Przekładnia Modelcraft vs. MFA
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Napsizę jeszcze raz bo mam zapytania w tej sprawie, w przypadku przekładni MFA można wykorzystać zębatkę stockową bo jest na oś 3,17 mm, w przypadku przekładni Modelcraft zębatkę trzeba zmienić na 10T w module 48 p gdyż stockowa jest na wałek 2 mm !
- Marcin
- Kierowca
- Posty: 1259
- Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
sławek pisze:No dobra, na warsztat poszła ta przekładnia
Modelcraft 1:50
Przekładnia wygląda jak na zdjęciu, czyli nie ma osłony (dlaczego to nie wiem ) a poza tym to same plusy, a mianowicie ma skośne zęby co powoduje, że jest cicha oraz najważniejsze, silnik ma wał o średnicy 3,17 mm co powoduje, że nie potrzeba zmieniać zębatki atakującej przełożenie 1:50 też jest odpowiednie, szczególnie do wywrotek
Jedyne co potrzeba dodatkowo to pierścień pośredni (tu mojej roboty o gr. około 5mm) lub jeżeli ktoś woli to wystarczy skrócić oś nowego standardowego silnika klasy 540 o 5 mm polecam jednak pierścień bo przekładnia nie ma żadnych otworów mocujących więc pierścień można wykorzystać po odpowiednim ukształtowaniu jako mocowanie do ramy
Pozdr
Ja się pogubilem Trzeba czy nie trzeba Slawku ?
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Są dwa rodzaje przekładni Modelcraft, takie które są zabudowane metalowym korpusem oraz takie którego nei mają żadnej osłony
W tych pierwszych trzeba wymienić zębatkę w tych drugich nie, ale trzeba dorobić mocowanie bo nie ma w komplecie, w przypadku tej pierwszej, mocuje sie je od przodu w otwory w metalowej obudowie
Nie wiem którą kupiłeś
Pozdr
W tych pierwszych trzeba wymienić zębatkę w tych drugich nie, ale trzeba dorobić mocowanie bo nie ma w komplecie, w przypadku tej pierwszej, mocuje sie je od przodu w otwory w metalowej obudowie
Nie wiem którą kupiłeś
Pozdr
- Marcin
- Kierowca
- Posty: 1259
- Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Oki to zaczyna być jasne - tak pomyślałem, ze chodzi o 2 rodzaje przekladni modelcraftasławek pisze:Są dwa rodzaje przekładni Modelcraft, takie które są zabudowane metalowym korpusem oraz takie którego nei mają żadnej osłony
W tych pierwszych trzeba wymienić zębatkę w tych drugich nie, ale trzeba dorobić mocowanie bo nie ma w komplecie, w przypadku tej pierwszej, mocuje sie je od przodu w otwory w metalowej obudowie
Nie wiem którą kupiłeś
Pozdr
Kupiłem tą bez obudowy
- Marcin
- Kierowca
- Posty: 1259
- Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Sławku - Tak jak pisaleś wały traxxasa pasują aby połączyć Modelcrafta 1:50 z tylnym mostem - miałem w domu przedłużany wał Sinera i się sprawdza
Jeszcze mam 2 pytania:
1. Mocowanie reduktora do ramy (to z wąsami) ma w innym miejscu otwory niż reduktor - trzeba wiercic pewnie nowe ?
2. Czy na razie mozna użyć silnika stockowego z tej przekładni - czy on w ogóle da radę - nie mam innego wolnego ( regiel 15 T, akusy Li-fe 6:6 V )
Jeszcze mam 2 pytania:
1. Mocowanie reduktora do ramy (to z wąsami) ma w innym miejscu otwory niż reduktor - trzeba wiercic pewnie nowe ?
2. Czy na razie mozna użyć silnika stockowego z tej przekładni - czy on w ogóle da radę - nie mam innego wolnego ( regiel 15 T, akusy Li-fe 6:6 V )
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Nie wiem o co chodzi w pkt 1
Co do silnika to jest ok, tylko wiadomo, szczotka
Pozdr
Co do silnika to jest ok, tylko wiadomo, szczotka
Pozdr
- Marcin
- Kierowca
- Posty: 1259
- Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Na tym wyciętym z derlinu mocowaniu przekladni jest 1 duży otwór na ośkę i w koło pare otworów fi3
Natomiast przekladnia modelcrafta ma od czoła 3 otwory które są jednocześnie mocowaniem czoła do zebatek (na 3 śruby)
Te otwory z mocowania derlinowego przekladni do ramy nie pasują do przekladni – ciekaw jestem jak to mocowaleś u siebie na ten moment szykuje sie z wiertarką......
Potem z razie co wkleje zdjęcie
Natomiast przekladnia modelcrafta ma od czoła 3 otwory które są jednocześnie mocowaniem czoła do zebatek (na 3 śruby)
Te otwory z mocowania derlinowego przekladni do ramy nie pasują do przekladni – ciekaw jestem jak to mocowaleś u siebie na ten moment szykuje sie z wiertarką......
Potem z razie co wkleje zdjęcie
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
No pisałem, ze ona jest bez osłony ja przełożyłem metalową od innej przekładni bo akurat miałem wolną
Tu trzeba wyciąć z blachy 2 mm mocowanie i umieścić pomiędzy silnikiem a przekładnią jak tu :
a zębatki czymś osłonić
Pozdr
Tu trzeba wyciąć z blachy 2 mm mocowanie i umieścić pomiędzy silnikiem a przekładnią jak tu :
a zębatki czymś osłonić
Pozdr
- Marcin
- Kierowca
- Posty: 1259
- Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Osłonę to wiem - zrobię owalną z hipsu
Natomiast co do przekladni to wysłałem Ci fotkę na maila, bo pisze z tableta i nie ma jak z tego wkleic fot. Wg mnie ta nic już nie trzeba dorabiać.
Natomiast co do przekladni to wysłałem Ci fotkę na maila, bo pisze z tableta i nie ma jak z tego wkleic fot. Wg mnie ta nic już nie trzeba dorabiać.
- Sławek
- Site Admin
- Posty: 14533
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 22 times
Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA
Marcin, oglądałem, nie wiedziałem, że masz to mocowanie, widdzę, że zatoczyło dość spory krąg po kraju ono jest pod standardowego Modelcrafta
Wywierć zatem 3 otworki fi 2 mm i przykręć, tylko nie wiem, czy na długość śrubki stykną
Pozdr
Wywierć zatem 3 otworki fi 2 mm i przykręć, tylko nie wiem, czy na długość śrubki stykną
Pozdr