Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Ja zrobić ..., poradniki, kruczki, sztuczki, itp. ...
Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Sławek »

Napsizę jeszcze raz bo mam zapytania w tej sprawie, w przypadku przekładni MFA można wykorzystać zębatkę stockową bo jest na oś 3,17 mm, w przypadku przekładni Modelcraft zębatkę trzeba zmienić na 10T w module 48 p gdyż stockowa jest na wałek 2 mm ! :)

Awatar użytkownika
Marcin
Kierowca
Posty: 1259
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Marcin »

sławek pisze:No dobra, na warsztat poszła ta przekładnia



Modelcraft 1:50

Przekładnia wygląda jak na zdjęciu, czyli nie ma osłony (dlaczego to nie wiem :scratch ) a poza tym to same plusy, a mianowicie ma skośne zęby co powoduje, że jest cicha oraz najważniejsze, silnik ma wał o średnicy 3,17 mm co powoduje, że nie potrzeba zmieniać zębatki atakującej :) przełożenie 1:50 też jest odpowiednie, szczególnie do wywrotek ;)
Jedyne co potrzeba dodatkowo to pierścień pośredni (tu mojej roboty o gr. około 5mm) lub jeżeli ktoś woli to wystarczy skrócić oś nowego standardowego silnika klasy 540 o 5 mm ;) polecam jednak pierścień bo przekładnia nie ma żadnych otworów mocujących więc pierścień można wykorzystać po odpowiednim ukształtowaniu jako mocowanie do ramy ;)

Pozdr

Ja się pogubilem :hmm Trzeba czy nie trzeba Slawku ?

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Sławek »

Są dwa rodzaje przekładni Modelcraft, takie które są zabudowane metalowym korpusem oraz takie którego nei mają żadnej osłony :)
W tych pierwszych trzeba wymienić zębatkę w tych drugich nie, ale trzeba dorobić mocowanie bo nie ma w komplecie, w przypadku tej pierwszej, mocuje sie je od przodu w otwory w metalowej obudowie :)

Nie wiem którą kupiłeś :)

Pozdr

Awatar użytkownika
Marcin
Kierowca
Posty: 1259
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Marcin »

sławek pisze:Są dwa rodzaje przekładni Modelcraft, takie które są zabudowane metalowym korpusem oraz takie którego nei mają żadnej osłony :)
W tych pierwszych trzeba wymienić zębatkę w tych drugich nie, ale trzeba dorobić mocowanie bo nie ma w komplecie, w przypadku tej pierwszej, mocuje sie je od przodu w otwory w metalowej obudowie :)

Nie wiem którą kupiłeś :)

Pozdr
Oki to zaczyna być jasne - tak pomyślałem, ze chodzi o 2 rodzaje przekladni modelcrafta :)

Kupiłem tą bez obudowy

Awatar użytkownika
Marcin
Kierowca
Posty: 1259
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Marcin »

Sławku - Tak jak pisaleś wały traxxasa pasują aby połączyć Modelcrafta 1:50 z tylnym mostem - miałem w domu przedłużany wał Sinera i się sprawdza :)

Jeszcze mam 2 pytania:
1. Mocowanie reduktora do ramy (to z wąsami) ma w innym miejscu otwory niż reduktor - trzeba wiercic pewnie nowe ?
2. Czy na razie mozna użyć silnika stockowego z tej przekładni - czy on w ogóle da radę - nie mam innego wolnego ( regiel 15 T, akusy Li-fe 6:6 V )

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Sławek »

Nie wiem o co chodzi w pkt 1 :scratch
Co do silnika to jest ok, tylko wiadomo, szczotka :)

Pozdr

Awatar użytkownika
Marcin
Kierowca
Posty: 1259
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Marcin »

Na tym wyciętym z derlinu mocowaniu przekladni jest 1 duży otwór na ośkę i w koło pare otworów fi3

Natomiast przekladnia modelcrafta ma od czoła 3 otwory które są jednocześnie mocowaniem czoła do zebatek (na 3 śruby)

Te otwory z mocowania derlinowego przekladni do ramy nie pasują do przekladni – ciekaw jestem jak to mocowaleś u siebie :) na ten moment szykuje sie z wiertarką...... ;)


Potem z razie co wkleje zdjęcie

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Sławek »

No pisałem, ze ona jest bez osłony ;) ja przełożyłem metalową od innej przekładni bo akurat miałem wolną ;)
Tu trzeba wyciąć z blachy 2 mm mocowanie i umieścić pomiędzy silnikiem a przekładnią jak tu :

Obrazek

a zębatki czymś osłonić ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Marcin
Kierowca
Posty: 1259
Rejestracja: 21 lip 2013, 22:32

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Marcin »

Osłonę to wiem - zrobię owalną z hipsu

Natomiast co do przekladni to wysłałem Ci fotkę na maila, bo pisze z tableta i nie ma jak z tego wkleic fot. Wg mnie ta nic już nie trzeba dorabiać. ;)

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14533
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 22 times

Re: Przekładnia Modelcraft vs. MFA

Post autor: Sławek »

Marcin, oglądałem, nie wiedziałem, że masz to mocowanie, widdzę, że zatoczyło dość spory krąg po kraju :he ono jest pod standardowego Modelcrafta ;)
Wywierć zatem 3 otworki fi 2 mm i przykręć, tylko nie wiem, czy na długość śrubki stykną ;)

Pozdr

ODPOWIEDZ