Mfc 03

Regulatory, sterowniki, serwa, pakiety itp.
Niedzwiedz2o
Kierowca
Posty: 547
Rejestracja: 08 mar 2017, 19:05
Been thanked: 1 time

Mfc 03

Post autor: Niedzwiedz2o »

Witam. Uruchomiłem dzisiaj moduł Tamiya. Doszedł nadajnik carson 14k i szczerze polecam do modułu Tamiya. Mechaniczne trymery i wszystko działa jak należy. Pobawilem się z 5min modelem dołożyłem na 5godzin. Wróciłem do domu z pracy i pakiet padł. Wszystko w module mam oryginalnie podpięte. Halogeny 11szt z osobnego kanału i przez osobny przerobiony moduł świetlny za 50zl. Ale chodzi mi o to dlaczego naładowany pakiet padł. Napewno moduł był wyłączony pstryczkiem w module sterowania. Nie odłączyłem pakietu. Czy wam też się tak dzieje. Czy moduł podpięty pod pakiet chociaż wyłączony bierze aż tyle prądu? Mam zwykły nimh 7,2 czy 7,4 nie pamiętam.

Awatar użytkownika
TiroManiaK_2006
Kierowca
Posty: 1383
Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Re: Mfc 03

Post autor: TiroManiaK_2006 »

A miałeś w pełni naładowany pakiet? Mi się też tak zrobiło za pierwszym razem i okazało się że pakiet nie był dostatecznie naładowany... poza tym nie wiem czy to prawda ale mimo wyłącznego mfc pobiera on prąd...

Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 1424
Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
Has thanked: 27 times
Been thanked: 16 times

Re: Mfc 03

Post autor: Sogun »

zauwazylem to samo w MFC1 z tym nieszczsnym dedykowanym aku NimH mim ze 5tys mAh ,, ale to normalne podobno, przechodz powoli na pakiety Lipo i bedziesz zadowolony, NiMh maja bardzo duze rozladowanie samoistne,trzeba to ladowac bezposrednio przed uzyciem po kilku dniach pada nawet 50% ich naladowania ( przynajmie u siebie zauwazylem) szkoda nerwow

Niedzwiedz2o
Kierowca
Posty: 547
Rejestracja: 08 mar 2017, 19:05
Been thanked: 1 time

Re: Mfc 03

Post autor: Niedzwiedz2o »

TiroManiaK_2006 pisze:A miałeś w pełni naładowany pakiet? Mi się też tak zrobiło za pierwszym razem i okazało się że pakiet nie był dostatecznie naładowany... poza tym nie wiem czy to prawda ale mimo wyłącznego mfc pobiera on prąd...
No właśnie był naładowany. Przez to 5 min zabawy nie wiem ile zeszło ale teraz ładuje ten pakiet i już weszło w niego 3200 mah. Jedynie jak piszecie lipo. Tylko przy moich jazdach chciałem ich uniknąć. Wiadomo że mają lepsze właściwości ale trzeba je bardzo pilnować buzzery itd. No musze przemyśleć w takim razie. Na lipo się nie znam. To jakie bym musiał kupić żeby mi się nie popalilo wszystko? 2s?

Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 1424
Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
Has thanked: 27 times
Been thanked: 16 times

Re: Mfc 03

Post autor: Sogun »

Lipo 2S zaden problem,tylko go upchac jak sie da bo w oryginalny pojemnik moze nie wejsc, a buzer to nie problem podpinac chociazby dla orientacji ile zostalo w aku,naladuj na full to swoje 3200 i napisz ile dalo sie pojezdzic na nim,na moim 5 tys to max 30-40min a jak zostawie naladowany na full to zdycha sam tak do polowy pojemnosci po tygodniu nawet odlaczony calkowice,nie lubie tych NiMh wlasnie za to szybkie samorozladowanie, bo potem dlugo trzeba ladowac, czas chyba myslec o lutowaniu swoich pakietow 2S Lion bo to byloby najlepsze rozwiazanie ale ogniwa duze i nie mam pomyslu jak by to upchac w model
PS pamietaj o efekcie pamieci, przy ladowaniu starej bateri zapodaj pare cykli ladowanie-rozladowanie,moze to aku masz juz złom

Niedzwiedz2o
Kierowca
Posty: 547
Rejestracja: 08 mar 2017, 19:05
Been thanked: 1 time

Re: Mfc 03

Post autor: Niedzwiedz2o »

Sogun pisze:Lipo 2S zaden problem,tylko go upchac jak sie da bo w oryginalny pojemnik moze nie wejsc, a buzer to nie problem podpinac chociazby dla orientacji ile zostalo w aku,naladuj na full to swoje 3200 i napisz ile dalo sie pojezdzic na nim,na moim 5 tys to max 30-40min a jak zostawie naladowany na full to zdycha sam tak do polowy pojemnosci po tygodniu nawet odlaczony calkowice,nie lubie tych NiMh wlasnie za to szybkie samorozladowanie, bo potem dlugo trzeba ladowac, czas chyba myslec o lutowaniu swoich pakietow 2S Lion bo to byloby najlepsze rozwiazanie ale ogniwa duze i nie mam pomyslu jak by to upchac w model
Weszło 4000 mah więc był pusty. Większy by wszedł tylko musiałbym oryginalny koszyk wywalić bo mam go nad kabiną i jest bardzo wygodny do ładowania w takim miejscu. Chwilę się nim pobawię zostawię do jutra na wyłączonym i zobaczę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mongrel
Kierowca
Posty: 1427
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
Has thanked: 32 times
Been thanked: 6 times

Re: Mfc 03

Post autor: mongrel »

Sogun pisze:zauwazylem to samo w MFC1 z tym nieszczsnym dedykowanym aku NimH mim ze 5tys mAh ,, ale to normalne podobno, przechodz powoli na pakiety Lipo i bedziesz zadowolony, NiMh maja bardzo duze rozladowanie samoistne,trzeba to ladowac bezposrednio przed uzyciem po kilku dniach pada nawet 50% ich naladowania ( przynajmie u siebie zauwazylem) szkoda nerwow
Jeżeli przy pojemności 5000 mAh naładowanego NiMH bez użycia po kilku dniach spada Tobie do 50% to coś jest nie tak z samym pakietem. Przy całym szacunku dla Twojego doświadczenia w rc. Bo nie sądzę żebyś celowo przechowywał pakiety na mrozie pod gołym niebem. Inną sprawą jest rozłączanie pakietu jeżeli ma leżeć w ciężarówce, należy wyciągnąć wtyczkę. Można zrobić sobie 'główny' wyłącznik lub kupić. Samo wyłączanie regli czy modułów tzw. 'pstryczkiem' powoduje czy może powodować że jeden z elementów nie przechodzi w stan przewodzenia dalej i tylko tyle a zasilanie niejako jest rozprowadzone. Może to powodować znikomy pobór teraz x 24h przez ileś dni do następnego odpalenia = spadek pojemności czy nawet rozładowanie.
Teraz pytanie ilu ma główny wyłącznik, ilu po jeździe 20min wyciąga pakiet z ciekawości żeby zmierzyć pojemność ile zostało itd. Nie używasz tamyjki a nie chce się wyciągać pakietu-rozłącz wtyczkę. Jeździłeś np 20min miesiąc temu, teraz odpalasz i masz wrażenie że jest zdechła-nic dziwnego, nie wiesz ile zużyłeś i nie możesz wymagać znów 100% powera. Bardzo szybko nasrałeś na NiMH że szkoda nerwów, moim zdaniem niesłusznie.

Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 1424
Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
Has thanked: 27 times
Been thanked: 16 times

Re: Mfc 03

Post autor: Sogun »

wiesz w Lipo mam troche doswiadczenia, latalem z telemetria chyba zawsze ,wiem ile toto mi oddaje pradu w danej chwili i ile moge pociagnac jeszcze :) ale tych NiMh nie moge rozgrysc ,wnerwiaja mnie i tyle ,oczywiscie przy nieuzywaniu w modelu rozlaczam wtyke bo inaczej bycnie moze a pojemnosc spada wg mnie za duzo,potem ladowanie zalecane malym pradem trwa wieki i to juz wg mnie krzyzyk dla nich na droge , mam tego ze trzy sztuki i sie mecze , pouzywam a zdechna i wiecej tego nie kupie mimo ze sa dość bezpieczne w uzytkowaniu i ladnie pasuja do pojemniow w kitach tamiyi

Awatar użytkownika
mongrel
Kierowca
Posty: 1427
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:27
Has thanked: 32 times
Been thanked: 6 times

Re: Mfc 03

Post autor: mongrel »

Mógłbym zrozumieć że narzekasz na 1800 czy 2600 mAh jakiegoś używanego pakietu NiMH ale 5000? Na jeden raz nie wyjeździł byś tego, prędzej by ręce od wolantów apki bolały. NiMH to najbardziej toporne, błędo-odporne pakiety, trudno je przy jakiejś pomyłce uwalić na jeden raz na amen. Oczywiście dziś nie są w żaden sposób konkurencyjne do tego co można kupić. Ja staram się ładować małym prądem, jak wiem że nie będę używał odkładam pustaki. Przed ładowaniem staram się wybrać to co zostało. Gdyby były tak fatalne jak piszesz już lata temu zaprzestano by ich produkcji.

Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 1424
Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
Has thanked: 27 times
Been thanked: 16 times

Re: Mfc 03

Post autor: Sogun »

mam 2 sztuki carsona 3 tys i jeden redoxa 5 tys, jakies nie wiecej niz 100 cykli w sumie (razem z czasowym 2-3 cyklowym ladowaniem formującym) ,mam je od poczatku ,laduje ,konserwuje itd itp i nadal uwazam ze są do bani :) ale to tylko moje zdanie nie ma to jak lipo albo liony owszem zaraz po naladowaniu NiMh da sie uzywac wydajnie ale pisalem o samorozladowaniu,liony tez laduje sie wolno ale naladowane trzymaja pojemnosc i kilka tygodni bez problemu

ODPOWIEDZ