Siłownik CTI budowa

Części do modeli, akcesoria, materiały, narzędzia itp.
Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: Sławek »

Jakby było wiadomo jaki jest silnik i ile obrotów to wszyscy by już podrobili. Czytałem na niemieckich forach i nikt nie wie a z wiadomych względów producent się tym nie chwali. Mnie przy skoku śruby 0.5mm wyszło, że Pololu HP 1:75 przy 2S było optymalne jeżelei chodzi o prędkość i moment obrotowy, tu jest śruba M5 z gwintem precyzyjnym i skok pewnie albo 0.75 albo 1mm wiec trzaby to przeliczyć :) prędkość wysuwu siłownika powinna wynosić około 7-8mm/s.

Pozdr

Awatar użytkownika
Pablo
R.I.P 1971-2018 [*]
Posty: 9679
Rejestracja: 08 sty 2012, 20:20

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: Pablo »

I nie 2s tylko 3s Bo są to silniki 12volt ;)

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5212
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: borek »

Jest kwestia tego jaki hp czy medium bo maja oryginalne regle własne i odcinaja prad. Sa tez na 12V. Czekam wlasnie za kilkoma do testow. Jak przyjda to opisze. Skok m5 to 0.8 na obrót cti pisze ze w ciagu sekundy przesuwa sie 15 mm czli 15: 0,8 = 18.75 obr na sekunde czli x60 i wychodzi 1125 obrotow na minute.

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: mauy-miu »

trpezy mają skok do wyboru tu widzę 2mm "Lead : 2mm (double-head,nut turn one circle,screw forward 2mm)"
besos

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9750
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: Pawloosw »

Mumu, PW.

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: Sławek »

W CTI nie ma trapezów :)
Pablo, ja pisałem o 2S w kontekście swoich prób z siłownikami, nie pisałem, że CTI są na 2S :)

Pozdr

Awatar użytkownika
Pablo
R.I.P 1971-2018 [*]
Posty: 9679
Rejestracja: 08 sty 2012, 20:20

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: Pablo »

Chłopaki drążą temat konkretnie CTI dlatego takie info jest im niezbędne

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: mauy-miu »

wydaje mi się, ze w nowych cti własnie trapezy są... :scratch
http://rctruck.pl/forum/viewtopic.php?f ... =50#p64849
na pewno są cichsze, mocniejsze i się nie zacinają jak te z fotki
besos

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: Sławek »

Żadne się nie zacinają, nie wiem skąd wziąłeś takie info. Jak siłownik pracuje ponad dolny i górny zakres to nie ma siły żeby nie doszedł do oporu, z gumy nie jest, nie rozciągnie się, dlatego najważniejsze to właściwie dobrać długośc siłownika aby zakres pracy min i max był mniejszy niż możłiwy zakres pracy siłownika.

Pozdr

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Siłownik CTI budowa

Post autor: Sławek »

Natomiast siłowniki elektryczne ma jedną bardzo istotną wadę, nie mogą pracować w tandemie gdyż nie ma dwóch identycznych silników o identycznych parametrach elektrycznych i z czasem "rozjeżdżają" się tzn. jeden jest bardziej wysunięty niż drugi i zaczyna się problem ze skosowaniem konstrukcji. W CTI to już po kilkunastu ruchach siłownika widać różnicę gołym okiem. I nie ma prostego sposoby aby to wyeliminować.

Pozdr

ODPOWIEDZ