MDW E-514S
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7793
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MDW E-514S
Fajnie, że projekt jest dalej pociągnięty slusznie, że nie porywałeś się na pololu- w tym wypadku to zbytek.
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: MDW E-514S
Podziwiam za wytrwalosc pracy przy jednym modelu i poprawiania niektórych rzeczy, w rezultacie zmiany caly czas na plus.
Re: MDW E-514S
Ok, miałem chwilę na ten podnośnik gardzieli i sam się dziwię, że wpadłem na pomysł z tym pololu... Przecież to nie mogło się udać. Silniczek był za słaby żeby utrzymać samą gardziel w górze, a co mówić z hederem. Dlatego zastosowałem wariant nr. 2, czyli przerobione serwo. Teraz bez problemu utrzymuje cały ciężar w górze.
Pierwszy test na filmiku poniżej. Dobrze, że kabina była przykręcona bo bym sobie w łeb strzelił jakbym miał znów coś przy niej łatać i poprawiać Jak widać naprężenie było spore, dlatego podstawa kabiny, do której zamontowane jest serwo od spodu, musi być na sztywno w kilku punktach skręcona z resztą "budy". Wtedy całość zyska na sztywności i nie powtórzy się efekt z filmiku poniżej. Buda też była tylko "nałożona" dlatego całość poleciała do przodu.
Drugi test z częściowym usztywnieniem i już jest lepiej. Dodatkowo jak cała "buda" będzie przykręcona do ramy to nic się nie wywali. Tym razem asekuracyjnie wolałem trzymać kabinę. Mała rzecz a cieszy
Pierwszy test na filmiku poniżej. Dobrze, że kabina była przykręcona bo bym sobie w łeb strzelił jakbym miał znów coś przy niej łatać i poprawiać Jak widać naprężenie było spore, dlatego podstawa kabiny, do której zamontowane jest serwo od spodu, musi być na sztywno w kilku punktach skręcona z resztą "budy". Wtedy całość zyska na sztywności i nie powtórzy się efekt z filmiku poniżej. Buda też była tylko "nałożona" dlatego całość poleciała do przodu.
Drugi test z częściowym usztywnieniem i już jest lepiej. Dodatkowo jak cała "buda" będzie przykręcona do ramy to nic się nie wywali. Tym razem asekuracyjnie wolałem trzymać kabinę. Mała rzecz a cieszy
-
- Kierowca
- Posty: 547
- Rejestracja: 08 mar 2017, 19:05
- Been thanked: 1 time
Re: MDW E-514S
Czasu nie za wiele, ale coś popchnąłem dalej. Posiedziałem przy całej tylnej części kombajnu, podoklejałem różne przetłoczenia żeby nadać całości realizmu zamiast płaskich powierzchni i prysnąłem lakierem.
Zrobiłem też sieczkarnię, całość chodzi sobie na dwóch łożyskach i pręcie gwintowanym m3. Blaszki są odseparowane nakrętkami, które "ustawione" są nakrętkami samohamownymi. Nie przykładałem większej wagi do ułożenia blaszek, bo przy dużej prędkości obrotowej i tak zrobią swoje. Myślałem, że zrobię jej test, ale niestety silniczek, który do tego przewidziałem (mały silnik bez przekładni na 6V kilka tyś. obrotów) był oczywiście za słaby i jeden usmażyłem, a drugi tylko potwierdził, że nie ma siły. Dlatego zamówiłem 2 inne z przekładnią ala pololu, jeden 420 rpm przy 9V, a drugi 1300. Najpierw sprawdzę na tym słabszym, ale szybszym i jak da radę to taki sam będę chciał wykorzystać do wysypu zbiornika.
I całość z osłoną napędu i dyszą sieczkarni . Sporo szpachli po wydruku było potrzebne i oklejanie hipsem, ale zależało mi żeby całość była jednym elementem bez doklejanych części.
Przy okazji mam pytanie jak robicie albo gdzie zamawiacie naklejki. O ile proste kształty nie byłyby problemem bo wyciął bym je gilotyną równo, to ten kombajn ma mnóstwo napisów i to tylko jako obrysy, dlatego zastanawiam się, czy to ręcznie z białej folii trzeba wycinać, czy może da radę gdzieś zamówić już "nacięte" po konturze czy coś w ten deseń. Poglądowo takie zbiorcze zdjęcie z różnymi miejscami gdzie widnieją napisy itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7793
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MDW E-514S
Brawo za kolejny progres (i selfika w monitorze )
Co do naklejek to trza szukać firmy od reklam - i prosić o naklejki na folii transferowej. Odklejasz spodnią warstwę naklejki odsłaniając klej, a litery i ich rozmieszczenie masz na folii transferowej, która jest na rewersie naklejki. Naklejasz całość na powierzchnię, a folię transferową usuwasz. Naklejki zostają. To daje najlepszy efekt. Niestety przezroczysty podkład/tło widać i kiepsko to wygląda.
Co do naklejek to trza szukać firmy od reklam - i prosić o naklejki na folii transferowej. Odklejasz spodnią warstwę naklejki odsłaniając klej, a litery i ich rozmieszczenie masz na folii transferowej, która jest na rewersie naklejki. Naklejasz całość na powierzchnię, a folię transferową usuwasz. Naklejki zostają. To daje najlepszy efekt. Niestety przezroczysty podkład/tło widać i kiepsko to wygląda.
Re: MDW E-514S
nawet nie trzeba folii transferowej, ja przenosiłem zawsze taśmą malarskąMaciej pisze: ↑01 sie 2022, 15:30Brawo za kolejny progres (i selfika w monitorze )
Co do naklejek to trza szukać firmy od reklam - i prosić o naklejki na folii transferowej. Odklejasz spodnią warstwę naklejki odsłaniając klej, a litery i ich rozmieszczenie masz na folii transferowej, która jest na rewersie naklejki. Naklejasz całość na powierzchnię, a folię transferową usuwasz. Naklejki zostają. To daje najlepszy efekt. Niestety przezroczysty podkład/tło widać i kiepsko to wygląda.