Valtra T191
- borek
- Traktorzysta
- Posty: 5213
- Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Valtra T191
Silikonu nie pomalujesz od razu kup czarny i połóż cienką warstwę. Przerabiałem to silikon jest elastyczny i farba pęka i się wykrusza.
Re: Valtra T191
Spoko to w najgorszym przypadku położy się czarny sylikon na wierzch.
Zdjęcia jak u mnie bebechy wyglądają. W oryginalnej budzie brudera nie ma bata, żeby upchnąć pod kabiną tych rzeczy. Z rzeczy widocznych serwo skrętu będzie inaczej niż teraz (roboczo)przymocowane. Muszę dorobić mocowanie z metalu i przykręcić do obudowy modelu. Pod maską jeszcze będzie musiało się zmieścić drugie serwo od przedniego podnośnika. Zasilanie mam poprzez koszyczek na 6xAA. Po ich niepełnym naładowaniu z braku czasu, ostatnio wystarczyło to na ok 1,5h jazdy co było pozytywnym zaskoczeniem.
Cały spód mam z blachy po obudowie napędu cd, przyklejonej i skręconej śrubami do resztki z plastikowej konstrukcji brudera.
W tym poście też widać jak mniej więcej wygląda miejsce na graty: http://rctruck.pl/forum/viewtopic.php?f ... =20#p10061" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdjęcia jak u mnie bebechy wyglądają. W oryginalnej budzie brudera nie ma bata, żeby upchnąć pod kabiną tych rzeczy. Z rzeczy widocznych serwo skrętu będzie inaczej niż teraz (roboczo)przymocowane. Muszę dorobić mocowanie z metalu i przykręcić do obudowy modelu. Pod maską jeszcze będzie musiało się zmieścić drugie serwo od przedniego podnośnika. Zasilanie mam poprzez koszyczek na 6xAA. Po ich niepełnym naładowaniu z braku czasu, ostatnio wystarczyło to na ok 1,5h jazdy co było pozytywnym zaskoczeniem.
Cały spód mam z blachy po obudowie napędu cd, przyklejonej i skręconej śrubami do resztki z plastikowej konstrukcji brudera.
W tym poście też widać jak mniej więcej wygląda miejsce na graty: http://rctruck.pl/forum/viewtopic.php?f ... =20#p10061" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pablo
- R.I.P 1971-2018 [*]
- Posty: 9679
- Rejestracja: 08 sty 2012, 20:20
Re: Valtra T191
Dzięki za miłe słowa. W estetyce niestety brakuje dużo do Waszych modeli , ale przy zabawach z mosiądzem postaram się, żeby i mój model jakoś się prezentował
- Benon
- Kierowca
- Posty: 1215
- Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08
Re: Valtra T191
Mam pytanie do bardziej ogarniętych w temacie. Valtra będzie miała napęd na przód, jednak nie z 2 mostów, a połączenia rozwiązania, które jest już zamontowane czyli silniki RB35 1:100 + 3 silnik do napędzania przedniego mostu losi, który kupiłem od Sławka.
No i zaczyna się liczenie jakie przełożenie powinien mieć silnik, aby koła się odpowiednio zgrały.
Średnica koła tył: 12cm
Średnica koła przód: 9,5cm
Z proporcji wychodzi na to, że koło przednie musi się kręcić 1,21 raza szybciej.
Tył ma 32rpm
Przód w tym momencie powinien mieć tych obrotów 32 * 1,21 ~= 39 rpm
Ośka mostu musi wykonać ~2,6 obrotu, aby obróciły się koła, więc 39 * 2,6 ~= 101 rpm
Czyli jeśli moje rozumowanie jest poprawne powinienem szukać silnika, który wykonuje 101rpm, a o taki nie za łatwo i to jeszcze o wymiarach, które uda mi się upchać w modelu... Ktoś na forum już pokazywał te silniki: http://allegro.pl/silnik-sg-27-6v-dc-z- ... 21479.html" onclick="window.open(this.href);return false; i prawie by pasował, ponieważ ma 95rpm i wymiarami jeszcze bym go wcisnął bez większej sieczki.
Moje pytanie brzmi czy moje rozumowanie co do wyliczeń jest poprawne? I czy różnica 101rpm vs 95 rpm nie będzie zbyt duża?
No i zaczyna się liczenie jakie przełożenie powinien mieć silnik, aby koła się odpowiednio zgrały.
Średnica koła tył: 12cm
Średnica koła przód: 9,5cm
Z proporcji wychodzi na to, że koło przednie musi się kręcić 1,21 raza szybciej.
Tył ma 32rpm
Przód w tym momencie powinien mieć tych obrotów 32 * 1,21 ~= 39 rpm
Ośka mostu musi wykonać ~2,6 obrotu, aby obróciły się koła, więc 39 * 2,6 ~= 101 rpm
Czyli jeśli moje rozumowanie jest poprawne powinienem szukać silnika, który wykonuje 101rpm, a o taki nie za łatwo i to jeszcze o wymiarach, które uda mi się upchać w modelu... Ktoś na forum już pokazywał te silniki: http://allegro.pl/silnik-sg-27-6v-dc-z- ... 21479.html" onclick="window.open(this.href);return false; i prawie by pasował, ponieważ ma 95rpm i wymiarami jeszcze bym go wcisnął bez większej sieczki.
Moje pytanie brzmi czy moje rozumowanie co do wyliczeń jest poprawne? I czy różnica 101rpm vs 95 rpm nie będzie zbyt duża?
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14537
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Valtra T191
Dobrze rozumujesz
Jednak trzeba brać pod uwagę obwód koła
W przypadku koła tylnego mamy = 2*PI*r = 2*3,14*60 = 376,8 mm
W przypadku koła przedniego mamy = 2*3,14*47,5 = 298,3 mm
Przełożenie 376,8/298,3 = 1:1,26
Jeżeli tył ma 32 obr to przód powinien mieć ~40 obr
I teraz jeszcze przełożenie mostów Losi z tego co pamiętam to 38/14 czyli 1:2,71 więc 40 x 2,71 = ~108 obr
Musisz zwrócić uwagę, aby parametry obrotów przekładni podawane w specyfikacji, były przy tym samy napięciu zasilania
Pozdr
Jednak trzeba brać pod uwagę obwód koła
W przypadku koła tylnego mamy = 2*PI*r = 2*3,14*60 = 376,8 mm
W przypadku koła przedniego mamy = 2*3,14*47,5 = 298,3 mm
Przełożenie 376,8/298,3 = 1:1,26
Jeżeli tył ma 32 obr to przód powinien mieć ~40 obr
I teraz jeszcze przełożenie mostów Losi z tego co pamiętam to 38/14 czyli 1:2,71 więc 40 x 2,71 = ~108 obr
Musisz zwrócić uwagę, aby parametry obrotów przekładni podawane w specyfikacji, były przy tym samy napięciu zasilania
Pozdr
Re: Valtra T191
Wielkie dzięki za pomoc Sławek ten silnik, który podałem chodzi na 6V, a RB na max 12V, ale to chyba nie problem, aby odpowiednio na tym mniejszym obniżyć napięcie. Większy problem widzę w tym, że pojawiła się jeszcze większa różnica w obrotach 95 vs 108 RB 1:30 miałby ok. 104rpm, ale to wielki kloc i za cholerę go tam nie wepcham...