Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Drabek ja jestem od zawsze niechętny blokowaniu mostów bo to koryguje większość niedoskonałości w zawieszeniu a poza tym ujmuje wiele zabawy.
W żadnym modelu nie mam na stałe zablokowanego mostu. Mam kilka w których mogę to zrobić autom ale wtedy robi się z modeli "czołg" i nie ma żadnej frajdy.
A co dłubiesz?
ps ja też jestem w trakcie kolejnego modelu ..... 535. Nie wiem co z tego wyjdzie ale trzeba coś dłubać...
W żadnym modelu nie mam na stałe zablokowanego mostu. Mam kilka w których mogę to zrobić autom ale wtedy robi się z modeli "czołg" i nie ma żadnej frajdy.
A co dłubiesz?
ps ja też jestem w trakcie kolejnego modelu ..... 535. Nie wiem co z tego wyjdzie ale trzeba coś dłubać...
- Drabek
- Kierowca
- Posty: 9099
- Rejestracja: 09 sie 2012, 20:35
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Widzisz Paweł spróbuj truckiem 4x2 z naczepą pojeździć to zobaczysz jak szybko będziesz blokował most
Ja na razie jeszcze przy Jelonku.
Ja na razie jeszcze przy Jelonku.
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Drabek przecież pomykam Jelczem 4x2 i Volvo 6x4 z naczepą (nieskopodłogówka, cystrena i TIR) i jest ok.
- Drabek
- Kierowca
- Posty: 9099
- Rejestracja: 09 sie 2012, 20:35
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
A powiedz mi Twój jelonek ma sztywny most?
Powiem Ci tak jak byś miał Tamiya to byś szybko blokował
Powiem Ci tak jak byś miał Tamiya to byś szybko blokował
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
To całkiem możliwe....
Wszystkie modele mają otwarty dyferencjał (oprócz Stara 266, Kirovca i Ursusa 1614 tam jest możliwość sterowania blokadą)
Wszystkie modele mają otwarty dyferencjał (oprócz Stara 266, Kirovca i Ursusa 1614 tam jest możliwość sterowania blokadą)
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Wracając do dyfra. Można by spróbować zrobić jakiś mechanizm który po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej satelity blokowałby go i tym sposobem "usztywniał" cały most.
W praktyce wyglądałoby to tak że w momencie wjechania na nierówność obraca się tylko koło które ma lżej, dajemy wtedy gaz i w tym momencie blokuje sie satelita i przekazuje również napęd na to drugie koło.
Lego dyfer jest w miarę tani to można pokombinować...
W praktyce wyglądałoby to tak że w momencie wjechania na nierówność obraca się tylko koło które ma lżej, dajemy wtedy gaz i w tym momencie blokuje sie satelita i przekazuje również napęd na to drugie koło.
Lego dyfer jest w miarę tani to można pokombinować...
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Pomysł bardzo fajny ale pod dodaniu gazu, żeby mechanizm zadziałał, model wystrzeli jak z procy jak złapie przyczepność ...Pawel pisze:Wracając do dyfra. Można by spróbować zrobić jakiś mechanizm który po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej satelity blokowałby go i tym sposobem "usztywniał" cały most.
W praktyce wyglądałoby to tak że w momencie wjechania na nierówność obraca się tylko koło które ma lżej, dajemy wtedy gaz i w tym momencie blokuje sie satelita i przekazuje również napęd na to drugie koło.
Lego dyfer jest w miarę tani to można pokombinować...
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Nie w przypadku odśrodkowego sprzęgła, tylko kto to zrobi w naszej skali
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
No to przyszła pora na debiut razem z pierwszym testem. Brakowało mi wozidła do czołgów więc skierowałem się w stronę MAZ-a.
Założenie było takie żeby model powstał w skali 1/16 i oczywiście po kosztach. Wybór padłą na LEGO, tym bardziej żę chciałem się przekonać jakie są granice wykorzystanie tych części.
Tak wygląda MAZ do tej pory:
A tutaj pierwszy test:
Priorytetem jest dla mnie wyciągniecie tej naczepy z dołu. Być może jak dojdzie bieżnik na oponach trakcją się troszkę polepszy i damy rady....
Założenie było takie żeby model powstał w skali 1/16 i oczywiście po kosztach. Wybór padłą na LEGO, tym bardziej żę chciałem się przekonać jakie są granice wykorzystanie tych części.
Tak wygląda MAZ do tej pory:
A tutaj pierwszy test:
Priorytetem jest dla mnie wyciągniecie tej naczepy z dołu. Być może jak dojdzie bieżnik na oponach trakcją się troszkę polepszy i damy rady....
- Bandi
- Kierowca
- Posty: 1898
- Rejestracja: 29 paź 2012, 10:33
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Półgasiennicówka Sd.Kfz. 251 1/16
Jestem pod wrażeniem że w ogóle na tych slikach się porusza w terenie.