obrotowy szczytowy 180 Ncm
-Zasilanie 12 V
-Napięcie znamionowe 12 V
-Długość wałów silnika 12 mm
-Maks. prąd obciążenia 2,1 A
-Redukcja 1:100
-Prędkość obrotowa robocza 52 rpm
-Liczba obrotów biegu jałowego (napięcie znamionowe) 60 rpm
-Obciążenie mechanizmu (maks.) 18 kg/cm · permanent 6 kg/cm
-Ø wałów 6 mm

Czyli regiel powinien dostawać zasilanie 7.2V (7.4V), a silnik 12V, podejrzewam, że silnik przy o tyle niższym zasilaniu będzie też sporo słabszy? Rozumiem, że podłączenie większego zasilania albo skutkuje usmażeniem regla, albo po prostu nie puści do silnika takiego napięcia? :decha

Awatar użytkownika
RaV
Kierowca
Posty: 332
Rejestracja: 06 mar 2012, 19:45

Re: Valtra T191

Post autor: RaV »

Silnik podłączasz do regulatora, więc dostaje tyle prądu ile da regulator. Jak podłączysz 12 V do regla do go spalisz (o ile nie ma zabezpieczenia). Regiel zasilasz napięciem 7.2 V

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Czyli generalnie tamten silnik odpada bo 12V nie dostanie, a przy 7,2V będzie za słaby. Wniosek szukać innego regla pod 12V lub silnika pod 7.2V.
To teraz pytanie w drugą stronę, czy podłączając pod ten regiel silnik 6V to on pójdzie z dymem, czy to napięcie 7.2V w reglu jest po prostu maksymalnym i można do niego podłączyć coś o mniejszym ?

Awatar użytkownika
RaV
Kierowca
Posty: 332
Rejestracja: 06 mar 2012, 19:45

Re: Valtra T191

Post autor: RaV »

Szukać silnika na 7,2 V.

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Żeby nie było, że projekt porzucony to dorzucę jakieś nowe fotki z demolki. :)

Drążek oryginalny wyleciał, a w jego miejsce 2 drążki na snapach kulowych.
[IMG=http://img22.imageshack.us/img22/2420/dsc0245bb.jpg][/IMG]

Felgi ze śrubami pod piasty też przygotowane
[IMG=http://img189.imageshack.us/img189/3289/dsc0246nf.jpg][/IMG]

A konstrukcja na tym etapie nieco różni się od oryginału wyglądem hehe :pala
[IMG=http://img222.imageshack.us/img222/9244/dsc0247v.jpg][/IMG]

Oprócz tego przygotowanych pare innych elementów jak ośka od napędu i drobniejsze elementy. Na razie chciałbym skończyć przednią oś ze skrętem, a później tylną. Po tym zajmę się przednim tuzem, a na koniec zostawię tylny i oświetlenie.

Ogólnie wbrew pozorom dość ciasno jest się zmieścić w tych obudowach, większość przeszkadzających elementów powycinałem i w tym momencie powinienem poupychać to co chcę, ale niewykluczone są kolejne przeróbki :) Za jakiś czas może już będzie stał na kołach.

Przemo
Kierowca
Posty: 1924
Rejestracja: 24 gru 2011, 15:03

Re: Valtra T191

Post autor: Przemo »

linki nie robią

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Nie zdążyłem zedytować, wkurzający ten imageshack
Same fotki raz jeszcze:
http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc0245vv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img822.imageshack.us/img822/5065/dsc0246qx.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img255.imageshack.us/img255/5762/dsc0247kw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Valtra T191

Post autor: Sławek »

Wstawiaj miniatury albo korzystaj z funkcji Dodaj załącznik podczas pisania/edycji postów.

Pozdr

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Konstrukcja się nieco zmieniła. Za podstawę większości elementów elektronicznych i silników posłużyła blacha po napędzie dyskietek. Była prawie idealnie dopasowana szerokością, ale jednak bez cięcia i gięcia się nie obeszło. Ścianki to tak jak poprzednio hips 0,5 cm. Wewnątrz ładnie mieści się regiel, pakiet, serwo od podnośnika i zostaje jeszcze troszkę miejsca na ewentualne dodatki.

Silniki zamontowałem najciaśniej jak się dało, żeby nie zwiększać znacząco rozstawu tylnej osi względem oryginału. Mimo to delikatnie szerzej jest. Dlatego i przednia oś poszła również do poszerzania. Między rozcięte elementy wstawiony hips wewnątrz jeszcze wzmocniony drutami. Wymaga jeszcze szpachlowania i szlifowania.

Tylna część wymaga zabudowy i konstrukcji całego podnośnika. Chciałem te elementy wykonać z metalu, ale mój dremelek średnio sobie radzi z tak twardym materiałem :oops:

Kilka fotek z aktualnej konstrukcji, która na kolejny etap musi poczekać przynajmniej do nowego roku :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Valtra T191

Post autor: mauy-miu »

Nie kumam tych silników, tak bezpośrednio do kół? :scratch
pozdro

ODPOWIEDZ