Arduino sound system.
- barman_pl
- Moderator
- Posty: 9778
- Rejestracja: 04 lip 2012, 19:24
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: Arduino sound system.
A to jeszcze zapytam - dźwięk przechodzi płynnie czy są przeskoki takie jak np. tutaj ?
Pozdr.
Pozdr.
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Arduino sound system.
Znalazłem czytnik SD, podłączyłem
i działa znaczy działa tak, że w serialu daje :
czyli czyta kartę prawidłowo jednak dźwięku bez wzmacniacza nie słychać, więc muszę poczekać aż przyjdzie
Pozdr
i działa znaczy działa tak, że w serialu daje :
Kod: Zaznacz cały
SD ok
beginsound.wav
setup end
0
0
0
Pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Arduino sound system.
Po prześledzeniu kodu to sądzę, że nie jest płynnie, dźwięk silnika podzielony jest na 6 części, od jałowej pracy do maksymalnej, i w zależności od zakresu wychylenia drążka, odtwarzany jest kolejny plik będzie to wymagało optymalizacji kodu, ale to dopiero będę mógł spróbować jak usłyszę dźwiękbarman_pl pisze:A to jeszcze zapytam - dźwięk przechodzi płynnie czy są przeskoki takie jak np. tutaj ?
Pozdr.
Tu mapowanie odczytu sygnału z RC :
Kod: Zaznacz cały
if(duration <= 990){
currThrottle = 0;
};
if((duration > 990) && (duration <= 1050)){
currThrottle = 1;
};
if((duration > 1050) && (duration <= 1167)){
currThrottle = 2;
};
if((duration > 1167) && (duration <= 1332)){
currThrottle = 3;
};
if((duration > 1332) && (duration <= 1498)){
currThrottle = 4;
};
if((duration > 1498) && (duration <= 1664)){
currThrottle = 5;
};
if((duration > 1664) && (duration <= 1830)){
currThrottle = 6;
};
if(duration > 1830){
currThrottle = 7;
};
a następnie mamy taką sekcję :
Kod: Zaznacz cały
if((currThrottle == 0) && (prevThrottle > 0)){
tmrpcm.play("shut.wav");
Serial.println("shut.wav)");
while(tmrpcm.isPlaying()){}
prevThrottle = currThrottle;
}
if(currThrottle == 1){
if(currThrottle > prevThrottle){
tmrpcm.play("start.wav");
Serial.println("start.wav");
while(tmrpcm.isPlaying()){}
}
playingSound = 1;
prevThrottle = currThrottle;
}
if(currThrottle == 2){
tmrpcm.play("1.wav");
Serial.println("1.wav");
prevThrottle = currThrottle;
playingSound = 1;
}
if(currThrottle == 3){
tmrpcm.play("2.wav");
Serial.println("2.wav");
prevThrottle = currThrottle;
playingSound = 2;
}
if(currThrottle == 4){
tmrpcm.play("3.wav");
Serial.println("3.wav");
prevThrottle = currThrottle;
playingSound = 3;
}
if(currThrottle == 5){
tmrpcm.play("4.wav");
Serial.println("4.wav");
prevThrottle = currThrottle;
playingSound = 4;
}
if(currThrottle == 6){
tmrpcm.play("5.wav");
Serial.println("5.wav");
prevThrottle = currThrottle;
playingSound = 5;
}
if(currThrottle == 7){
tmrpcm.play("6.wav");
Serial.println("6.wav");
prevThrottle = currThrottle;
playingSound = 6;
}
Pozdr
- luki
- Kierowca
- Posty: 1630
- Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18
Re: Arduino sound system.
Podobnie jak to działa w Tbs tez jest kilka sekcji start ,wolne obroty ,przyśpieszanie, jazda , zwalnianie ,i gaszenie silnika jak się nieodpowiednio przygotuje pliki Wav są takie same przeskoki to kwestia popracowania w Audiacity.Jeszcze jedno co mię ciekawi to pliki Wav w Tbs zaczynają się cicho przez kilka mili sekund potem pełny głos i znowu zciszanie pewnie to powoduje płynne odgłosy pomiędzy .
- luki
- Kierowca
- Posty: 1630
- Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18
Re: Arduino sound system.
Koleś też ma z tym problem :
On video you can hear that between different sound file we have small delay.
Right now I don't know how to fix it...
On video you can hear that between different sound file we have small delay.
Right now I don't know how to fix it...
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: Arduino sound system.
I na co ja kupowałem tbs...
Luki, fajne znalezisko. Chętnie bym pomógł ale z moją wiedzą.
Jeśli chodzi o przejścia, jakby udało się napisać kod, że przykładowo przyspieszanie podzielone jest na 5 plików. Przy przyspieszaniu pomiędzy jednym a drugim pliki powinny na siebie nachodzić powiedzmy 1 sek, i pliki dźwiękowe przygotowane w taki sposób, że z początku i na końcu się ściszają. To powinno zniwelować te przeskoki w dźwięku, tylko jak to zaprogramować w arduino
Luki, fajne znalezisko. Chętnie bym pomógł ale z moją wiedzą.
Jeśli chodzi o przejścia, jakby udało się napisać kod, że przykładowo przyspieszanie podzielone jest na 5 plików. Przy przyspieszaniu pomiędzy jednym a drugim pliki powinny na siebie nachodzić powiedzmy 1 sek, i pliki dźwiękowe przygotowane w taki sposób, że z początku i na końcu się ściszają. To powinno zniwelować te przeskoki w dźwięku, tylko jak to zaprogramować w arduino
- barman_pl
- Moderator
- Posty: 9778
- Rejestracja: 04 lip 2012, 19:24
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: Arduino sound system.
Ja się nie znam, ale przy 6 plikach niestety będzie słychać przeskok w dźwięku... Nie mam pojęcia w programowaniu tego cuda, ale jeśli dało by się w jakiś sposób wymusić jakieś 16-20 pliczków to już by miało sens ...
Z resztą - Sławkowy pewnie luknie co się da a co nie
Pozdr.
Z resztą - Sławkowy pewnie luknie co się da a co nie
Pozdr.
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Arduino sound system.
Ta biblioteka nie pozwala na przyspieszanie czy opóźnianie odtwarzania plików
- mauy-miu
- Śpioch
- Posty: 5873
- Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
Re: Arduino sound system.
"Nie którzy"...LOLDrabek pisze:Ja to wiem Ty to wiesz ale takich ludzi jest nie wiele,kajoj333 pisze:jeżeli jest kod to schemat nie jest aż taki potrzebny bo większość jest zawarta w kodzie
Więc nie którzy będą oczekiwać gotowca
pozdro