LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5227
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: borek »

Fajny sprzęt jeśli będzie tak działać jak ładowarka to super. Niestety trochę szkoda przez te maszynki spadła produkcja budowy maszyn własnoręcznie. Ale przemawia fakt że są wykonane super i naprawdę kopią całe spoty.

Awatar użytkownika
Marcin6464
Kierowca
Posty: 27
Rejestracja: 17 sie 2022, 14:25

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: Marcin6464 »

Poziom detali i wykonanie jest genialne patrząc po tych fotkach. Super sprzęt :ok

bial11
Kierowca
Posty: 163
Rejestracja: 23 lut 2018, 13:51
Been thanked: 2 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: bial11 »

Piękna maszyna gratuluję zakupu.
To ja do Poznania nie mam co zabierać swojej koparki :ok

Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 1472
Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
Has thanked: 29 times
Been thanked: 23 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: Sogun »

bial11 pisze:
01 wrz 2024, 18:51
Piękna maszyna gratuluję zakupu.
To ja do Poznania nie mam co zabierać swojej koparki :ok
trza zabierać wszystko, trzeba robić tłok żeby było na bogato ;) chodzby sprzęty mialy stać w krzakach :he

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7959
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 59 times
Been thanked: 87 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: Maciej »

borek pisze:
01 wrz 2024, 12:07
Fajny sprzęt jeśli będzie tak działać jak ładowarka to super. Niestety trochę szkoda przez te maszynki spadła produkcja budowy maszyn własnoręcznie. Ale przemawia fakt że są wykonane super i naprawdę kopią całe spoty.
Tomku, ale ja buduję Case'a ;) Jeszcze nie wypadłem z gry :)

Awatar użytkownika
Maxu30
Kierowca
Posty: 2844
Rejestracja: 14 lis 2013, 10:46
Been thanked: 3 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: Maxu30 »

Zazdraszczam :brawa

Awatar użytkownika
Jorgus
Kierowca
Posty: 1756
Rejestracja: 12 mar 2013, 23:04
Has thanked: 1 time

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: Jorgus »

yes yes yes yes
aa giepeełessss to działa :he :he :he

Awatar użytkownika
martryb
Kierowca
Posty: 217
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: martryb »

Gratki pięknego sprzętu Maciej :yahoo

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7959
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 59 times
Been thanked: 87 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: Maciej »

Sprawa ma się tak, jest jeden koleś na YT (jakiś Kanadyjczyk chyba), który ma tę koparkę i co chwila jakieś jaja: a to serwa w rozdzielaczu się my jarają, a to napęd się psuje. Oglądając jego filmy postanowiłem kilka rzeczy zrobić prewencyjnie.
Z poziomu apki:
- ustawić wcześniej (na 85%) endpointy od serw rozdzielacza,
- dać opóźnienie na kanałach od obrotnicy i od gąsek, by przeciwdziałać zmieleniu zębatek zbyt szybką zmianą kierunku obrotu silnika.

Inne kwestie musiały już być załatwione "na koparce". Mianowicie:
1) koparka ma jakieś po taniości e-clipsy na wałkach spinających ogniwa gąsienic. Jak do mnie przyszła koparka i na sucho pojeździł młody po podłodze to potem co i raz odkurzacz znajdował e-clipsa. Sprawdzałem po kolei gąski, uzupełniłem brakujące. Natomiast po spocie w Fałkowie jak siadłem znów do koparki i rozpiąłem gąski okazuje się, że znów brak po kilka na każdej gąsienicy. Zamówiłem, uzupełnię i trzeba obserwować.
20241019_133901 (Kopiowanie).jpg
20241019_133904 (Kopiowanie).jpg
2) napęd gąsienicy jest realizowany przez system przełożeń planetarnych, konkretnie 3 płyty, każda z 3 satelitami, każda kolejna zwalnia poprzednią.
Do tego wieniec zębaty "chodzi" po łożysku igiełkowym. I z filmów Kanadyjczyka wynika, że sucho tam jak na pustyni. Tak tez było i u mnie:
20241019_134940 (Kopiowanie).jpg
20241019_140250 (Kopiowanie).jpg
20241019_135842 (Kopiowanie).jpg
20241019_140139 (Kopiowanie).jpg
20241019_140143 (Kopiowanie).jpg
Przesmarowałem, złożyłem. Być może dzięki temu uniknę zmielenia kół zębatych napędu jak to się stało u Kanadyjczyka. Co ciekawe gdy zamówił od LESU komplet do naprawy okazało się, że koło zębate ostatniej płyty jest większe i masywniejsze niż ori. Czyli zostało przeprojektowane by zwiększyć wytrzymałość. Szkoda, że po fakcie.

3) ostatnia sprawa - okazało się, że rolka prowadząca jedną z gąsek po prostu stała w miejscu, aż ją gąska obrobiła . Nie wiem czy tak było od poczatku czy dostał się tam fałkowski piach. Dałem oleju, rozruszałem. Mam nadzieję, że będzie chodzić.
20241019_143146 (Kopiowanie).jpg
20241019_145730 (Kopiowanie).jpg
Mam nadzieję, że targi w Poznaniu przelatam:
20241019_150735 (Kopiowanie).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 1472
Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
Has thanked: 29 times
Been thanked: 23 times

Re: LESU SK 500 czyli KOBELCO SK 500

Post autor: Sogun »

podziwiam Maciej , ale widać to było konieczne żeby większych strat nie było..............a swoją drogą taka kupa kasy a oni smaru żałują , być może nie chciało się im rączek brudzić tłustym ehhhhh

ODPOWIEDZ