KOMATSU WA480 MT-Model
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
KOMATSU WA480 MT-Model
Witajcie.
Po spocie u Barmana, który odbył się wakacje, i zabawie ładowarka Macieja naszła mnie chęć na posiadanie owej. Akurat, jakoś w sierpniu producent z Chin MT-Model, wypuścił pierwsze zdjęcia ładowarki. Wiedziałem że to jest to.
O sprowadzenie modelu, poprosiłem kolegę z forum Daniela, który sprowadził ją dla Mnie.
Komatsu odebrałem 6.11.
Pierwsze moje wrażenie było bardzo pozytywne, ładowarka ma dużo detali, i jest schludnie wykonana.
Oto co znajdowało się w zestawie. Ładowarka jest wyposażona w 5 zaworów hydraulicznych, 3 do obsługi podstawowych funkcji ładowarki. Jeden z dodatkowych odpowiada za szybkozłącze do podczepiania i odczepiania osprzętu, drugi z dodatkowych jest używany do wideł. Jest też blokada mostów, oraz moduł dźwięku i świateł (CS-RC16).
Po dotarciu do domu, zaraz zabrałem się za ustawianie pilota, przeprogramowaniu ESC, oraz zmianę kabli od bloków hydraulicznych. Po skończonym urlopie, i udaniu się z powrotem do Danii, pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem Pilota na Flysky Paladin EV.
Muszę przyznać, że zmiana pilota poprawiła wydajność oraz pracę hydrauliki, ale nadal nie podoba Mi się to w jaki sposób ładowarka rusza.
Mianowicie nie rusza płynnie, tylko nagle szarpie do przodu czy to do tyłu. Jest to spowodowane tym, że zainstalowan silnik to bezszczotkowiec 4250 500KV który nie jest sensorowy.
Niestety ale owe silniki nie są produkowane w innej wersji. Wymiana nie wchodzi w grę, z powodu braku miejsca, to po 1 a po 2 mało jest silników z KV na poziomie 500.
Dzięki wujkowi udało Mi się znaleźć rozwiązanie tego problemu, będę próbował zrobić pierścień z czujników Hall. Muszę tylko poczekać, aż dojdą do mnie owe czujniki i nowy sensorowy ESC.
Moje plany na przyszłe modyfikacje to zmiana modułu dźwięku i świateł.
Zastanawiam się pomiędzy:
https://www.servonaut.de/shop/de/produc ... 6_smr.html
https://www.servonaut.de/shop/de/produc ... t-ual.html
albo
https://www.beier-electronic.de/modellb ... m-rc-3.php
W rozważaniach mam jeszcze wymianę pompy na https://www.modellhydraulik.com/hydraul ... mpe-1000ml ale to jest jeszcze do przemyślenia.
Będę starał się wrzucać dalsze aktualizacje na bieżąco.
Na sam koniec trochę zdjęć.
Po spocie u Barmana, który odbył się wakacje, i zabawie ładowarka Macieja naszła mnie chęć na posiadanie owej. Akurat, jakoś w sierpniu producent z Chin MT-Model, wypuścił pierwsze zdjęcia ładowarki. Wiedziałem że to jest to.
O sprowadzenie modelu, poprosiłem kolegę z forum Daniela, który sprowadził ją dla Mnie.
Komatsu odebrałem 6.11.
Pierwsze moje wrażenie było bardzo pozytywne, ładowarka ma dużo detali, i jest schludnie wykonana.
Oto co znajdowało się w zestawie. Ładowarka jest wyposażona w 5 zaworów hydraulicznych, 3 do obsługi podstawowych funkcji ładowarki. Jeden z dodatkowych odpowiada za szybkozłącze do podczepiania i odczepiania osprzętu, drugi z dodatkowych jest używany do wideł. Jest też blokada mostów, oraz moduł dźwięku i świateł (CS-RC16).
Po dotarciu do domu, zaraz zabrałem się za ustawianie pilota, przeprogramowaniu ESC, oraz zmianę kabli od bloków hydraulicznych. Po skończonym urlopie, i udaniu się z powrotem do Danii, pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem Pilota na Flysky Paladin EV.
Muszę przyznać, że zmiana pilota poprawiła wydajność oraz pracę hydrauliki, ale nadal nie podoba Mi się to w jaki sposób ładowarka rusza.
Mianowicie nie rusza płynnie, tylko nagle szarpie do przodu czy to do tyłu. Jest to spowodowane tym, że zainstalowan silnik to bezszczotkowiec 4250 500KV który nie jest sensorowy.
Niestety ale owe silniki nie są produkowane w innej wersji. Wymiana nie wchodzi w grę, z powodu braku miejsca, to po 1 a po 2 mało jest silników z KV na poziomie 500.
Dzięki wujkowi udało Mi się znaleźć rozwiązanie tego problemu, będę próbował zrobić pierścień z czujników Hall. Muszę tylko poczekać, aż dojdą do mnie owe czujniki i nowy sensorowy ESC.
Moje plany na przyszłe modyfikacje to zmiana modułu dźwięku i świateł.
Zastanawiam się pomiędzy:
https://www.servonaut.de/shop/de/produc ... 6_smr.html
https://www.servonaut.de/shop/de/produc ... t-ual.html
albo
https://www.beier-electronic.de/modellb ... m-rc-3.php
W rozważaniach mam jeszcze wymianę pompy na https://www.modellhydraulik.com/hydraul ... mpe-1000ml ale to jest jeszcze do przemyślenia.
Będę starał się wrzucać dalsze aktualizacje na bieżąco.
Na sam koniec trochę zdjęć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- czolgruski
- Kierowca
- Posty: 437
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Gratki zakupu
Spore bydle, jeśli daje radę tak, jak ta Macieja albo Soguna, to będziesz Pan zadowolony
Co jest nie tak z oryginalną aparaturą, że zmieniłeś na paladina?
Spore bydle, jeśli daje radę tak, jak ta Macieja albo Soguna, to będziesz Pan zadowolony
Co jest nie tak z oryginalną aparaturą, że zmieniłeś na paladina?
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Z bólem, ale przyznaję - lepsza od mojej Ma więcej funkcji
Natomiast przy odbiorze chyba złapałeś jakiegoś wirusa od Grzywy - tego co powoduje, że model nie ma 5 roboczogodzin nabite, a już przerabiać się marzy
Z apką dobry wybór, szczególnie że możesz z jej poziomu przełączać się płynnie między modelami
Co do ruszania - nie lepiej ustawić jakieś krzywe w apce. coś jakby skrzynia biegów?
Natomiast przy odbiorze chyba złapałeś jakiegoś wirusa od Grzywy - tego co powoduje, że model nie ma 5 roboczogodzin nabite, a już przerabiać się marzy
Z apką dobry wybór, szczególnie że możesz z jej poziomu przełączać się płynnie między modelami
Co do ruszania - nie lepiej ustawić jakieś krzywe w apce. coś jakby skrzynia biegów?
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Pilota już posiadałem w domu, więc zmiana na niego to była kwestia czasu. Flysky ma możliwość ustawienia krzywych do zaworów, dużo lepsze opcje mieszania czego w Radiolink nie mogłem znaleźć, to po 1 a po 2 jak Maciej pisał, łatwość w przełączaniu pomiędzy modelami.czolgruski pisze: ↑16 lis 2022, 05:20Gratki zakupu
Spore bydle, jeśli daje radę tak, jak ta Macieja albo Soguna, to będziesz Pan zadowolony
Co jest nie tak z oryginalną aparaturą, że zmieniłeś na paladina?
- borek
- Traktorzysta
- Posty: 5212
- Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Ale masz dwie aparatury czy będziesz korzystać ewentualnie z jednego modelu w danym czasie. Może to się okazać nie wykorzystanie sprzętu z Fendt”em
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Nie stety, ale zmiana krzywych nic nie daje, próbowałem już różnych sposobów.Maciej pisze: ↑16 lis 2022, 08:41Z bólem, ale przyznaję - lepsza od mojej Ma więcej funkcji
Natomiast przy odbiorze chyba złapałeś jakiegoś wirusa od Grzywy - tego co powoduje, że model nie ma 5 roboczogodzin nabite, a już przerabiać się marzy
Z apką dobry wybór, szczególnie że możesz z jej poziomu przełączać się płynnie między modelami
Co do ruszania - nie lepiej ustawić jakieś krzywe w apce. coś jakby skrzynia biegów?
Chce też zainstalować tę czujniki, żeby Mój syn też mógł się pobawić. Na razie On nie ma chce jeździć ładowarka, bo jest strasznie nie intuicyjna w ruszaniu, i przeraża go to
Wstępnie będę używać jednej aparatury, ale w planach jest kupienie Frsky X18s/X20s na ETHOS do Fendt. W Frsky można wgrywać skrypty LUA, jest sporo możliwości do zabawy.
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Witam po długiej przerwie.
Od ostatniego postu minęło trochę czasu, a koparka doczekała się kilku modyfikacji.
Zmieniona została pompa tak jak pisałem wyżej w postach.
Pompa jest wydajniejsza i działa dużo ciszej od oryginalnej, ale jak to każdy z nas wie, bez przeróbek się nie obyło.
Pompa jest jest w znacznej odległości od zbiornika oleju, przez co zasysała powietrze na simering od wału.
Na szczęście udało Mi się znaleźć rozwiązanie po rozmowie z Martin Kampshoff
Pompa posiada możliwość zasysania oleju przez dwa otwory, co po małej modyfikacji ma zastosowanie.
Nie ma możliwości wywiercić 2 otworu w zbiorniku do zasysania oleju, więc musiałem zrobić dwójnik. Komatsu od tej zmiany przepracowała ponad 10h i nie widać powietrza w układzie czy innych uchybień.
Druga zmiana jaką zrobiłem to zmiana ESC na Hobbywing QUICRUN 10BL60, z racji tego że owy ESC posiada możliwość podłączenia silnika sensorowego, udało Mi się zrobić pierścień z czujnikami hall. Po tych modyfikacja ładowarka stała się bardziej płynna w ruszaniu i jeździe. Niestety muszę przyznać że i tak nadal muszę blokować silnik w pilocie bo, producent zainstalował silnik o zbyt wysokim KV
Jestem teraz w trakcie poszukiwania silnika o mniejszym KV oraz dobrania innego przełożenia na przekładni.
Ostatnia zmiana jaką dokonałem jest to zmiana pilota na FRSKY TANDEM XE. Dzięki nowemu pilotowi udało Mi się w końcu ustawić krzywe zaworów tak jak powinny być. Podsumowując, Komatsu przepracowało u Mnie łącznie ponad kilkanaście godzin, jak nie ponad kilkadziesiąt.
Na ten czas nie zauważyłem żadnych usterek, chyba że usterkami można nazwać kilka poluzowanych śrub.
Ładowarka sprawuje się bardzo dobrze, strasznie przydatna jest blokada dyferencjału oraz dwa dodatkowe zawory.
W planach mam jeszcze wykonać łychę z wysokim wysypem i dalsza zabawę z poprawą płynności jazdy.
Od ostatniego postu minęło trochę czasu, a koparka doczekała się kilku modyfikacji.
Zmieniona została pompa tak jak pisałem wyżej w postach.
Pompa jest wydajniejsza i działa dużo ciszej od oryginalnej, ale jak to każdy z nas wie, bez przeróbek się nie obyło.
Pompa jest jest w znacznej odległości od zbiornika oleju, przez co zasysała powietrze na simering od wału.
Na szczęście udało Mi się znaleźć rozwiązanie po rozmowie z Martin Kampshoff
Pompa posiada możliwość zasysania oleju przez dwa otwory, co po małej modyfikacji ma zastosowanie.
Nie ma możliwości wywiercić 2 otworu w zbiorniku do zasysania oleju, więc musiałem zrobić dwójnik. Komatsu od tej zmiany przepracowała ponad 10h i nie widać powietrza w układzie czy innych uchybień.
Druga zmiana jaką zrobiłem to zmiana ESC na Hobbywing QUICRUN 10BL60, z racji tego że owy ESC posiada możliwość podłączenia silnika sensorowego, udało Mi się zrobić pierścień z czujnikami hall. Po tych modyfikacja ładowarka stała się bardziej płynna w ruszaniu i jeździe. Niestety muszę przyznać że i tak nadal muszę blokować silnik w pilocie bo, producent zainstalował silnik o zbyt wysokim KV
Jestem teraz w trakcie poszukiwania silnika o mniejszym KV oraz dobrania innego przełożenia na przekładni.
Ostatnia zmiana jaką dokonałem jest to zmiana pilota na FRSKY TANDEM XE. Dzięki nowemu pilotowi udało Mi się w końcu ustawić krzywe zaworów tak jak powinny być. Podsumowując, Komatsu przepracowało u Mnie łącznie ponad kilkanaście godzin, jak nie ponad kilkadziesiąt.
Na ten czas nie zauważyłem żadnych usterek, chyba że usterkami można nazwać kilka poluzowanych śrub.
Ładowarka sprawuje się bardzo dobrze, strasznie przydatna jest blokada dyferencjału oraz dwa dodatkowe zawory.
W planach mam jeszcze wykonać łychę z wysokim wysypem i dalsza zabawę z poprawą płynności jazdy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
No grube mody rozpisz jeszcze o co dokładnie chodzi z tą modyfikacją na dwójniku? Skoro pompa zasysala powietrze przez simering na wale to co dali zasilenie jej innym otworem? Przeciez problem jest w simeringu nieszczelnym - niezależnie od tego którędy jest pobór oleju?