Terex-Schaeff HR16
- czarny Ślązak
- Kierowca
- Posty: 98
- Rejestracja: 25 sty 2022, 16:13
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Terex-Schaeff HR16
Powitał.
Powiem tak, dałem se rok na ukończenie modelu, ale takiego popędu dostałem, że w dwa miesiące zrobiłem już 70% prac
Konstrukcja z czarnej, lutowana na miękko (jedyne szpila wieńca jest lutowana na twardo, bo przenosi większe siły), trochę mosiądzu i et voila.
Koparyna będzie malowana na biało-szary mat, bo będzie to model na bazie licencji Terex'a. Aktualnie siedzi w nim już 5 silników, dwa 30rpm na gąski, jeden 30rpm na wieniec obrotowy, jeden do pługa i jeden to kątowania ramienia względem korpusu.
Obrót jest na dwóch łożyskach oporowych, gdzie korpus jest także bieżnią.
Siłowniki zrobiłem w tym tygodniu według własnego projektu, pojedyncze uszczelnienia na ujemnym pasowaniu wytrzymują nacisk dorosłego w poziomie (opierałem się o tłoczysko) bez puszczania oleju.
Siłowniki są rozkręcane w celu wymiany uszczelnień, przednia głowica jest na gwincie M7x0,75, tłoczysko na M3, średnica siłownika to 8mm i 10mm. Wszystkie gwinty uszczelnianie na Loctite 542.
Ogółem miejsca jest jak na lekarstwo ale ściągłem sobie regulatory mikro. Pompę i rozdzielacz 3 sekcje także będę robił sam, bo po prostu ceny są chore. Plan i projekty już mam, najbardziej obawiam się pompy ale i to przezwyciężę.
Podziękowania dla kolegi Darka, który zamówił mi węże 2mm z magoma i czekam na fanty
Założenie jest takie, że ma być jak najbardziej odwzorowana
Powiem tak, dałem se rok na ukończenie modelu, ale takiego popędu dostałem, że w dwa miesiące zrobiłem już 70% prac
Konstrukcja z czarnej, lutowana na miękko (jedyne szpila wieńca jest lutowana na twardo, bo przenosi większe siły), trochę mosiądzu i et voila.
Koparyna będzie malowana na biało-szary mat, bo będzie to model na bazie licencji Terex'a. Aktualnie siedzi w nim już 5 silników, dwa 30rpm na gąski, jeden 30rpm na wieniec obrotowy, jeden do pługa i jeden to kątowania ramienia względem korpusu.
Obrót jest na dwóch łożyskach oporowych, gdzie korpus jest także bieżnią.
Siłowniki zrobiłem w tym tygodniu według własnego projektu, pojedyncze uszczelnienia na ujemnym pasowaniu wytrzymują nacisk dorosłego w poziomie (opierałem się o tłoczysko) bez puszczania oleju.
Siłowniki są rozkręcane w celu wymiany uszczelnień, przednia głowica jest na gwincie M7x0,75, tłoczysko na M3, średnica siłownika to 8mm i 10mm. Wszystkie gwinty uszczelnianie na Loctite 542.
Ogółem miejsca jest jak na lekarstwo ale ściągłem sobie regulatory mikro. Pompę i rozdzielacz 3 sekcje także będę robił sam, bo po prostu ceny są chore. Plan i projekty już mam, najbardziej obawiam się pompy ale i to przezwyciężę.
Podziękowania dla kolegi Darka, który zamówił mi węże 2mm z magoma i czekam na fanty
Założenie jest takie, że ma być jak najbardziej odwzorowana
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- TiroManiaK_2006
- Kierowca
- Posty: 1386
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: Terex-Schaeff HR16
Fajny projekcik
Życzę powodzenia z pompa i rozdzielaczem, to juz jest wyższa Szkoła jazdy.
Bede tu zagladal
Życzę powodzenia z pompa i rozdzielaczem, to juz jest wyższa Szkoła jazdy.
Bede tu zagladal
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Terex-Schaeff HR16
O Panie Czyżbyś zainspirował się filmikiem Barste?
Czym u Ciebie różni się lutowanie na miękko od lutowania na twardo?
Czym u Ciebie różni się lutowanie na miękko od lutowania na twardo?
- Sogun
- Kierowca
- Posty: 1433
- Rejestracja: 10 wrz 2017, 07:58
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 16 times
Re: Terex-Schaeff HR16
śliczny maluszek będzie zawsze sie zastanawialem jak ten Bartse a teraz Ty upchniesz te wszystkie bebechy w srodku? przeca tam co najmniej z pięć sekcji hydro jest , a gdzie pompa, aku a gdzie elektronika? masakra, szacun , 3mam kciuki za projekt
- czarny Ślązak
- Kierowca
- Posty: 98
- Rejestracja: 25 sty 2022, 16:13
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: Terex-Schaeff HR16
Też się bałem, ale jak w końcu zacząłem robić to przekonałem się, że to najmniejszy problem najciężej jest wszystko zrobić na gotowo tak, by było proste i osiowe. Trochę pracy jeszcze jest, ale teraz to już stricte będzie z górki
- czarny Ślązak
- Kierowca
- Posty: 98
- Rejestracja: 25 sty 2022, 16:13
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: Terex-Schaeff HR16
Maciej, lutowanie twarde wykonujemy lutami twardymi (spoiwami) których temp. Topnienia zaczyna się od ok. 450°C wzwyż, a miękkie poniżej 450°C. Do lutowania miękkiego wystarczy ci zwykły palnik na gaz lub lutownica (min. 100W). Do twardego znowu palnik propan-tlen lub acetylen/wodór. Głównie dlatego, że musisz w bardzo szybkim tempie nagrzać małą powierzchnię by nie utworzyły się na niej tlenki hamujące adhezję spoiwa.
Przy lutowaniu miękkim używamy topnika lub pasty lutwonicznej ( nie kalafonii stałej) ewentualnie kwasu lutowniczego. Trzeba najpierw łączone detale zmatowić poprzez przetarcie pilnikiem albo papierem ściernym, następnie pokryć topnikiem/pastą, rozgrzać i przyłożyć lutowie.
Przy twardym nie jest wymagane użycie topnika ale warto przeszlifować powierzchnię.
No i im grubszy materiał tym dłużej trzeba go grzać.
Ja stosuję luty z ołowiem bo po prostu są świetne, da się je dostać mimo że Unia zabroniła stosować w nich ołów.
Sprzęt którego ja używam to do miękkiego lutowania zwykła Dedra 100W zielona z leroya, znowu do twardego małych elementów palnika Rothenberger Roxykit z modyfikacją tzn. Butla tlenowa to normalna wszędzie dostępna 20L zamiast tego dziwactwa od producenta (butelka 1L za 200zl) do spawania/cięcia i lutowania dużych elementów palnik Shermana, taka kopia naszego Peruna.
Do szlifowania używam Proxxon BS/E oraz Proxxon IBS/E. Do BS/E kupuję wyłącznie pasy z nasypem Cubitron (ceramika)
Przy lutowaniu miękkim używamy topnika lub pasty lutwonicznej ( nie kalafonii stałej) ewentualnie kwasu lutowniczego. Trzeba najpierw łączone detale zmatowić poprzez przetarcie pilnikiem albo papierem ściernym, następnie pokryć topnikiem/pastą, rozgrzać i przyłożyć lutowie.
Przy twardym nie jest wymagane użycie topnika ale warto przeszlifować powierzchnię.
No i im grubszy materiał tym dłużej trzeba go grzać.
Ja stosuję luty z ołowiem bo po prostu są świetne, da się je dostać mimo że Unia zabroniła stosować w nich ołów.
Sprzęt którego ja używam to do miękkiego lutowania zwykła Dedra 100W zielona z leroya, znowu do twardego małych elementów palnika Rothenberger Roxykit z modyfikacją tzn. Butla tlenowa to normalna wszędzie dostępna 20L zamiast tego dziwactwa od producenta (butelka 1L za 200zl) do spawania/cięcia i lutowania dużych elementów palnik Shermana, taka kopia naszego Peruna.
Do szlifowania używam Proxxon BS/E oraz Proxxon IBS/E. Do BS/E kupuję wyłącznie pasy z nasypem Cubitron (ceramika)
- czolgruski
- Kierowca
- Posty: 437
- Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Re: Terex-Schaeff HR16
O Panie, ale Ty żeś mnie zaimponował w tej chwili
Wygląda prze kozacko, robota pierwsza liga miejsca jak na lekarstwo, chcę zobaczyć, jak Ty tam to wszystko upchniesz
Wygląda prze kozacko, robota pierwsza liga miejsca jak na lekarstwo, chcę zobaczyć, jak Ty tam to wszystko upchniesz