Strona 1 z 3

KOMATSU WA480 MT-Model

: 15 lis 2022, 23:42
autor: L3ll3K
Witajcie. :welcome
Po spocie u Barmana, który odbył się wakacje, i zabawie ładowarka Macieja naszła mnie chęć na posiadanie owej. :scratch Akurat, jakoś w sierpniu producent z Chin MT-Model, wypuścił pierwsze zdjęcia ładowarki. Wiedziałem że to jest to. :yahoo
O sprowadzenie modelu, poprosiłem kolegę z forum Daniela, który sprowadził ją dla Mnie. :friends
Komatsu odebrałem 6.11.
Pierwsze moje wrażenie było bardzo pozytywne, ładowarka ma dużo detali, i jest schludnie wykonana. :ok
Oto co znajdowało się w zestawie.
1-14 Komatsu rc hydraulic Wheel loader WA480--1701x1701.jpg
图片1.png
Ładowarka jest wyposażona w 5 zaworów hydraulicznych, 3 do obsługi podstawowych funkcji ładowarki. Jeden z dodatkowych odpowiada za szybkozłącze do podczepiania i odczepiania osprzętu, drugi z dodatkowych jest używany do wideł. Jest też blokada mostów, oraz moduł dźwięku i świateł (CS-RC16).


Po dotarciu do domu, zaraz zabrałem się za ustawianie pilota, przeprogramowaniu ESC, oraz zmianę kabli od bloków hydraulicznych.
315290033_503734181693617_8486022823792319102_n.jpg
Po skończonym urlopie, i udaniu się z powrotem do Danii, pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem Pilota na Flysky Paladin EV.yes

Muszę przyznać, że zmiana pilota poprawiła wydajność oraz pracę hydrauliki, ale nadal nie podoba Mi się to w jaki sposób ładowarka rusza. :pala
Mianowicie nie rusza płynnie, tylko nagle szarpie do przodu czy to do tyłu. Jest to spowodowane tym, że zainstalowan silnik to bezszczotkowiec 4250 500KV który nie jest sensorowy.
Niestety ale owe silniki nie są produkowane w innej wersji. Wymiana nie wchodzi w grę, z powodu braku miejsca, to po 1 a po 2 mało jest silników z KV na poziomie 500. :(

Dzięki wujkowi :ggogle udało Mi się znaleźć rozwiązanie tego problemu, będę próbował zrobić pierścień z czujników Hall. Muszę tylko poczekać, aż dojdą do mnie owe czujniki i nowy sensorowy ESC.

Moje plany na przyszłe modyfikacje to zmiana modułu dźwięku i świateł.
Zastanawiam się pomiędzy:
https://www.servonaut.de/shop/de/produc ... 6_smr.html
https://www.servonaut.de/shop/de/produc ... t-ual.html
albo
https://www.beier-electronic.de/modellb ... m-rc-3.php

W rozważaniach mam jeszcze wymianę pompy na https://www.modellhydraulik.com/hydraul ... mpe-1000ml ale to jest jeszcze do przemyślenia.

Będę starał się wrzucać dalsze aktualizacje na bieżąco.

Na sam koniec trochę zdjęć. :frank

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 16 lis 2022, 05:20
autor: czolgruski
Gratki zakupu :ok
Spore bydle, jeśli daje radę tak, jak ta Macieja albo Soguna, to będziesz Pan zadowolony :he
Co jest nie tak z oryginalną aparaturą, że zmieniłeś na paladina?

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 16 lis 2022, 07:23
autor: borek
Gratki zakupu kawał kolejnego sprzętu przybyło.

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 16 lis 2022, 08:41
autor: Maciej
Z bólem, ale przyznaję - lepsza od mojej :he Ma więcej funkcji :D
Natomiast przy odbiorze chyba złapałeś jakiegoś wirusa od Grzywy - tego co powoduje, że model nie ma 5 roboczogodzin nabite, a już przerabiać się marzy :he
Z apką dobry wybór, szczególnie że możesz z jej poziomu przełączać się płynnie między modelami :ok

Co do ruszania - nie lepiej ustawić jakieś krzywe w apce. coś jakby skrzynia biegów?

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 16 lis 2022, 09:40
autor: L3ll3K
czolgruski pisze:
16 lis 2022, 05:20
Gratki zakupu :ok
Spore bydle, jeśli daje radę tak, jak ta Macieja albo Soguna, to będziesz Pan zadowolony :he
Co jest nie tak z oryginalną aparaturą, że zmieniłeś na paladina?
Pilota już posiadałem w domu, więc zmiana na niego to była kwestia czasu. Flysky ma możliwość ustawienia krzywych do zaworów, dużo lepsze opcje mieszania czego w Radiolink nie mogłem znaleźć, to po 1 a po 2 jak Maciej pisał, łatwość w przełączaniu pomiędzy modelami.

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 16 lis 2022, 10:00
autor: borek
Ale masz dwie aparatury czy będziesz korzystać ewentualnie z jednego modelu w danym czasie. Może to się okazać nie wykorzystanie sprzętu z Fendt”em

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 16 lis 2022, 10:17
autor: L3ll3K
Maciej pisze:
16 lis 2022, 08:41
Z bólem, ale przyznaję - lepsza od mojej :he Ma więcej funkcji :D
Natomiast przy odbiorze chyba złapałeś jakiegoś wirusa od Grzywy - tego co powoduje, że model nie ma 5 roboczogodzin nabite, a już przerabiać się marzy :he
Z apką dobry wybór, szczególnie że możesz z jej poziomu przełączać się płynnie między modelami :ok

Co do ruszania - nie lepiej ustawić jakieś krzywe w apce. coś jakby skrzynia biegów?
Nie stety, ale zmiana krzywych nic nie daje, próbowałem już różnych sposobów. :(
Chce też zainstalować tę czujniki, żeby Mój syn też mógł się pobawić. Na razie On nie ma chce jeździć ładowarka, bo jest strasznie nie intuicyjna w ruszaniu, i przeraża go to :scratch


Wstępnie będę używać jednej aparatury, ale w planach jest kupienie Frsky X18s/X20s na ETHOS do Fendt. W Frsky można wgrywać skrypty LUA, jest sporo możliwości do zabawy. :ok

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 16 lis 2022, 10:44
autor: Maciej
To już wyższa szkoła jazdy, mi do Fendta starczą funkcjonalności TG9x.

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 29 kwie 2023, 10:43
autor: L3ll3K
Witam po długiej przerwie. :england
Od ostatniego postu minęło trochę czasu, a koparka doczekała się kilku modyfikacji.

Zmieniona została pompa tak jak pisałem wyżej w postach.
Pompa jest wydajniejsza i działa dużo ciszej od oryginalnej, ale jak to każdy z nas wie, bez przeróbek się nie obyło.
Pompa jest jest w znacznej odległości od zbiornika oleju, przez co zasysała powietrze na simering od wału.
Na szczęście udało Mi się znaleźć rozwiązanie po rozmowie z Martin Kampshoff :friends
Pompa posiada możliwość zasysania oleju przez dwa otwory, co po małej modyfikacji ma zastosowanie.
Nie ma możliwości wywiercić 2 otworu w zbiorniku do zasysania oleju, więc musiałem zrobić dwójnik.
IMG_20230114_134928.jpg
IMG20230123172628.jpg
Komatsu od tej zmiany przepracowała ponad 10h i nie widać powietrza w układzie czy innych uchybień. yes


Druga zmiana jaką zrobiłem to zmiana ESC na Hobbywing QUICRUN 10BL60, z racji tego że owy ESC posiada możliwość podłączenia silnika sensorowego, udało Mi się zrobić pierścień z czujnikami hall.
IMG20221206152418.jpg
Po tych modyfikacja ładowarka stała się bardziej płynna w ruszaniu i jeździe. Niestety muszę przyznać że i tak nadal muszę blokować silnik w pilocie bo, producent zainstalował silnik o zbyt wysokim KV :decha
Jestem teraz w trakcie poszukiwania silnika o mniejszym KV oraz dobrania innego przełożenia na przekładni. :pisanie

Ostatnia zmiana jaką dokonałem jest to zmiana pilota na FRSKY TANDEM XE. Dzięki nowemu pilotowi udało Mi się w końcu ustawić krzywe zaworów tak jak powinny być. :ok
IMG20230424192322.jpg
Podsumowując, Komatsu przepracowało u Mnie łącznie ponad kilkanaście godzin, jak nie ponad kilkadziesiąt.
Na ten czas nie zauważyłem żadnych usterek, chyba że usterkami można nazwać kilka poluzowanych śrub. :o
Ładowarka sprawuje się bardzo dobrze, strasznie przydatna jest blokada dyferencjału oraz dwa dodatkowe zawory. :yahoo

W planach mam jeszcze wykonać łychę z wysokim wysypem i dalsza zabawę z poprawą płynności jazdy.

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

: 29 kwie 2023, 10:52
autor: Maciej
No grube mody :ok rozpisz jeszcze o co dokładnie chodzi z tą modyfikacją na dwójniku? Skoro pompa zasysala powietrze przez simering na wale to co dali zasilenie jej innym otworem? Przeciez problem jest w simeringu nieszczelnym - niezależnie od tego którędy jest pobór oleju?