Weź przykład z majfriendow. Teraz w scani robią dach na magnesach i tam dają pakiet.
Volvo FH16
- TiroManiaK_2006
- Kierowca
- Posty: 1386
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Volvo FH16
Dach jest zdejmowany czy odchylany całkiem? Jakie jest połączenie pakietu z instalacją modelu wtedy? Złącze magnetyczne?
- Kudłaty
- Kierowca
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 sty 2023, 22:13
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Volvo FH16
Myślę, że najprościej będzie podkleić od wewnątrz kabiny cztery magnesy, w dachu zrobić nóżki z magnesami i zdejmować go całkowicie. To pozwoli na sprawne manipulowanie przy pakiecie, odchylany dach zrodzi masę niedogodności.
- Kudłaty
- Kierowca
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 sty 2023, 22:13
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Volvo FH16
Przemyślałem temat umiejscowienia pakietu i doszedłem do wniosku, że zdejmowany dach kabiny to może nie być najlepsze rozwiązanie. Jako, że burty i tak będą przebudowany pakiet wepchnę do takiej skrzyni:
Na drugą burtę wsadzę zbiorniki paliwa i adBlue: Resztę wolnej przestrzeni zapełnię pewnie zbiornikami Scale Parts, od którego przyjdą gródź do zabudowy kłonicowej i antyrowery, potem przyjdzie czas na wymianę kłonic.
Mając chwilę wolnego podłubałem w temacie przyczepy: Początkowym założeniem były pojedyncze koła na osiach ale jednak domówiłem drugi komplet opon. Myślałem też, że połączenie wózka z resztą ramy będzie w miarę sztywne z użyciem łożyska kołnierzowego średnicy 15mm ale jednak zrobiło się wiotko - łożysko zostanie wymienione na wzdłużne o średnicy 60mm. Konstrukcja ramy i wózka - aluminium.
15cm długości, przekrój 5x5cm dają już jakieś pole manewru.Na drugą burtę wsadzę zbiorniki paliwa i adBlue: Resztę wolnej przestrzeni zapełnię pewnie zbiornikami Scale Parts, od którego przyjdą gródź do zabudowy kłonicowej i antyrowery, potem przyjdzie czas na wymianę kłonic.
Mając chwilę wolnego podłubałem w temacie przyczepy: Początkowym założeniem były pojedyncze koła na osiach ale jednak domówiłem drugi komplet opon. Myślałem też, że połączenie wózka z resztą ramy będzie w miarę sztywne z użyciem łożyska kołnierzowego średnicy 15mm ale jednak zrobiło się wiotko - łożysko zostanie wymienione na wzdłużne o średnicy 60mm. Konstrukcja ramy i wózka - aluminium.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kudłaty
- Kierowca
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 sty 2023, 22:13
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Volvo FH16
Dyszel tak wygląda bo eksperymentowałem z ustawieniem zaczepu w belce Volva - jak bym go nie ustawił to ciągle dyszel gdzieś się opiera przy ostrzejszym skręcie. Na zdjęciu zaczep był przykręcony głębiej w ramie, stąd wrażenie że dyszel jest krótki
- Kudłaty
- Kierowca
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 sty 2023, 22:13
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Volvo FH16
Niestety majferndy trochę dają ciała z wysyłką zbiornika paliwa i skrzyni więc zdaje się, że będę musiał poszukać tych elementów w Europie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kudłaty
- Kierowca
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 sty 2023, 22:13
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Volvo FH16
Tak, wiązki to sploty kabli, jakie dostałem od Zacha razem z modułem. Nie pamiętam jakie to AWG ale są cieniutkie - spokojnie całą wiązkę można przepleść w zakamarkach. Czerwony kabel, który wystaje spod kabiny to element wtyczki - zamiast bawić się w zagniatanie każdego zacisku na kablu celem wpięcia w moduł kupiłem wtyki takie, jak do serw z gotowymi kablami.
Opornie idzie zjeżdżanie zamówień od majfrendów, Scale Parts też chyba trochę nie domaga bo z czterech zamawianych kłonic dostałem tylko dwie. Dobre i to, mogę dokończyć przyczepę: Nie jest to jakiś wysublimowany wyrób ale robi robotę...
Opornie idzie zjeżdżanie zamówień od majfrendów, Scale Parts też chyba trochę nie domaga bo z czterech zamawianych kłonic dostałem tylko dwie. Dobre i to, mogę dokończyć przyczepę: Nie jest to jakiś wysublimowany wyrób ale robi robotę...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kudłaty
- Kierowca
- Posty: 94
- Rejestracja: 24 sty 2023, 22:13
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Volvo FH16
Przyczepa psiknięta na czarno.
I teraz przyszedł czas na temat, który nie daje mi spokoju od kiedy wziąłem w ręce model z załadowanym kiprem. Wszystko zrobiło się okrutnie ciężkie - o ile o zawieszenie jakoś strasznie się nie obawiam o tyle powątpiewam w wytrzymałość mechanizmów dyferencjałów. Przerabiał ktoś temat wymiany kół zębatych na jakieś tuningowe? Poszukałem w sieci ale widzę tylko oryginały Tamki do kupienia osobno. Niekoniecznie chciałbym wymieniać całych mostów, to za duża inwestycja.
I teraz przyszedł czas na temat, który nie daje mi spokoju od kiedy wziąłem w ręce model z załadowanym kiprem. Wszystko zrobiło się okrutnie ciężkie - o ile o zawieszenie jakoś strasznie się nie obawiam o tyle powątpiewam w wytrzymałość mechanizmów dyferencjałów. Przerabiał ktoś temat wymiany kół zębatych na jakieś tuningowe? Poszukałem w sieci ale widzę tylko oryginały Tamki do kupienia osobno. Niekoniecznie chciałbym wymieniać całych mostów, to za duża inwestycja.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.