KOMATSU WA480 MT-Model

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9750
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: Pawloosw »

Zgaduje, ze wydajnosc a tym samym apetyt na olej pompy byla za duza w stosunku do ilosci oleju jaki mogl sie przecisnac przez jeden wezyk, stad pomysl o dwojniku i zwiekszeniu przepustowosci ukladu dwukrownie.

Awatar użytkownika
L3ll3K
Kierowca
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: L3ll3K »

Pompa jest przystosowana do montowania od razu za zbiornikiem. Niestety ale w tym modelu nie jest to możliwe.
Na jednym wężu powstawało zbyt duże podciśnienie i pompa zasysała olej przez wspomniany simmering.

Po rozmowie Martinem udało się znaleźć rozwiązanie. Polega ono na podłączeniu 2 węża ssącego do pompy, po tym zabiegu zniknął problem zapowietrzenia się układu.

Awatar użytkownika
L3ll3K
Kierowca
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: L3ll3K »

Jeszcze dodam od Siebie małą wzmiankę o pilocie.

Jest on na systemie ETHOS, posiada on bardzo rozbudowany system konfigurowania kanałów, krzywych itp

Dzięki niemu udało Mi się stworzyć osobista krzywa w raz z martwym punktem dla każdego z zaworów.
https://youtu.be/HroClj1FYW0


Dodatkowo ma on też możliwość wgrywania skryptów LUA, o to jeden z owych przykładów.
Moze mieć on na przykład zastosowanie do komunikacji z modułem od Beier
43032236fb.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: wajha1983 »

Ogolnie jest tak ze pompa zasysa olej grawitacyjnie, czyli w praktyce lepiej bylobu gdyby wyjscie ze zbiornik bylo wyzej niz pompa, a kolejna rzecz ze pompa tworzy pod ciśnienie w przewodzie laczacym pompe ze zbiornikiem. Jesli przeplyw jest zbyt mały olej bedzie sie pienil, wyjscie jest tak jak ty zrobiles i dobrze by było żeby w zbiorniku rozwiercic kruciec lub zamontowac wiekszy lub mozna tez zastosowac wężyk o jeszcze większym przekroju oczywiście razem z krucciami które dzialaj jak dławiki.

Awatar użytkownika
L3ll3K
Kierowca
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: L3ll3K »

Cześć wszystkim po długiej przerwie :england

Postanowiłem zrobić mała aktualizacje co i jak się działo przez ostatni czas.
IMG20230819131728.jpg
Zaczniemy od hydro.
Pompa to nadal 1000ml od Martina.
Doszedł filtr olejowy, nowy zawór ciśnieniowy. Oryginalny przestał trzymać ciśnienie. :decha

Pompa ma przepracowane ponad 40h, przez ten czas nie doświadczyłem żadnych problemów z nią.
Jedyny problem z hydro jaki miałem, to przetarł się jakiś waż.
Z racji tego ze nie moglem zlokalizować który to, to przy okazji wymieniłem wszystkie na nowe, oraz zrobiłem serwis całej ładowarki. :nea

Kolejna modyfikacja to nowy moduł dźwięku, a mianowicie BEIER USM-RC-3 :ok
Chyba każdy wie jakie ma możliwości, wiec nie ma się co rozpisywać.

Miej więcej w wakacje producent wypuścił nowa skrzynie biegów do Komatsu. yes
Kupiłem ją bezpośrednio od producenta wraz z 2 esc.
Skrzynia.jpg

Musze przyznać ze ciekawie to wygląda i działa. :brawa

Skrzynia posiada 2 biegi, mały outruner bezszczotkowy, co się przydało przy najnowszej modyfikacji.
Jest ona podobnych wymiarów co oryginalna, wiec zamontowanie jej nie stworzyło problemów.
Jedynie musiałem zmienić servo od blokady mostów na micro servo, i dołożyć po przeciwnej stronie ramy drugie micro servo do zmiany biegów, Wybór był oczywisty, są to micro servo od Yipin, bezrdzeniowe serva w których nie słychać brzęczenia pod obciążeniem. :ok
Mocowanie.jpg

Z tego ci Mi wiadomo, producent przez jakiś czas, jak montował nowa przekładnie w WA480 używał jednego standardowego servo do blokady mostów i pieszego biegu, a mianowicie podczas zapinania 1 biegu były tez zapięte blokady mostów :jeb


Ostatnia i najnowsza modyfikacja to AM32 ESC
"Oprogramowanie sprzętowe AM32 jest przeznaczone dla procesorów STM32 ARM do sterowania silnikiem bezszczotkowym (BLDC)"

Dzięki temu ESC, udało Mi się zejść z prędkością początkowa do prędkości żółwiej, co daje dożo frajdy i możliwości.
Tutaj kilka wideo z dziania tego ESC.
https://youtube.com/shorts/2FvaLHhZaTg
https://youtube.com/shorts/pJwhmFaEiZ0
https://youtube.com/shorts/CsXxKv-ahPI
OFF.jpg

Po tym czasie jestem w stanie stwierdzić ze jedynie Mi zostało zmienić resztę serv na bezrdzeniowe, i dokupić łychę z wysokim wysypem. :frank
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7774
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: Maciej »

No i elegancko :ok Serwa micro Yiping to i do mnie idą do nowego projektu :he Tam samo jak regulator AM32 i bezszczotka 1800 kv :D
Natomiast skrzynia bardzo ciekawa, może by podpasowała do Tatry 1:10 - kiedyś się do Ciebie odezwę jak już nadejdzie kolej Tatry :ok Kopsniesz linka do filtra oleju? Może i ja bym założył razem ze zmianą oleju po ....... 3 latach :he

Awatar użytkownika
L3ll3K
Kierowca
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: L3ll3K »

Oczywiście że podam linka. :piwo
Trochę spory, ale łatwo się go czyści.

https://www.modellhydraulik.com/zubehoe ... 0-m-m5?c=5.

Awatar użytkownika
daro704
Kierowca
Posty: 385
Rejestracja: 04 kwie 2019, 16:34
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: daro704 »

Płynności ruszania jest imponująca :ok
Chyba lepsza nawet od sensorowej bezszczotki ???

Nie lepszy byłby filtr oleju z przezroczysta obudowa ...latwiej sprawdzic czy pora na wymianę ;)

Awatar użytkownika
L3ll3K
Kierowca
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: L3ll3K »

Muszę przyznać że sam jestem w szoku co potrafi taki ESC :yahoo
Z Moich obserwacji wynika że początkowa faza wypada dużo lepiej jak sensorowana szczotka. <szok>

Można jeszcze zejść niżej z prędkością początkowa, ale nie jest Mi to potrzebne


Zamawiałem pompę, węże zawór itp z tamtego sklepu, więc przy okazji wziąłem też filtr. :ok

Awatar użytkownika
Irmscher30
Kierowca
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2022, 11:02

Re: KOMATSU WA480 MT-Model

Post autor: Irmscher30 »

Jakie przełożenie całkowite na 1 i 2 biegu?

ODPOWIEDZ