Dobór regulatora

Regulatory, sterowniki, serwa, pakiety itp.
JakubBydg

Dobór regulatora

Post autor: JakubBydg »

Witam, mam problem z regulatorem w modelu Maverick Strada MT.
Fabryczny silnik mi się spalił więc wymieniłem na nowy, inny, dokładnie taki:
https://www.rc4max.com/silnik_szczotkow ... 30526.html
Z informacji wynika że pobór prądu przy maksymalnym obciążeniu: 44A
Regulator jaki jest w autku to takie coś:
https://rc-team.pl/strada-tc-evo-110-to ... 30001.html
Ze specyfikacji wynika że Prąd stały – 40A, Prąd max. – 180A
Gdzieś wyczytałem:
"Dobierając regulator do swojego modelu trzeba pamiętać, aby kupić regulator o większym natężeniu niż to wymagane przez silnik. "
Jeśli dobrze porównuje wartości , to ten mój regulator jest za słaby do tego silnika, i ponadto podczas jazdy obserwuje efekt gdzie po kilku minutach jazdy na pełnym gazie, auto nagle mocno zwalnia, mimo iż bateria ma jeszcze dużo prądu.
Jaki regulator byście polecili? Z prądem o jakiej wartości?
Dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7775
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Dobór regulatora

Post autor: Maciej »

Zapas amperów zawsze warto mieć - szczególnie w takim modelu gdzie się upala na 100 % zakresu obrotów.
Ja polecam regulatory HobbyKinga (przy czym sprawdzają się też ich klony HobbyWinga). Myślę, że taki z 60A wystarczy:
https://hobbyking.com/en_us/hobbywing-q ... s_products

Natomiast to, że po jakimś czasie auto zwalnia może tez być wina pakietów. Tak się zdarza przy pakietach Ni-Mh, że nawet jak mają dużo prądu to parametry jego oddawania są niskie i regulator może odczytywać to jako rozładowanie = odcinka modelu jak przy rozładowanym pakiecie.

JakubBydg

Re: Dobór regulatora

Post autor: JakubBydg »

Dzięki.
Używam pakietu LIPO, na NIMH to efekt jest bardziej płynny, a tutaj zwalnia nagle i mocno, i tak może jeżdzić i jeździć, ale jak wyłączę/włączę regulator, to dalej jedzie na 100%, jakiś czas, i znów zwalnia. Im dłuższa przerwa tym dłużej jeździ, dlatego stawiam na regulator że nie daje rady i musi "odpocząć".

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7775
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Dobór regulatora

Post autor: Maciej »

To by rzeczywiście wskazywało na regulator.

Awatar użytkownika
aniol310
Kierowca
Posty: 1422
Rejestracja: 06 kwie 2012, 20:23
Been thanked: 2 times

Re: Dobór regulatora

Post autor: aniol310 »

regulator może mieć system zabezpieczenia termicznego. Regulator dobiera się aby prąd obciążenia stałego był większy do max prądu silnika. Prą chwilowy raczej nie interesuje, bo jak sama nazwa wskazuje.

JakubBydg

Re: Dobór regulatora

Post autor: JakubBydg »

Dzięki, ten HobbyWing 60A już zamówiony, zobaczymy jak się będzie sprawował.

JakubBydg

Re: Dobór regulatora

Post autor: JakubBydg »

Niestety lipa, ten regulator to porażka. Po zamontowaniu auto jeździło z max prędkością jakieś 30sek, po czym mocno zwalnia. Przełożenie na stary regulator (na papierze gorsze parametry) i auto śmiga wiele minut na maxa.
Regulator idzie do zwrotu, ale ktoś coś jest mi w stanie wyjaśnić o co chodzi?

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7775
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Dobór regulatora

Post autor: Maciej »

Regulator może być sprawny - najpierw wyklucz niesprawność pakietu. Regulator może zwalniać model z powodu zbyt niskiego prądu z pakietu.

JakubBydg

Re: Dobór regulatora

Post autor: JakubBydg »

Hmmm, mój pakiet to 4400mah, 20C.
Może za słaby, może powinien mieć więcej C, tylko ile? Ale dlaczego na teoretycznie słabszym ESC śmiga dużo lepiej?

Awatar użytkownika
daro704
Kierowca
Posty: 385
Rejestracja: 04 kwie 2019, 16:34
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Dobór regulatora

Post autor: daro704 »

A moze jest uszkodzony ? ktoras z cell ?

ODPOWIEDZ