Star 266

Modele ciężarówek truck trial i przeprawowe w skali 1:10
Regulamin forum
Uwaga !
Garaże mogą zakładać tylko posiadacze minimum jednego modelu 1:14 !!!
ODPOWIEDZ
Pawel

Re: Star 266

Post autor: Pawel »

Troszkę pogrzebałem przy tym HDS-esie
Wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj mały teścik:



Zastosowałem silniczki Pololu 1/250.

Jak widać nie do końca sobie radzi ze śrubołazem (waży 1,4kg).
Prawdopodobnie zmienię silnik na głównym podnośniku na 1/1000. Będzie wolniej ale powinien już spokojnie go podnosić

:england

Pawel

Re: Star 266

Post autor: Pawel »

Troszkę pogrzebałem przy tym HDS-esie
Wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj mały teścik:



Zastosowałem silniczki Pololu 1/250.

Jak widać nie do końca sobie radzi ze śrubołazem (waży 1,4kg).
Prawdopodobnie zmienię silnik na głównym podnośniku na 1/1000. Będzie wolniej ale powinien już spokojnie go podnosić

:england

Awatar użytkownika
griszaa
Złomiarz
Posty: 10987
Rejestracja: 22 sie 2012, 04:52
Been thanked: 2 times

Re: Star 266

Post autor: griszaa »

no i Hds juz gotowy ... telepie sie jak stary dziad ale domyslam sie ze to wina gwintow na srubach ... co moge powiedziec
SUPER

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Star 266

Post autor: wajha1983 »

pawel a jak bys wymieni pret gwinotany na grubszy, wyglona na M5, mialby wiekszy skok i bedzie troszke sztywniej, no i przy wiekszym skoku jak dasz wolniejszy silnik powinno byc dobrze
jakbys zrobil jeszcze cos takiego
IMG_9247 iiiii.jpg
pomogloby w podnoszeniu.
z tego co zauwazylem w moim, duzo lzej podnosi w tej czesci.

ogolnie super :brawo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
griszaa
Złomiarz
Posty: 10987
Rejestracja: 22 sie 2012, 04:52
Been thanked: 2 times

Re: Star 266

Post autor: griszaa »

wajha1983 pisze:pawel a jak bys wymieni pret gwinotany na grubszy, wyglona na M5, mialby wiekszy skok i bedzie troszke sztywniej, no i przy wiekszym skoku jak dasz wolniejszy silnik powinno byc dobrze
jakbys zrobil jeszcze cos takiego
IMG_9247 iiiii.jpg
pomogloby w podnoszeniu.
z tego co zauwazylem w moim, duzo lzej podnosi w tej czesci.

ogolnie super :brawo

a TY uruchomiłeś juz swojego HDS-a ? :pala

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Star 266

Post autor: wajha1983 »

czekam na ostatnia czesc ramienia, ktora mieli mi wygiac :scratch
musze kiedys tam podjechac.
a tak wogole to holownik zzera duzo czasu. :down

Pawel

Re: Star 266

Post autor: Pawel »

wajha śliczny ten twój hds...

Jeżeli chodzi o sztywność pręta to jest jeszcze ok ( jest z nierdzewki i rzeczywiście lepszy to materiał niż zwykła stal).
Poza tym przy M5 miałbym problem żeby to zamocować do Pololu. Teraz robię tulejkę i łącze ośkę silnika z prętem gwintowanym.
Generalnie największy problem jest z obciążeniem, bo śubołaz o wadze około 1,4kg zawieszony jest na ramieniu 24-25cm
To generuje duży moment i w tym pierwszym siłowniku powstaje duża siła. Poprostu ta przekładnia nie daje rady.
Po weekendzie zamówię 1/1000 i zobaczymy jak będzie wtedy pracował.

A jak u ciebie będzie zamontowana ta ostatnia część. Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić....jak ona będzie się "wykręcać"?

:england

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Star 266

Post autor: wajha1983 »

bede probowal zrobic jak w orginale.
ramie bedzie zamontowane obok pierwszego i drugiego ramienia.
a co M5 to prosta sprawa,
tniesz kabalek gwina troszke dluzszy niz powinien byc w razie jakby cos nie poszlo.
montujesz do wiertarki, duze obroty i katowka szlifujesz okolo 1 cm na koncu do odpowiedniej srednicy.
pozniej pret srednicy 6mm lub 8mm tniesz na dlugosc okolo 25-30mm robisz dzurke najbardziej na srodku jak to jest mozliwe (wiertlo 1-1,5mm).
pozniej rozwiercasz na odpowiednia srednice, nastepnie dwie dziurki z boku na wylot, gwintownikiem i wkrecasz srubke.
przy takich obrotach jest delikatne bicie, ale nie powinno stwarzac problemow.

mam nadzieje ze ci sie spodoba moj pomysl ;)

Pawel

Re: Star 266

Post autor: Pawel »

Pomysł jak pomysł. Każdy jest dobry. JA na razie zostaje przy gwincie M3
Bardziej mnie ciekawi jak pracuje to trzecie ramie na tym twoj HDS-sie .
Jaki będziesz miał zakres pracy ? ( bo przecież z długości siłowników odejdzie ci zabudowa przekładni, mocowanie prętu)
Wajha nie masz jakieś filmiku z tym pracującym 3 ramieniem?

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Star 266

Post autor: wajha1983 »

jak tylko bede mial juz to ramie, na bank wrzuce do mojego postu

ODPOWIEDZ