Valtra T191
Re: Valtra T191
Znów koledzy potrzebuję podpowiedzi. Pomału przychodzą części układanki, doszedł regulator, okazyjnie kupiona apka 6ch i serwa. Ale naszły mnie pewne wątpliwości.
Regulator ma takie parametry:
-dwukierunkowy
-parametry elektryczne: wsparcie: nikiel nimh kadmowych (7.2 V) lub bateria litowa 2 cell (7.4V)
-Obciążenie: do przodu 320A (chwilowe) do tyłu 240A (chwilowe)
-Obciążenie stałe 250A
-BEC wyjście: 5.6V, 2A
Silnik planowałem ze skrzynią biegów RB-35:
-Prędkość jałowa silnika 6000 rpm
-Prędkość silnika przy obciążeniu 4650 rpm
-Moment obrotowy silnika 35 g/cm
-Zużycie prądu przez silnik przy pracy jałowej: ok. 80 mA (bez skrzyni biegów)
-Zużycie prądu przez silnik przy pracy z obciążeniem: ok. 300 mA
-Efektywność: 66 %.
-Moment obrotowy szczytowy 180 Ncm
-Zasilanie 12 V
-Napięcie znamionowe 12 V
-Długość wałów silnika 12 mm
-Maks. prąd obciążenia 2,1 A
-Redukcja 1:100
-Prędkość obrotowa robocza 52 rpm
-Liczba obrotów biegu jałowego (napięcie znamionowe) 60 rpm
-Obciążenie mechanizmu (maks.) 18 kg/cm · permanent 6 kg/cm
-Ø wałów 6 mm
Czyli regiel powinien dostawać zasilanie 7.2V (7.4V), a silnik 12V, podejrzewam, że silnik przy o tyle niższym zasilaniu będzie też sporo słabszy? Rozumiem, że podłączenie większego zasilania albo skutkuje usmażeniem regla, albo po prostu nie puści do silnika takiego napięcia?
Regulator ma takie parametry:
-dwukierunkowy
-parametry elektryczne: wsparcie: nikiel nimh kadmowych (7.2 V) lub bateria litowa 2 cell (7.4V)
-Obciążenie: do przodu 320A (chwilowe) do tyłu 240A (chwilowe)
-Obciążenie stałe 250A
-BEC wyjście: 5.6V, 2A
Silnik planowałem ze skrzynią biegów RB-35:
-Prędkość jałowa silnika 6000 rpm
-Prędkość silnika przy obciążeniu 4650 rpm
-Moment obrotowy silnika 35 g/cm
-Zużycie prądu przez silnik przy pracy jałowej: ok. 80 mA (bez skrzyni biegów)
-Zużycie prądu przez silnik przy pracy z obciążeniem: ok. 300 mA
-Efektywność: 66 %.
-Moment obrotowy szczytowy 180 Ncm
-Zasilanie 12 V
-Napięcie znamionowe 12 V
-Długość wałów silnika 12 mm
-Maks. prąd obciążenia 2,1 A
-Redukcja 1:100
-Prędkość obrotowa robocza 52 rpm
-Liczba obrotów biegu jałowego (napięcie znamionowe) 60 rpm
-Obciążenie mechanizmu (maks.) 18 kg/cm · permanent 6 kg/cm
-Ø wałów 6 mm
Czyli regiel powinien dostawać zasilanie 7.2V (7.4V), a silnik 12V, podejrzewam, że silnik przy o tyle niższym zasilaniu będzie też sporo słabszy? Rozumiem, że podłączenie większego zasilania albo skutkuje usmażeniem regla, albo po prostu nie puści do silnika takiego napięcia?
- RaV
- Kierowca
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 mar 2012, 19:45
Re: Valtra T191
Silnik podłączasz do regulatora, więc dostaje tyle prądu ile da regulator. Jak podłączysz 12 V do regla do go spalisz (o ile nie ma zabezpieczenia). Regiel zasilasz napięciem 7.2 V
Re: Valtra T191
Czyli generalnie tamten silnik odpada bo 12V nie dostanie, a przy 7,2V będzie za słaby. Wniosek szukać innego regla pod 12V lub silnika pod 7.2V.
To teraz pytanie w drugą stronę, czy podłączając pod ten regiel silnik 6V to on pójdzie z dymem, czy to napięcie 7.2V w reglu jest po prostu maksymalnym i można do niego podłączyć coś o mniejszym ?
To teraz pytanie w drugą stronę, czy podłączając pod ten regiel silnik 6V to on pójdzie z dymem, czy to napięcie 7.2V w reglu jest po prostu maksymalnym i można do niego podłączyć coś o mniejszym ?
- RaV
- Kierowca
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 mar 2012, 19:45
Re: Valtra T191
Żeby nie było, że projekt porzucony to dorzucę jakieś nowe fotki z demolki.
Drążek oryginalny wyleciał, a w jego miejsce 2 drążki na snapach kulowych.
[IMG=http://img22.imageshack.us/img22/2420/dsc0245bb.jpg][/IMG]
Felgi ze śrubami pod piasty też przygotowane
[IMG=http://img189.imageshack.us/img189/3289/dsc0246nf.jpg][/IMG]
A konstrukcja na tym etapie nieco różni się od oryginału wyglądem hehe
[IMG=http://img222.imageshack.us/img222/9244/dsc0247v.jpg][/IMG]
Oprócz tego przygotowanych pare innych elementów jak ośka od napędu i drobniejsze elementy. Na razie chciałbym skończyć przednią oś ze skrętem, a później tylną. Po tym zajmę się przednim tuzem, a na koniec zostawię tylny i oświetlenie.
Ogólnie wbrew pozorom dość ciasno jest się zmieścić w tych obudowach, większość przeszkadzających elementów powycinałem i w tym momencie powinienem poupychać to co chcę, ale niewykluczone są kolejne przeróbki Za jakiś czas może już będzie stał na kołach.
Drążek oryginalny wyleciał, a w jego miejsce 2 drążki na snapach kulowych.
[IMG=http://img22.imageshack.us/img22/2420/dsc0245bb.jpg][/IMG]
Felgi ze śrubami pod piasty też przygotowane
[IMG=http://img189.imageshack.us/img189/3289/dsc0246nf.jpg][/IMG]
A konstrukcja na tym etapie nieco różni się od oryginału wyglądem hehe
[IMG=http://img222.imageshack.us/img222/9244/dsc0247v.jpg][/IMG]
Oprócz tego przygotowanych pare innych elementów jak ośka od napędu i drobniejsze elementy. Na razie chciałbym skończyć przednią oś ze skrętem, a później tylną. Po tym zajmę się przednim tuzem, a na koniec zostawię tylny i oświetlenie.
Ogólnie wbrew pozorom dość ciasno jest się zmieścić w tych obudowach, większość przeszkadzających elementów powycinałem i w tym momencie powinienem poupychać to co chcę, ale niewykluczone są kolejne przeróbki Za jakiś czas może już będzie stał na kołach.
Re: Valtra T191
Nie zdążyłem zedytować, wkurzający ten imageshack
Same fotki raz jeszcze:
http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc0245vv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img822.imageshack.us/img822/5065/dsc0246qx.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img255.imageshack.us/img255/5762/dsc0247kw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Same fotki raz jeszcze:
http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc0245vv.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img822.imageshack.us/img822/5065/dsc0246qx.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img255.imageshack.us/img255/5762/dsc0247kw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Valtra T191
Wstawiaj miniatury albo korzystaj z funkcji Dodaj załącznik podczas pisania/edycji postów.
Pozdr
Pozdr
Re: Valtra T191
Konstrukcja się nieco zmieniła. Za podstawę większości elementów elektronicznych i silników posłużyła blacha po napędzie dyskietek. Była prawie idealnie dopasowana szerokością, ale jednak bez cięcia i gięcia się nie obeszło. Ścianki to tak jak poprzednio hips 0,5 cm. Wewnątrz ładnie mieści się regiel, pakiet, serwo od podnośnika i zostaje jeszcze troszkę miejsca na ewentualne dodatki.
Silniki zamontowałem najciaśniej jak się dało, żeby nie zwiększać znacząco rozstawu tylnej osi względem oryginału. Mimo to delikatnie szerzej jest. Dlatego i przednia oś poszła również do poszerzania. Między rozcięte elementy wstawiony hips wewnątrz jeszcze wzmocniony drutami. Wymaga jeszcze szpachlowania i szlifowania.
Tylna część wymaga zabudowy i konstrukcji całego podnośnika. Chciałem te elementy wykonać z metalu, ale mój dremelek średnio sobie radzi z tak twardym materiałem
Kilka fotek z aktualnej konstrukcji, która na kolejny etap musi poczekać przynajmniej do nowego roku
Silniki zamontowałem najciaśniej jak się dało, żeby nie zwiększać znacząco rozstawu tylnej osi względem oryginału. Mimo to delikatnie szerzej jest. Dlatego i przednia oś poszła również do poszerzania. Między rozcięte elementy wstawiony hips wewnątrz jeszcze wzmocniony drutami. Wymaga jeszcze szpachlowania i szlifowania.
Tylna część wymaga zabudowy i konstrukcji całego podnośnika. Chciałem te elementy wykonać z metalu, ale mój dremelek średnio sobie radzi z tak twardym materiałem
Kilka fotek z aktualnej konstrukcji, która na kolejny etap musi poczekać przynajmniej do nowego roku