Po dłuższej przerwie i nierównej walce z brakiem czasu wracam tutaj z nowinką.
W wolnych chwilach prawie wydłubałem sobie nowy traktorek, chodził mi po głowie właśnie wyżej wymieniony CLAAS XERION w wersji hydro z obracaną kabiną na małym wypasie.
Model pracuje na 30barach z racji, że węże 2x1mm, które są w modelu, według moich pomiarów rozrywa lub wybrzusza powyżej 35bar.
Pompa to fajny chińczyk z wbudowanym zaworem przelewowym, która jest w stanie wydusić do 60bar według producenta. Najważniejsze, że ma kanały odciążające które jednocześnie smarują czopy kół zębatych. Swoją drogą dzięki Darek za nią, bo to twoja pompa, którą przysłałeś mi dwa lata temu
Węże od pompy do rozdzielacza (produkcji MAGOM HRC 3sekcje) 3mm, od zbiornika do rozdzielacza oraz pompy 3mm z racji, że w tych obwodach musi być swobodny przepływ z dużą wydajnością. Od rozdzielacza do siłowników i wyjść hydro przy tuzie 2mm.
Siłowniki są mojej produkcji, z podwójnym uszczelnieniem, nie jestem zadowolony bo wyszły niechlujnie, bo na szybko. Przedni siłownik tłok 10mm skok 18mm, tylny tłok 14mm skok 7mm. W przednim głowica jest wkręcana a w tylnym przykręcana na 6srub M2, w obu wyjścia M3 wygniatane. Nad tylnym TUZem dwie szybkozłączki z jednej sekcji do maszyn, wyjście prądowe TDean na reglu 20A, dwa razy wyjścia PWM JR oraz wyjście do oświetlenia.
Silnik napędowy to JGB36 12V 110RPM o sile ~20kg/cm.
Z mostami miałem największy problem, bo nie mogłem znaleźć odpowiednich, chcę was przestrzec przed mostami z blokadami innymi niż lesu, bo mają zębatki i części czynne ze ZnAl'u. Kupiłem dwa właśnie z blokadami w cenie dobrego telefonu i musiałem je wyrzucić, bo nie nadawały się do niczego, po testach zęby były wytarte. Tutaj są mosty w cenie wagonu marlboro gold, skrócone przeze mnie by nie wystawały zbytnio za obrys modelu. Przednia oś jest na kołysce razem z serwem by nie było efektu wyboczenia kół na wybojach gdyby serwo było na stałe w modelu a nie z mostem.
Skrzynkę rozdzielczą zrobiłem z pomocą kół zębatych z przekładni wiertarki (zęby takie są ze stali proszkowej, trudno spawalne, trudno obrabialne, rozwiercane były rozwiertakiem VHM z powłoką)
Serwa to 25kg MG996.
Konstrukcja jest częściowo spawana, częściowo lutowana. Opony i felgi to MFZ Blocher. Zbiornik na olej 25ml zrobiłem sobie sam z mosiądzu.
Mechanizm dźwigania kabiny na silniku N20 ze śrubą M4 120obr/min a mechanizm obrotu N20 30obr. Kabiny niestety nie pokażę, bo jest w trakcie robót na warsztacie. Powoli do przodu. Zdjęcia są robione telefonem, dlatego w szybkim podglądzie są obrócone