Valtra T191

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5212
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Valtra T191

Post autor: borek »

Silikonu nie pomalujesz od razu kup czarny i połóż cienką warstwę. Przerabiałem to silikon jest elastyczny i farba pęka i się wykrusza.

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Spoko to w najgorszym przypadku położy się czarny sylikon na wierzch. ;)

Zdjęcia jak u mnie bebechy wyglądają.
2013-08-01_21-39-16_199v2.jpg
2013-08-01_21-39-38_882v2.jpg
W oryginalnej budzie brudera nie ma bata, żeby upchnąć pod kabiną tych rzeczy. Z rzeczy widocznych serwo skrętu będzie inaczej niż teraz (roboczo)przymocowane. Muszę dorobić mocowanie z metalu i przykręcić do obudowy modelu. Pod maską jeszcze będzie musiało się zmieścić drugie serwo od przedniego podnośnika. Zasilanie mam poprzez koszyczek na 6xAA. Po ich niepełnym naładowaniu z braku czasu, ostatnio wystarczyło to na ok 1,5h jazdy co było pozytywnym zaskoczeniem.
Cały spód mam z blachy po obudowie napędu cd, przyklejonej i skręconej śrubami do resztki z plastikowej konstrukcji brudera.

W tym poście też widać jak mniej więcej wygląda miejsce na graty: http://rctruck.pl/forum/viewtopic.php?f ... =20#p10061" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pablo
R.I.P 1971-2018 [*]
Posty: 9679
Rejestracja: 08 sty 2012, 20:20

Re: Valtra T191

Post autor: Pablo »

zgrabnie upchnięte :ok

Awatar użytkownika
Drabek
Kierowca
Posty: 9097
Rejestracja: 09 sie 2012, 20:35
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Valtra T191

Post autor: Drabek »

Fakt. dobra robota :ok

Awatar użytkownika
Łukasz_G
Kierowca
Posty: 2021
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:54
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: Łukasz_G »

Dobrze przemyślane :ok Trzymam kciuki żebyś zmieścił TUZ.

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Dzięki za miłe słowa. W estetyce niestety brakuje dużo do Waszych modeli ;), ale przy zabawach z mosiądzem postaram się, żeby i mój model jakoś się prezentował ;)

Awatar użytkownika
Benon
Kierowca
Posty: 1215
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08

Re: Valtra T191

Post autor: Benon »

Tia 1:16 wymaga sporo gimnastyki aby wszystko poupychać. Dobra robota :brawo

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Mam pytanie do bardziej ogarniętych w temacie. Valtra będzie miała napęd na przód, jednak nie z 2 mostów, a połączenia rozwiązania, które jest już zamontowane czyli silniki RB35 1:100 + 3 silnik do napędzania przedniego mostu losi, który kupiłem od Sławka.
No i zaczyna się liczenie jakie przełożenie powinien mieć silnik, aby koła się odpowiednio zgrały.
Średnica koła tył: 12cm
Średnica koła przód: 9,5cm

Z proporcji wychodzi na to, że koło przednie musi się kręcić 1,21 raza szybciej.
Tył ma 32rpm
Przód w tym momencie powinien mieć tych obrotów 32 * 1,21 ~= 39 rpm
Ośka mostu musi wykonać ~2,6 obrotu, aby obróciły się koła, więc 39 * 2,6 ~= 101 rpm
Czyli jeśli moje rozumowanie jest poprawne powinienem szukać silnika, który wykonuje 101rpm, a o taki nie za łatwo i to jeszcze o wymiarach, które uda mi się upchać w modelu... Ktoś na forum już pokazywał te silniki: http://allegro.pl/silnik-sg-27-6v-dc-z- ... 21479.html" onclick="window.open(this.href);return false; i prawie by pasował, ponieważ ma 95rpm i wymiarami jeszcze bym go wcisnął bez większej sieczki.
Moje pytanie brzmi czy moje rozumowanie co do wyliczeń jest poprawne? I czy różnica 101rpm vs 95 rpm nie będzie zbyt duża?

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Valtra T191

Post autor: Sławek »

Dobrze rozumujesz :)
Jednak trzeba brać pod uwagę obwód koła :)
W przypadku koła tylnego mamy = 2*PI*r = 2*3,14*60 = 376,8 mm
W przypadku koła przedniego mamy = 2*3,14*47,5 = 298,3 mm
Przełożenie 376,8/298,3 = 1:1,26

Jeżeli tył ma 32 obr to przód powinien mieć ~40 obr
I teraz jeszcze przełożenie mostów Losi z tego co pamiętam to 38/14 czyli 1:2,71 więc 40 x 2,71 = ~108 obr
Musisz zwrócić uwagę, aby parametry obrotów przekładni podawane w specyfikacji, były przy tym samy napięciu zasilania :)

Pozdr

Awatar użytkownika
slider
Kierowca
Posty: 310
Rejestracja: 22 wrz 2012, 22:09
Been thanked: 1 time

Re: Valtra T191

Post autor: slider »

Wielkie dzięki za pomoc Sławek :ok ten silnik, który podałem chodzi na 6V, a RB na max 12V, ale to chyba nie problem, aby odpowiednio na tym mniejszym obniżyć napięcie. Większy problem widzę w tym, że pojawiła się jeszcze większa różnica w obrotach 95 vs 108 :decha RB 1:30 miałby ok. 104rpm, ale to wielki kloc i za cholerę go tam nie wepcham...

ODPOWIEDZ