Star 266

Modele ciężarówek truck trial i przeprawowe w skali 1:10
Regulamin forum
Uwaga !
Garaże mogą zakładać tylko posiadacze minimum jednego modelu 1:14 !!!
Pawel

Re: Star 266

Postautor: Pawel » 30 kwie 2014, o 20:51

Troszkę pogrzebałem przy tym HDS-esie
Wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj mały teścik:



Zastosowałem silniczki Pololu 1/250.

Jak widać nie do końca sobie radzi ze śrubołazem (waży 1,4kg).
Prawdopodobnie zmienię silnik na głównym podnośniku na 1/1000. Będzie wolniej ale powinien już spokojnie go podnosić

:england
Pawel

Re: Star 266

Postautor: Pawel » 30 kwie 2014, o 20:52

Troszkę pogrzebałem przy tym HDS-esie
Wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj mały teścik:



Zastosowałem silniczki Pololu 1/250.

Jak widać nie do końca sobie radzi ze śrubołazem (waży 1,4kg).
Prawdopodobnie zmienię silnik na głównym podnośniku na 1/1000. Będzie wolniej ale powinien już spokojnie go podnosić

:england
Awatar użytkownika
griszaa
Złomiarz
Posty: 10914
Rejestracja: 22 sie 2012, o 04:52
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Star 266

Postautor: griszaa » 30 kwie 2014, o 21:28

no i Hds juz gotowy ... telepie sie jak stary dziad ale domyslam sie ze to wina gwintow na srubach ... co moge powiedziec
SUPER
:szoki

" alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach "

LIEBHERR LR 634 viewtopic.php?f=6&t=458
SCANIA 8x8 WYWROTKA viewtopic.php?f=21&t=747
PRZYCZEPA MMT4 viewtopic.php?f=22&t=703
LIEBHERR L544 viewtopic.php?f=6&t=1206
CAT 365 CL. viewtopic.php?f=6&t=1943
Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4300
Rejestracja: 10 lis 2013, o 16:21
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Star 266

Postautor: wajha1983 » 30 kwie 2014, o 22:45

pawel a jak bys wymieni pret gwinotany na grubszy, wyglona na M5, mialby wiekszy skok i bedzie troszke sztywniej, no i przy wiekszym skoku jak dasz wolniejszy silnik powinno byc dobrze
jakbys zrobil jeszcze cos takiego
IMG_9247 iiiii.jpg


pomogloby w podnoszeniu.
z tego co zauwazylem w moim, duzo lzej podnosi w tej czesci.

ogolnie super :brawo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
griszaa
Złomiarz
Posty: 10914
Rejestracja: 22 sie 2012, o 04:52
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Star 266

Postautor: griszaa » 30 kwie 2014, o 22:46

wajha1983 pisze:pawel a jak bys wymieni pret gwinotany na grubszy, wyglona na M5, mialby wiekszy skok i bedzie troszke sztywniej, no i przy wiekszym skoku jak dasz wolniejszy silnik powinno byc dobrze
jakbys zrobil jeszcze cos takiego
IMG_9247 iiiii.jpg


pomogloby w podnoszeniu.
z tego co zauwazylem w moim, duzo lzej podnosi w tej czesci.

ogolnie super :brawo



a TY uruchomiłeś juz swojego HDS-a ? :pala
:szoki

" alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach "

LIEBHERR LR 634 viewtopic.php?f=6&t=458
SCANIA 8x8 WYWROTKA viewtopic.php?f=21&t=747
PRZYCZEPA MMT4 viewtopic.php?f=22&t=703
LIEBHERR L544 viewtopic.php?f=6&t=1206
CAT 365 CL. viewtopic.php?f=6&t=1943
Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4300
Rejestracja: 10 lis 2013, o 16:21
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Star 266

Postautor: wajha1983 » 30 kwie 2014, o 22:56

czekam na ostatnia czesc ramienia, ktora mieli mi wygiac :scratch
musze kiedys tam podjechac.
a tak wogole to holownik zzera duzo czasu. :down
Pawel

Re: Star 266

Postautor: Pawel » 30 kwie 2014, o 23:08

wajha śliczny ten twój hds...

Jeżeli chodzi o sztywność pręta to jest jeszcze ok ( jest z nierdzewki i rzeczywiście lepszy to materiał niż zwykła stal).
Poza tym przy M5 miałbym problem żeby to zamocować do Pololu. Teraz robię tulejkę i łącze ośkę silnika z prętem gwintowanym.
Generalnie największy problem jest z obciążeniem, bo śubołaz o wadze około 1,4kg zawieszony jest na ramieniu 24-25cm
To generuje duży moment i w tym pierwszym siłowniku powstaje duża siła. Poprostu ta przekładnia nie daje rady.
Po weekendzie zamówię 1/1000 i zobaczymy jak będzie wtedy pracował.

A jak u ciebie będzie zamontowana ta ostatnia część. Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić....jak ona będzie się "wykręcać"?

:england
Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4300
Rejestracja: 10 lis 2013, o 16:21
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Star 266

Postautor: wajha1983 » 30 kwie 2014, o 23:48

bede probowal zrobic jak w orginale.
ramie bedzie zamontowane obok pierwszego i drugiego ramienia.
a co M5 to prosta sprawa,
tniesz kabalek gwina troszke dluzszy niz powinien byc w razie jakby cos nie poszlo.
montujesz do wiertarki, duze obroty i katowka szlifujesz okolo 1 cm na koncu do odpowiedniej srednicy.
pozniej pret srednicy 6mm lub 8mm tniesz na dlugosc okolo 25-30mm robisz dzurke najbardziej na srodku jak to jest mozliwe (wiertlo 1-1,5mm).
pozniej rozwiercasz na odpowiednia srednice, nastepnie dwie dziurki z boku na wylot, gwintownikiem i wkrecasz srubke.
przy takich obrotach jest delikatne bicie, ale nie powinno stwarzac problemow.

mam nadzieje ze ci sie spodoba moj pomysl ;)
Pawel

Re: Star 266

Postautor: Pawel » 1 maja 2014, o 08:44

Pomysł jak pomysł. Każdy jest dobry. JA na razie zostaje przy gwincie M3
Bardziej mnie ciekawi jak pracuje to trzecie ramie na tym twoj HDS-sie .
Jaki będziesz miał zakres pracy ? ( bo przecież z długości siłowników odejdzie ci zabudowa przekładni, mocowanie prętu)
Wajha nie masz jakieś filmiku z tym pracującym 3 ramieniem?
Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4300
Rejestracja: 10 lis 2013, o 16:21
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Star 266

Postautor: wajha1983 » 1 maja 2014, o 14:52

jak tylko bede mial juz to ramie, na bank wrzuce do mojego postu

Wróć do „Trucki 1:10”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość