Hydraulika

Części do modeli, akcesoria, materiały, narzędzia itp.
Awatar użytkownika
Benon
Kierowca
Posty: 1215
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08

Hydraulika

Post autor: Benon »

Proponuję tu dywagować na temat hydro :)

Pamiętacie pompę, którą pokazywałem? Zabrałem się za nią, na razie tyle :oops:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Hydraulika

Post autor: Sławek »

Benonie, czekam na rezultat z duuużym zainteresowaniem :ok
Połączyłem do wątku który już istniał ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Benon
Kierowca
Posty: 1215
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08

Re: Hydraulika

Post autor: Benon »

sławek pisze:Benonie, czekam na rezultat z duuużym zainteresowaniem :ok
Połączyłem do wątku który już istniał ;)

Pozdr
Szukaczka tego wątku nie znalazła :scratch

Wygląda to obiecująco zważywszy, że pompa kosztowała 6zł polskich :yahoo
Jest pewien luz pomiędzy zębami i wynosi ok 0,2mm. Nie jest super dokładnie wykonana ale dla 1:14 powinna dać radę. Tą poprzednią (zębatą) co robiłem podnosiła 50kg, zobaczymy co ta potrafi. Tu będzie bez przełożenia i trochę obawiam się obrotów. Co prawda 65T nie jest demonem prędkości ale i tak będzie sporo. Najpierw spróbuję z reglem.

Jakie króćce zrobić? M3, M4? Te przewody hydro co ma Pablo mają 2 czy 3mm w środku? Pablo do tablicy :friends

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Hydraulika

Post autor: Sławek »

Króćce M3 a przewód 3/2mm - jeżeli mówimy o tym od Manolo, bo taki mam ;)
Benon, jakbyś tak przeczytał PW ode mnie na trialu :D

Pozdr

Awatar użytkownika
Benon
Kierowca
Posty: 1215
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08

Re: Hydraulika

Post autor: Benon »

Pablito wysłantos do mnie zestawos - teraz działa :joint

Pozwoliłem sobie zrobić króciutki test. Wykonanie 98% plastik, wszystko poza silnikiem i tulejami siłownika.
Zębatki w pompie mają 6mm średnicy i 5mm wysokości - więc maleństwa. Do silnika się nie dobierałem ale pewnie (sądząc po rozmiarach obudowy) to "380". Z przekładnią daje radę ale w ograniczonym zakresie. Max ciężar jaki jest w stanie podnieść to ok. 6kg. Pompa jest wykonana z "dość" sporą tolerancją i na filmie widać jak przy obciążeniu olej swobodnie przepływa przez pompę do zbiornika. DOT-4 nie dał rady ruszyć siłownika (pierwszy od prawej). Olej hydro ze skrzyń automatycznych (środkowy czerwony) poruszał siłownikiem i podnosił ok 1kg. Robotę robi dopiero olej silnikowy 5w40, jest najgęstszy i przez to nie "przecieka" tak przez pompę. Uchwyt tokarski waży 5kg.

Siłownik rozsuwa się 140 - 410mm (czas rozsuwania "na pusto" ok 30sek.). Najgrubszy segment ma 16mm średnicy.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Hydraulika

Post autor: Sławek »

Plastkowa pompa za tyle kasy ktore chce wedico ? masakra ....
Pablos, zainwestuj w pompę od Benona albo od Manolo za 40 ojro :)

Pozdr

Awatar użytkownika
Pablo
R.I.P 1971-2018 [*]
Posty: 9679
Rejestracja: 08 sty 2012, 20:20

Re: Hydraulika

Post autor: Pablo »

Dzięki o Geniuszu -Beniuszu. :brawa Sławek mleko się rozlało i nie ma co płakać. To wydane 790zł to nie tylko sama pompa ale i zbiornik oraz co najważniejsze siłownik cylindryczny, który zawsze chciałem mieć. A dostanie takiego graniczy z cudem. Jak chłopaki ogarną lepszą pompę to pewnie będzie zainteresowanie, nie tylko u mnie. Na chwile obecną przetestuje tą. Zakładając że sam siłownik dźwiga 6KG i że wanna ma zawias podnoszenia na końcu a mocowanie siłownika jest na początku to te 12 KG ze zmiennym środkiem ciężkości w miarę kiprowania powinien wyrwać.

Awatar użytkownika
Benon
Kierowca
Posty: 1215
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08

Re: Hydraulika

Post autor: Benon »

No i projekt z pompą od skutera upada. Za duża wydajność, nawet kręcąc ręką :zły



PS czas na projekt v.2 na normalnych zębatkach :scratch

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Hydraulika

Post autor: Sławek »

Qrde, szacun spox
A jakby dać przekładnię o dużym przełożeniu ? np taką :
http://www.conrad.pl/Silnik-z-przek%C5% ... 81_1210060" onclick="window.open(this.href);return false;

Prędkość obrotowa robocza 9 rpm
Ø wałów 6 mm
Redukcja 1:600
Napięcie znamionowe 12 V
Obciążenie mechanizmu (maks.) 18 kg/cm · permanent 6 kg/cm
Liczba obrotów biegu jałowego (napięcie znamionowe) 10 rpm
Zasilanie 12 V/DC
Moment obrotowy szczytowy 180 Ncm
Długość wałów silnika 12 mm
Maks. prąd obciążenia 2,1 A
Wymiary (ØxD) 37 mmx79,5 mm

Pozdr

Awatar użytkownika
Benon
Kierowca
Posty: 1215
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08

Re: Hydraulika

Post autor: Benon »

Generalnie ta pompa potrzebuje duuużo mocy. Minimalne obroty szacuję na jakieś 150rpm. Przy mniejszych nie daje rady tłoczyć oleju pod obciążeniem. Jak sprawdzałem dziś wkrętarką na ok 200rpm to podnosiła dość szybko na tym siłowniku 10kg. Zamówiłem z Conrada już przekładnię ale do v.2
http://www.conrad.pl/Silnik-z-przek%C5% ... 81_1210060" onclick="window.open(this.href);return false;

Powinien nawet może się nadać do v.1 (silnik 540 i pakiet 2S) :scratch

Dane techniczne i specyfikacja
Liczba obrotów biegu jałowego (4,5 volt) 990 rpm
Napięcie znamionowe 12 V/DC
Liczba obrotów biegu jałowego (12 volt) 2633 rpm
Redukcja 6:1
Liczba obrotów biegu jałowego (15 volt) 3295 rpm
Moment obrotowy szczytowy 7.5 Ncm
Waga 234 g
Długość wałów silnika 15 mm
Wymiary (ØxD) 39 mmx80 mm
Liczba obrotów biegu jałowego (6 volt) 1316 rpm
Liczba obrotów biegu jałowego (9 V) 1975 rpm
Zasilanie 4,5 - 15 V/DC
Liczba obrotów biegu jałowego (napięcie znamionowe) 2633 rpm
Ø wałów 6 mm


PS co do samego siłownika to mam pewne podejrzenia co do jego jakości. Chodzi tu o jego automatyczne zapowietrzanie. Uszczelki ma pewnie typu V co przy podciśnieniu powoduje swobodne zasysanie powietrza do środka. Objawia się to tym, że przy na 100% odpowietrzonym siłowniku podczas pracy pompy na "wysysanie z siłownika", jak siłownik dojedzie do końca to w przewodach zaczynają się pojawiać bąbelki powietrza. Po odpowietrzeniu jedzie do góry, później na dół i ciągle to samo. Trzeba było by zastosować jakiś wyłącznik krańcowy :scratch

ODPOWIEDZ