Zetor 16145
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
No właśnie tak przyglądałem się temu i nie do końca podobało mi się to położenie silnika.
W tym układzie co jest teraz to tak naprawdę praktycznie jakby nie było drugiego przegubu.
Spróbuję najpierw zrobić uchwyt z blachy mosiężnej. Jeśli polegnę to poproszę Cię o wydrukowanie.
Silnik albo położę wzdłuż ramy albo w położeniu jak najbardziej zbliżonym do równoległego.
Na razie prace staną na kilka dni.
W tym układzie co jest teraz to tak naprawdę praktycznie jakby nie było drugiego przegubu.
Spróbuję najpierw zrobić uchwyt z blachy mosiężnej. Jeśli polegnę to poproszę Cię o wydrukowanie.
Silnik albo położę wzdłuż ramy albo w położeniu jak najbardziej zbliżonym do równoległego.
Na razie prace staną na kilka dni.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7786
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Zetor 16145
Co do modułu to poszukaj na forum tematu "Dźwięk za stówkę". Jest to tani moduł dźwiękowy co prawda - ale z tego co pamiętam można jakies proste diody wyprowadzić.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
Dzięki za przypomnienie o "dźwięku za 100".
Dzisiaj miało nic nie powstać ale nie mogłem się powstrzymać.
Silnik będzie poziomo. Mocowanie z blachy mosiężnej gr.2mm. Idę w masę
Blacha która leży na ramie będzie przykręcona. Raczej nie będę tego lutował.
Za to dostanie wzmocnienia które ją usztywnią. Albo wlutowane trójkąty albo cała konstrukcja na której zamocowany będzie regiel oraz odbiornik.
Poza modułem dźwiękowym może znajdzie się miejsce na wytwornicę dymu
Muszę poszukać syna stary czołg któremu gąsienice spadały przy prawie każdym skręcie to będzie dawcą.
W tej części blachy która leży na podłużnicach będzie wycięte na przejście wału oraz będzie lekko skrócona.
Tak dobrze mi się pracuje w mosiądzu że zastanawiam się czy z blachy mosiężnej gr np. 0,5 nie zrobić kabiny
Tylko ciężko będzie ją polutować bo ciepło rozchodzi się tak że nagrzewanie w jednym miejscu może rozlutowywać inne wcześniej polutowane miejsce.
Zdjęcia na razie poglądowe, blacha od silnika dopiero będzie dopasowywana.
Dzisiaj miało nic nie powstać ale nie mogłem się powstrzymać.
Silnik będzie poziomo. Mocowanie z blachy mosiężnej gr.2mm. Idę w masę
Blacha która leży na ramie będzie przykręcona. Raczej nie będę tego lutował.
Za to dostanie wzmocnienia które ją usztywnią. Albo wlutowane trójkąty albo cała konstrukcja na której zamocowany będzie regiel oraz odbiornik.
Poza modułem dźwiękowym może znajdzie się miejsce na wytwornicę dymu
Muszę poszukać syna stary czołg któremu gąsienice spadały przy prawie każdym skręcie to będzie dawcą.
W tej części blachy która leży na podłużnicach będzie wycięte na przejście wału oraz będzie lekko skrócona.
Tak dobrze mi się pracuje w mosiądzu że zastanawiam się czy z blachy mosiężnej gr np. 0,5 nie zrobić kabiny
Tylko ciężko będzie ją polutować bo ciepło rozchodzi się tak że nagrzewanie w jednym miejscu może rozlutowywać inne wcześniej polutowane miejsce.
Zdjęcia na razie poglądowe, blacha od silnika dopiero będzie dopasowywana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zetor 16145
Mosiadz to wdzieczny materiał dlatego tak sie przyjal w modelarstwie. Odrobina ćwiczeń i taka kabinia to zaden problem z lutowaniem. Grunt co chwike sprawdzac czy cy a juz sie rozpuszcza, żeby nie przegrzać całości bo się rozpadnie tak jak mówisz. Rób z mocholu, będzie słuszna waga ciągnika.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
Dzisiaj tylko tyle
A kabinę żeby była z mosiądzu to łatwo ograniczyć lutowanie.
Trzeba wyciąć ją tak jak na zdjęciu i zagiąć w w kilku miejscach.
Lutowania się nie uniknie ale przynajmniej przednia część będzie złączona z bocznymi i nic się nie rozlutuje.
Temat do przemyślenia bo zagiąć blachę też trzeba mieć na czym żeby to ładnie wyglądało
A kabinę żeby była z mosiądzu to łatwo ograniczyć lutowanie.
Trzeba wyciąć ją tak jak na zdjęciu i zagiąć w w kilku miejscach.
Lutowania się nie uniknie ale przynajmniej przednia część będzie złączona z bocznymi i nic się nie rozlutuje.
Temat do przemyślenia bo zagiąć blachę też trzeba mieć na czym żeby to ładnie wyglądało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mongrel
- Kierowca
- Posty: 1430
- Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: Zetor 16145
Z gięciem ciężki temat, lepiej podzielić na ścianki, boczki, przód i tył i lutować. Nikt w kabinę walił młotkiem nie będzie a jak weźmiesz się za gięcie arkusza gdzie powycinałeś otwory okienne itp to już nie taka prosta sprawa.
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zetor 16145
Jak powyginasz blachę (przypuszczam ze mowimy o czyms w okolicach 1mm) z tak waskimi ramkami na szyby jak w oryginale to stawiam zgrzewke dobrego browara. Tylko oddzielne ścianki łączone krawędziowo przy takiej kabince widzę.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
Myślałem o blasze 0,5mm
Na forum samolotowym chłopak sprzedaje giętarkę samoróbkę.
Coś podobnego bym zrobił:
https://www.youtube.com/watch?v=Brj_JVT ... e=youtu.be
Można by to zrobić ze zużytych noży z heblarki
Na forum samolotowym chłopak sprzedaje giętarkę samoróbkę.
Coś podobnego bym zrobił:
https://www.youtube.com/watch?v=Brj_JVT ... e=youtu.be
Można by to zrobić ze zużytych noży z heblarki
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zetor 16145
0,5 to sie jeszcze moze udac, jak docisk bedzie prawidlowo dzialac w gietarce na calej dlugosci giecia