Przystawka do silnika .

Rozmowy ogólne o industrialu i aspektach technicznych
Awatar użytkownika
Benon
Kierowca
Posty: 1215
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:08

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: Benon »

Jak dobrze zrozumiałem będzie przesuwana zębatka atakująca. Czy znaczy to, że będzie się przesówać razem z wałkiem do którego będzie zamocowana na stałe? :scratch

Awatar użytkownika
luki
Kierowca
Posty: 1630
Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: luki »

Tak, to chyba rozwiązanie po najniższej linii oporu, jedyny minus to połączenie między silnikiem a przystawką bedzie na kardanie z ruchem na boki o kilka mm.

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: mauy-miu »

a ja myślałem, żeby to zrobić tak.
ośkę napędową zrobić ruchomą (do przodu i do tyłu) na ośce byłaby zębatka do poruszania kołami i na końcu sprzęgło klinowe, po przesunięciu ośki z zębatką do tyłu, ta nie dotykałaby już zębatki odbierającej a wchodziłaby na sprzęgiełko, które by podnosiło kipę.
To co mówisz Luki to wydaje mi się zbyt skomplikowane, tam jest duża moc i zjadłoby Ci zęby jakby tylko serwo lub sprężynka miała dociskać jedną zębatkę do drugiej
pozdro

Awatar użytkownika
luki
Kierowca
Posty: 1630
Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: luki »


Awatar użytkownika
Maxu30
Kierowca
Posty: 2824
Rejestracja: 14 lis 2013, 10:46
Been thanked: 3 times

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: Maxu30 »

Ciekawe rozwiązanie tylko obawiam się, że bod obciążeniem tak łatwo nie będzie i zęby będą tarły.

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: Sławek »

Jak to będziesz przesuwał ?

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: mauy-miu »

kumam o co chodzi, jednak obstaje przy tym, że zęby zje szybciej niż Ty ciastko do popołudniowej herbaty. wiem co się działo z zębatkami jak miały nieodpowiedni luz przy touringu.
może się mylę :scratch
pozdro

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: Sławek »

Pamiętajcie, że załączanie nie będzie się odbywać przy włączonym silniku, bo i po co :)

Awatar użytkownika
mauy-miu
Śpioch
Posty: 5873
Rejestracja: 01 maja 2012, 22:10
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: mauy-miu »

Sławek pisze:Pamiętajcie, że załączanie nie będzie się odbywać przy włączonym silniku, bo i po co :)
to wiadomo, ale z tego co było pisane, to serwo ma dopychać zębatkę do zębatki i tego się obawiam, że będzie odskakiwać i mielić
pozdro

Awatar użytkownika
luki
Kierowca
Posty: 1630
Rejestracja: 03 lip 2012, 15:18

Re: Przystawka do silnika .

Post autor: luki »

Jak pisałem na wstepie ,zębatka ruchomą będzie w tak zwanym koszyczku dociskana spreżyną do żebatki typu jazda stan serwa 0 a gdy przełączymy serwo w pozycję 1 doćiśnie do zębatki kiper, oczywiście wcześniej ustalony dociśk robaczkiem do zębatki 2 więc po regulacji nię będzie żadnego tarcia.

ODPOWIEDZ