RC4WD Trial Finder 2 LWB czyli..... 4 drzwiowa Toyota Hilux
: 31 gru 2018, 17:40
Rasalo podkręcił mnie na 1/10 więc też się zaopatrzyłem w model Rozważałem różne opcje - w tym kupno oddzielnie podwozia i oddzielnie jakiejś nietypowej cab (np Nissana Patrola), ale stwierdziłem, że na pierwszy model w 1/10 spróbuję jednak jakiś gotowy kit.
Już na starcie wyszedł drożej o 600 zł bo wpadł na cło
Wybór padł na Trailfindera 2 z RC4WD LWB = czyli wersję "long wheelbase" tj. 4 drzwiową. Tak to wygląda po wyjęciu z pudełka:
Od razu przed montażem mostów skasowałem luz na bevelu i dałem smar grafitowy w bebechy: Rozdzielacz też przejrzałem. Niestety ma 3 zębatki, a to znaczy, że wałek odbioru i ataku kręcą się w tę samą stronę. Dlaczego to ważne ? O tym dalej. Potem skręcanie ramy: Oba serwa takie jak dawałem w Arocsie 8x8 - z aliexpress 25 kg. Na skręt akuratnie, może do zmiany biegów trochę z nadmiarem, ale lepsze takie niż za słabe: Wszystko sobie fajnie poskładałem: Za namową Rasalo kupiłem zestaw kombo Novaka (regulator + silnik 17,5 T): Już po zamontowaniu i próbie kalibracji (dobre 2 h ku.wiłem, że nie mogę ustawić wstecznego) okazało się, że ..... regiel jest jednokierunkowy O czym nie wspomina się ani w aukcji, ani nawet w instrukcji. Dopiero internety podpowiedziały. Chcąc nie chcąc zmuszony byłem zmienić regiel. Wziąłem tez z zapasem 120A XCAR HobbyKinga.
Teraz hit - okazało się, że regulator z HK nie ma opcji zmiany kierunku obrotów silnika. Po złożeniu wszystkiego okazało się, że w pozycji apki "do przodu" koła kręcą się do tyłu. Rewers na kanale apki nie pomaga bo wcześniej kalibruje się apkę z odbiornikiem i nie da się zbindować odwrotnie (sprawdzałem).Gdyby rozdzielacz był na 2 zębatki - było by ok. Niestety ma 3.........
Musiałem obrócić mosty o 180 stopni, a do tego w przednim zmienić stronami zwrotnice. Do tego podkładki z nakrętek pod resory:
Ogólnie nie ma jeszcze kompleksowego zdania o modelu, ale już parę uwag:
- wykrzyż kół na tych resorach to jakiś żart, to nawet nie powinno stać koło crawlera. Co prawda nie robię wyliftowanego na maxa cudaka z kołami 2.2, który będzie jeździł po skałach, ale oczekiwałem czegoś lepszego,
- plastikowe wały (tylko metalowe końcówki) o rozmiarach totalnie nieskalowych w modelu za tyle kasy to porażka,
- analogicznie plastikowe zderzaki i osłony boczne,
- po złożeniu zgodnie z instrukcją drązek łączący zwrotnice trze o ........ resory.
Już idą do mnie z RC4WD "zetki" i inne graty do poprawy pracy podwozia:
https://store.rc4wd.com/RC4WD-Teraflex- ... _4713.html
https://store.rc4wd.com/RC4WD-Teraflex- ... _4709.html
Poza tym leci też sporo gadżetów od cioci barmana min. metalowy zderzak na przód z wyciągarką itd.
Buda poleciała do Arcidiablo na malowanko Spodziewam się dostawy w środę
Już na starcie wyszedł drożej o 600 zł bo wpadł na cło
Wybór padł na Trailfindera 2 z RC4WD LWB = czyli wersję "long wheelbase" tj. 4 drzwiową. Tak to wygląda po wyjęciu z pudełka:
Od razu przed montażem mostów skasowałem luz na bevelu i dałem smar grafitowy w bebechy: Rozdzielacz też przejrzałem. Niestety ma 3 zębatki, a to znaczy, że wałek odbioru i ataku kręcą się w tę samą stronę. Dlaczego to ważne ? O tym dalej. Potem skręcanie ramy: Oba serwa takie jak dawałem w Arocsie 8x8 - z aliexpress 25 kg. Na skręt akuratnie, może do zmiany biegów trochę z nadmiarem, ale lepsze takie niż za słabe: Wszystko sobie fajnie poskładałem: Za namową Rasalo kupiłem zestaw kombo Novaka (regulator + silnik 17,5 T): Już po zamontowaniu i próbie kalibracji (dobre 2 h ku.wiłem, że nie mogę ustawić wstecznego) okazało się, że ..... regiel jest jednokierunkowy O czym nie wspomina się ani w aukcji, ani nawet w instrukcji. Dopiero internety podpowiedziały. Chcąc nie chcąc zmuszony byłem zmienić regiel. Wziąłem tez z zapasem 120A XCAR HobbyKinga.
Teraz hit - okazało się, że regulator z HK nie ma opcji zmiany kierunku obrotów silnika. Po złożeniu wszystkiego okazało się, że w pozycji apki "do przodu" koła kręcą się do tyłu. Rewers na kanale apki nie pomaga bo wcześniej kalibruje się apkę z odbiornikiem i nie da się zbindować odwrotnie (sprawdzałem).Gdyby rozdzielacz był na 2 zębatki - było by ok. Niestety ma 3.........
Musiałem obrócić mosty o 180 stopni, a do tego w przednim zmienić stronami zwrotnice. Do tego podkładki z nakrętek pod resory:
Ogólnie nie ma jeszcze kompleksowego zdania o modelu, ale już parę uwag:
- wykrzyż kół na tych resorach to jakiś żart, to nawet nie powinno stać koło crawlera. Co prawda nie robię wyliftowanego na maxa cudaka z kołami 2.2, który będzie jeździł po skałach, ale oczekiwałem czegoś lepszego,
- plastikowe wały (tylko metalowe końcówki) o rozmiarach totalnie nieskalowych w modelu za tyle kasy to porażka,
- analogicznie plastikowe zderzaki i osłony boczne,
- po złożeniu zgodnie z instrukcją drązek łączący zwrotnice trze o ........ resory.
Już idą do mnie z RC4WD "zetki" i inne graty do poprawy pracy podwozia:
https://store.rc4wd.com/RC4WD-Teraflex- ... _4713.html
https://store.rc4wd.com/RC4WD-Teraflex- ... _4709.html
Poza tym leci też sporo gadżetów od cioci barmana min. metalowy zderzak na przód z wyciągarką itd.
Buda poleciała do Arcidiablo na malowanko Spodziewam się dostawy w środę