Dźwięk do oceny ...

Regulatory, sterowniki, serwa, pakiety itp.
Awatar użytkownika
mongrel
Kierowca
Posty: 1450
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
Has thanked: 44 times
Been thanked: 6 times

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: mongrel »

Sławek pisze:
09 sty 2025, 05:31
Mongrel, widze, źe wykorzystujesz nowe technologie, nie ma to jak chat gpt :D
Ja jestem zapóźniony technologicznie i nie korzystam z gpt. Nie bardzo rozumiem Sławku jak ewentualne skorzystanie z chatu gpt miało by mi pomóc i po co miałbym to robić przy pisaniu postów.

Awatar użytkownika
mongrel
Kierowca
Posty: 1450
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
Has thanked: 44 times
Been thanked: 6 times

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: mongrel »

kons pisze:
09 sty 2025, 01:27
mongrel pisze:
09 sty 2025, 01:03
Poogladaj sobie tutki z obróbki dźwięku to jest coś około dla dźwięku w sekundzie 74 albo 75 jednostek wstyd się przyznać że teraz tego nie pamiętam i 100 chyba ramek dla wideo.
Skoro już drążymy temat...
1. Nie rozumiem nic z tego zdania ... jakie jednostki i tutki ?
2. Rozumiem że po odsłuchaniu dźwięku silnika jaki zrobiłem czujesz po prostu niesmak :-)
1. Chodziło mi o tutoriale na yt. Standardem dla wav jest podział sekundy na 74 lub 75 jednostki, tak zwane ramki dla strumienia audio i bodaj 100 jednostek dla strumienia wideo. Powiedzmy że masz jakąś frazę i chcesz z niej wydzielić określony dźwięk. Zatrzymujesz materiał i kręcąc enkoderem przeszukujesz frazę z dokładnością jednej z siedemdziesiątej czwartej części sekundy. Pozwala to na precyzyjne ustawienie się na początku i końcu tej części materiału który chcemy wyciąć np do pętli.
2. Nie mam żadnego niesmaku itd.

Awatar użytkownika
kons
Kierowca
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2021, 21:44

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: kons »

Zrobiłem sobie prototyp modułu dźwięk-silnik-światła . Światła : stop i wsteczne, ale możliwe jest, że w przyszłości dołączany będzie dodatkowy moduł "slave" do tego i będą wszystkie światła.

Próbuję teraz zrobić jakiś dźwięk silnika do ciężarówki i mam niedobory wiedzy na temat syczenia powietrza po puszczeniu pedału hamulca. Pewnie ktoś z was jeździ jakimś ciągnikiem siodłowym lub nawet go posiada więc będzie wiedział najlepiej,

Moje pytanie brzmi "czy po każdym odpuszczeniu hamulca ten syk się pojawia ?"

Awatar użytkownika
kons
Kierowca
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2021, 21:44

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: kons »

( ale mało czasu jest na edycje posta :o ) ... zdjęcie doklejam aby pokazać jakie to duże
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7960
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 59 times
Been thanked: 87 times

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: Maciej »

Jedne syczenie to upust nadmiaru z układu i jest randomowe. Syczenie z hamulców następuje po każdym użyciu.

Awatar użytkownika
kons
Kierowca
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2021, 21:44

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: kons »

Info przyjąłem , zastosuje się. Nie zdążyłem zrobić dźwięku typowo ciężarówkowego, uwierzcie mi to trwa długo .. to nie jest zwykłe wgranie zapętlonego dźwięku. W dodatku ja jestem na etapie nauki symulacji dźwięku silnika. Ale ... zrobiłem takie "cokolwiek" żeby pokazać co można zrobić ;-)
1. Nie mam czasu aby ten "rozczochrany" model zrobić estetycznym, więc wygląda jak plątanina kabli. Wybaczcie.
2. Film jak zwykle bez jakiegokolwiek przygotowania, bez czarów, upiększeń i oszustw ... sama prawda.
3. Moduł ma kilka różnych wariantów dźwięku silnika, chyba 6 czy 7 ... różnią się nieznacznie, ale zawsze to jakiś wybór.
4. Zwróćcie uwagę co się dzieje gdy obciążam napęd modelu dociskając tylną oś do podłogi. Mój sposób na realistyczne podejście do "związania" obrotów napędu z obrotami dźwięku.
5. Tak, wiem, dużo można poprawić i dużo zamierzam poprawić.
6. Jeśli komuś przypadł ten moduł do gustu to za jakiś tydzień lub dwa będę się go chciał pozbyć za 250 zł - tyle mniej-więcej wynosi koszt części + wytworzenie kilku sztuk prototypu płytki + przesyłka.
7. Moduł posiada możliwość wgrania nowszej/innej wersji ( jak już ją zrobię ) programu. Na przykład z dźwiękiem silnika ciężarówki, który powstanie jako następny po tym który słyszycie na nagraniu. Uczciwie informuje że będzie to najszybciej za miesiąc, a w rzeczywistości może być i 5 , znając życie. Więc dla bezpieczeństwa przyjmijmy wersję że nie prędko.
8. Moduł ma 4 złącza 3pinowe. Jedno z nich jest do potencjometru. Pozostałe 3 na ten moment działaja tak:
- Jeśli podłączę odbiornik iBUS i moduł to wyczuje to zbiera wszystkie kanały tym złączem a pozostałe dwa mogą służyć jako wyjścia dla LEDów hamulca i światła wstecznego. ... istnieje możliwość że zrobię moduł córkę z taką ilością złącz do świateł na ile jest potrzeba (musze tylko wiedzieć że jest sens abym to zrobił)
- Jeśli nie podłączę odbiornika z iBUS to 3 wejścia działają jako wejścia zwykłe PWM, tak jak to jest w modułach Servonaut, itp...
9. Producent wbudowanego kontrolera silnika szczotkowego zapewnia że jest odporny na zwarcia. Podłączając moduł zaczynać należy od zasilania. Można pomylić wtedy bieguny i nic się nie dzieje, zrobiłem zabezpieczenie ( warunek że inne kable nie są jeszcze podłączone do modułu ).

Na koniec mogę tylko powiedzieć jakie mam pomysły ( a na co los pozwoli, nie wiem )...
Planuję do tego samego modułu zrobić wiele wersji programu które sami możecie sobie zgrać za pomocą karty pamięci.
Pomysły, które mam w głowie na dzień dzisiejszy: ustawiane obroty biegu jałowego, "sztuczne sprzęgło", sztuczna skrzynia biegów, zgranie prawdziwej skrzyni biegów pod wględem dźwięk, obroty, gładka zmiana (bez mocnego szarpnięcia), wiele wersji świateł, własne proste dźwięki (nie silnik) z karty pamięci, czyli klaksony, syczenie hamowania, randomowa lista dźwięków. Oczywiście można się pozbyć tego dźwięku po odpuszczeniu gazu (miało być strzelanie z gaźnika, ale nie wyszło tak jak chciałem :oops: ... poprawię w następnej wersji programu )

Miłego oglądania i słuchania:

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7960
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 59 times
Been thanked: 87 times

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: Maciej »

Ciekawe, ciekawe :ok trzymam kciuki za rozwój tego projektu :ok

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9823
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 20 times
Been thanked: 12 times

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: Pawloosw »

Punkt 4. Tego jeszcze nie widziałem w żadnym module, bardzo ciekawa opcja. Kibicuję :brawo

Awatar użytkownika
kons
Kierowca
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2021, 21:44

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: kons »

Maciej pisze:
17 mar 2025, 18:36
Ciekawe, ciekawe :ok trzymam kciuki za rozwój tego projektu :ok
Maciek, tylko nie za mocno.
Powiem ci w tajemnicy ... twoje kciuki nie wiele pomogą w rozwoju tego projektu ... Co innego twoje pieniądze :) ;)
Dzięki chłopaki za dobre słowo.

Awatar użytkownika
kons
Kierowca
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2021, 21:44

Re: Dźwięk do oceny ...

Post autor: kons »

Jest przed siódma rano ... a ja kończę kilkunastogodzinną pracę nad modułem.
Film ... Bez komentarza ... :lanie
[youtube]http://www.youtube.com/shorts/0GLwVGpdeCU[/youtube]

ODPOWIEDZ