Przekładnia Modelcraft
Tu kilka słów komentarza, są różne rodzaje i wcielenia tych przekładni, najbardziej popularna :
a) przekładnia Modelcraft 1:30 - szybsza przekładnia dla lubiących driftować modelami
Kod: Zaznacz cały
http://www.conrad.pl/Silnik-elektryczny-Modelcraft-RB-35,-z-przek%C5%82adni%C4%85-1:30,-12-V%2fDC,-maks.-60-Ncm.htm?websale8=conrad&pi=227544&ci=SHOP_AREA_19781_1210060
b) przekładnia Modelcraft 1:50 - mocna i wolna przekładnia, szczególnie polecana do ciężkich modeli, np. wywrotek
Kod: Zaznacz cały
http://www.conrad.pl/Silnik-elektryczny-Modelcraft-RB-35,-z-przek%C5%82adni%C4%85-1:50,-12-V%2fDC,-maks.-90-Ncm.htm?websale8=conrad&pi=227552&ci=SHOP_AREA_19781_1210060
Obie te przekładnie wymagają również dodatkowego plate (dystansu) pomiędzy silnikiem a przekładnią. Przekładnie też oprócz koniecznych przeróbek są również dość głośne, zwłaszcza jeżeli dobrze nie wycentrujemy silnika względem przekładni.
c) przekładnia Modelcraft 1:18 ze skośnymi zębami
Przekładnia posiada mocny silnik szczotkowy klasy 540 o dużej mocy, oś silnika 3.17mm. Nie ma konieczności wymiany silnika, chyba, ze ktoś uwielbia kolorowe silniki z HK i zasilanie 3S, w przypadku zmiany silnika, trzeba ściągnąć zębatkę ze stockowego i nabić na nowy, zębatka ma skośne uzębienie wiec nie ma dostępnych w sprzedaży zamienników.
Przekładnia polecana do szybszych modeli, oraz do takich, które mają napęd również na przód, co wymaga zastosowania dodatkowego rozdzielacza napędu, i tu zaleca się rozdzielacz z redukcją.
d) przekładnia Modelcraft 1:50 ze skośnymi zębami
Przekładnia posiada mocny silnik szczotkowy klasy 540 o dużej mocy, oś silnika 3.17mm. Nie ma konieczności wymiany silnika, chyba, ze ktoś uwielbia kolorowe silniki z HK i zasilanie 3S, w przypadku zmiany silnika, trzeba ściągnąć zębatkę ze stockowego i nabić na nowy, zębatka ma skośne uzębienie wiec nie ma dostępnych w sprzedaży zamienników.
Przekładnia polecana do ciężki modeli, gdzie konieczny jest duży moment obrotowy.
Jak widać, te dwie przekładnie różnią się od poprzednich również tym, że mają odkrytą część w której pracują zębatki, zatem konieczne jest zabezpieczenie tego poprzez nałożenie obudowy, można skorzystać z obudowy do druku http://rctruck.pl/forum/viewtopic.php?f ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
W tym przypadku, od czoła przekładni jest jeden pusty otwór, który należy nagwintować na M3 a następnie śrubą przykręcić wydrukowaną obudowę.
Zatem jaka jest zaleta tych dwóch ostatnich przekładni w stosunku do dwóch pierwszych ? brak konieczności wymiany silnika (osczędnośc około 200-300zł na napęd bezszczotkowy) i najważniejsze - bardzo cicha praca przekładni
Wystarczy dokupić regiel szczotkowy 20-30A i tyle
Ale, jak już zacząłem rysowąć tą obudowę, to stwierdziłem, czego nie pójść dalej i zaprojektować imitację silnika w której schowana by była przekładnia
No i powstało takie coś jak poniżej, w dwóch wersjach :
- "kwadratowa"
- "okrągła"
Tu wersje w PDF 3D - należy zapisać na dysku i otworzyć z program Acrobat Reader, nie w przeglądarce
Obudowa jest zaprojektowana tak, że pasuje idealnie do standardu ramy tamiyowskiej
Na zdjęciach poniżej wydruk prototypowej wersji, bez rur wydechowych i kilku zmian
Puściłem druk finalnej wersji, za kilka h wstawię fotki
Pozdr