Neoplan Tourliner C

Autobusy, autokary
Awatar użytkownika
archie
Kierowca
Posty: 1695
Rejestracja: 26 sty 2012, 20:58

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: archie »

Długość zawieszenia to 93cm, a koło zawracania 130cm z tylną osia skrętną. Bez skrętu tylnej osi 230cm... to chyba nie jest źle co?

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: Sławek »

Elegancko :brawo
Jest kawał kabana <szok>

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: mauy-miu »

pięknie :brawa
posmarkałem się przy bombnięciu :szydera
a co do twardości resorów, to bym nie wyciągał piór, tylko dołożył masy na spód ile się da ;)
pozdro

Awatar użytkownika
luki
Kierowca
Posty: 1630
Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: luki »

W parę tygodni postawiony na kołach :brawo panowie mimo to jest za twardo ,autobus ma pływać :D

Awatar użytkownika
archie
Kierowca
Posty: 1695
Rejestracja: 26 sty 2012, 20:58

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: archie »

przednie zawieszenie opuszczane dla pasażerów...

Uprzedzam pytania... Jest stabilne i pracuje nawet z cegłówka na ramie...



pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: Sławek »

Jedyny ból takiego rozwiązania to to, że serwo będzie żreć prąd jak talala, ale działa jak marzenie :brawo

Pozdr

Awatar użytkownika
archie
Kierowca
Posty: 1695
Rejestracja: 26 sty 2012, 20:58

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: archie »

Pozycja zerowa serwa jest w pozycji podniesionego zawieszenia. Nie pomyślałem, że będzie to wciąż żarło... a może przy zerowej pozycji nie będzie?

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: Sławek »

Będzie, bo będzie nacisk na orczyk i serwo będzie próbować szukać neutrala :)
Ale na razie się tym nie martw, buduj dalej spox

Pozdr

Awatar użytkownika
Budzek
Kierowca
Posty: 4
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:33

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: Budzek »

Zminimalizujesz pobór prądu wtedy gdy orczyk przy uniesionym podwoziu będzie pionowo. Wtedy będą tylko działały na niego siły od jazdy (opory toczenia, krawężniki itd) a masa nadwozia teoretycznie będzie spoczywać wtedy na mechanizmie serwa. Tutaj aż się prosi o mechanizm dźwigniowy samoblokujący się, który odciążałby serwo. Wtedy serw służyło by tylko do podnoszenia i opuszczania, a podniesiona buda blokowała by się mechanicznie.

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Neoplan Tourliner C

Post autor: wajha1983 »


ODPOWIEDZ